|

بررسی قیمت خودرو در بازار

رشد نجومی قیمت خودرو؛ قطار قیمت خودرو ترمز بریده

بررسی بازار خودرو از تداوم روند صعودی حکایت دارد. محصولات پرتقاضای بازار به طور متوسط 30 میلیون تومان دربازه یک هفته ای رشد را به خود دید.

لینک کوتاه کپی شد

فعالان بازار عرضه محدود شرکت های خودروساز و همچنین نوسانات نرخ ارز را به عنوان دو دلیل عمده رشد قیمت خودروها مطرح می کنند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اکوایران؛ آنها معتقدند در حال حاضر شرکت های خودروساز تمرکز خود را روی عرضه محصولات خود در بورس کالا قرار داده و از برگزاری طرح های فروش برای سایر محصولاتی که هنوز عرضه آنها در بورس کالا نهایی شده خودداری می کنند همین مساله سبب شده تا قیمت خودروها قله های جدیدی را فتح کند. البته عرضه محدود تنها دلیل افزایش قیمت خودرو نیست و نوسانات نرخ ارز نیز این افت عرضه را همراهی می کنند. بازار ارز از زمان بازگشت تحریم ها تبدیل به قطب نمای بازار خودرو شده بود و دارندگان خودرو پیش از حضور در بازار قیمت کالای در اختیار خود را با نرخ ارز هماهنگ می کردند.

بازار خودرو در حالی هفته اول زمستان را پشت سر می گذارد که همچنان پراید 131 به عنوان ارزان ترین خودرویی که کف قیمت را تشکیل می دهد با قیمت 250 میلیون تومان در بازار حضور دارد. این خودرو در آخرین روز از فصل پاییز با قیمتی حول و حوش 219 میلیون تومان در بازار حضور داشت. بنابراین شاهد رشد بیش از 30 میلیون تومانی قیمت آن در بازه یک هفته ای هستیم. سقف قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی نیز به تارا با گیربکس اتوماتیک اختصاص دارد. این محصول ایران خودرو این روزها با قیمتی حدود 750 میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه می شود. بدل پژو 301 نیز در شب یلدا با قیمتی نزدیک به 720 میلیون تومان قابل خریداری بود.

حال به سراغ قیمت خودروها در بازار برویم و نوسانات آنها را بررسی کنیم.

جدول+قیمت+ایران+خودرو+هفتم+دی+ماه+1401

جدول+قیمت+سایپا+هفتم+دی+ماه+1401

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها