|

بازار با همان فرمان چند هفته قبل پیش می رود

لباس قرمز همچنان بر تن بورس؛ رکود فعلاً ادامه دارد!

دیگر کمتر کسی امید به صعود و تغییر روند شاخص کل در کوتاه مدت را دارد و پیش فرض همه افت است.

لینک کوتاه کپی شد

لباس قرمز رنگ شاخص همچنان لباس اصلی نقشه بازار است و امروز هم بازار قصدی برای تغییر این لباس نداشت تا نهایتا شاخص کل با بیش از ۶ هزار واحد کاهش نتواند کانال یک میلیون و ۳۱۲ هزار واحدی را حفظ کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادآنلاین؛ دیگر کمتر کسی امید به صعود و تغییر روند شاخص کل در کوتاه مدت را دارد و پیش فرض همه افت است. به همین دلیل؛ بسیاری از معامله‌گران یا نظاره‌گر هستند،که ارزش معاملات خرد نشان از تایید این فرض دارد، یا در لشکر فروشندگان قرار دارند. تقریبا تمامی فاکتورها موثر بر بازار از شرایط مبهم سیاسی و اقتصادی تا قیمت های جهانی همچنان در جهت تعمیق اصلاح و رکود معاملات هستند و نمی‌شود با این متغییرها، تغییر جهت یکباره‌ای برای شاخص کل متصور بود و فعلا بازار سهام با همان فرمان چند هفته اخیر خود پیش می رود.

امروز هم همینطور بود و شاخص کل و هم وزن از ابتدا پا در مسیر نزول گذاشتند و در این مسیر ثابت قدم بودند تا نهایتا شاخص کل تا سطح یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی پایین بیاید.

شاخص کل بورس امروز با بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ واحد افت همراه بود و نهایتا در پایان معاملات امروز در کف کانال یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی قرار گرفت.

فولاد، خودرو، شپدیس و فملی بیشترین تاثیر را بر روند شاخص کل داشتند.

شاخص هم وزن هم با افتی بیش از سه هزار واحد به کار امروز خود پایان داد.

ارزش معاملات خرد نهایتا به حدود هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید و ۲۰ درصد از این مقدار سهم خروج پول حقیقی ها از بازار بود.

شبهرن با ۵، غشهد با ۴.۵، کمرجان با ۴ بیشترین ورود و شپنا با ۲۰، وبملت با ۱۶، بپاس با ۱۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز، گروه بانک ها و موسسات اعتباری با ۴۷ میلیارد تومان خروج پول حقیقی، بیشترین گروه در این مولفه بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها