|

ریزش پشت خطی در بازار دلار

پیش بینی جدید برای قیمت دلار به شرط حصول توافق

اگرحمایت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومانی از دست برود، دلار می تواند به زیر محدوده ۳۰ هزار تومان برود و حتی محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان را ملاقات کند. …

لینک کوتاه کپی شد

اسکناس آمریکایی با از دست دادن حمایت ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان، وارد فاز جدیدی از ریزش قیمت شد. پس از اینکه دیروز ظهر قیمت دلار زیر محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شد، فروش های ارزی به اندازه ای شدت گرفت که در اواخر شب گذشته‌، معاملات اسکناس آمریکایی حتی در محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان صورت گرفت. 

به گزرش «شایانیوز» به نقل از اکوایرن؛ اگرحمایت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومانی از دست برود، دلار می تواند به زیر محدوده ۳۰ هزار تومان برود و حتی محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان را ملاقات کند.

 برخی فعالان ارزی اعتقاد دارند که بازار احتمال ایجاد یک توافق هسته ای جدید را قابل دسترسی ارزیابی کرده است و به همین دلیل،‌ کشش برای فروش دلار بالا رفته است. دسته دیگری باور دارند که نوسان گیران با ایجاد باورهای مثبت در بازار ارز به دنبال این هستند که زمینه خرید اسکناس آمریکایی در نرخ های پایین تر را برای خود فراهم کنند. آن ها اعتقاد دارند که خبر موثقی از احیای برجام مخابره نشده است که میزان فروش ها به طرز قابل توجهی بالا برود. از نگاه این دسته، تنها چنین باوری به بازار تلقین می شود که توافق هسته ای در دسترس است.

پیش بینی دلار در صورت حصول توافق

معامله‌گران درباره بازار هرات شرط‌بندی کردند، برخی از آن‌ها معتقد بودند قیمت دلار هرات افزایشی است و تا ۳۰ هزار و ۷۰۰ بالا می‌رود، اما برخی دیگر دقیقا قیمت دلار را ۱۰۰۰ تومان پایین‌تر می‌دانستند.

دسته دیگر که درباره دلار باهم مباحثه داشتند پیش‌بینی کنندگان قیمت بعد از توافق بودند. گروه اول کماکان تصور می‌کنند بازه ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان دامنه نوسان دلار پس از توافق است.

اما گروه دیگری هستند که با یادآوری روند قیمت دلار پس از برجام سال ۹۴ یا برجام یک، تاکید دارند در آن دوره قیمت بعد از توافق نه‌تنها کاهشی نشد بلکه در پایان همان سال سه درصد بالا رفت. بنابراین در مقطع کنونی دلیلی بر افت شدید قیمت دلار وجود ندارد زیرا به همان میزان که صادرات رشد می‌کند، واردات هم افزایشی خواهد شد. ولی درمجموع در بازار معتقدند بدون خبر قطعی توافق کف ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان کف محکمی برای بازار ارز به حساب می‌آید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها