|

بررسی وضعیت بازار خودرو تا شب عید

وقتی افزایش عرضه بازار را به رکود کشاند

در حال حاضر روند افزایش قیمت در بازار متوقف شده است و علت آن نیز افزایش عرضه خودرو به بازار، از طریق بورس کالا و طرح‌های فروش خودروسازان است

لینک کوتاه کپی شد

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو این روزها با نوسان کمی همراه شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ثبات نسبی و در برخی از موارد با کاهش همراه شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز؛ اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال 100 میلیون تومان گران شده است.

پراید 111 که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومان شد. اما این خودرو امروز صبح پنج میلیون تومان گران شد و در قیمت 290 میلیون تومان به فروش رسید. پراید 131 نیز  امروز در نرخ 275 میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز در نرخ 729 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز در محدوده ثابت 745 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز شش میلیون تومان گران شد و به قیمت 590 میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز با قیمت 607 میلیون تومان در بازار خودرو کشور ثابت ماند.

قیمت خودروهای پرطرفدار

خودروهایی که در بازار بیشتر معامله قرار می‌شوند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز مانند روزهای گذشته، در محدوده 296 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، امروز نیز با کاهش یک میلیون تومانی قیمت نسبت به روز گذشته، 444 میلیون تومان ارزش دارد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز دو میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به نرخ 488 میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به 298 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر روند افزایش قیمت در بازار متوقف شده است و علت آن نیز افزایش عرضه خودرو به بازار، از طریق بورس کالا و طرح‌های فروش خودروسازان است.

او افزود: به‌رغم کاهش قیمت خودرو، اما رکود نبض بازار را به‌دست گرفته است. در حال حاضر تعداد فروشندگان خودرو در بازار بسیار بیشتر از تعداد خریداران است.

نادری ادامه داد: به نظر می‌رسد با افزایش عرضه خودرو به بازار، می‌توان قیمت‌ها را تا پایان سال تا حدودی کنترل کرد. البته باید یادآور شد که ممکن است کاهش قیمت به صورت چشمگیر صورت نگیرد و بیشتر ثبات قیمتی در بازار مشاهده شود. پیش‌بینی می‌شود بازار شب عید نیز در وضعیت رکودی بماند و تغییری در آن ایجاد نشود.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: باید یادآور شد که با ورود خودروهای وارداتی ممکن است شوک جدیدی به بازار وارد شود و رونق به بازار خودرو کشور بازگردد. اما همچنان خبری از ورود این خودروها به کشور نیست و به نظر می‌رسد تا پایان سال نیز خودرویی به بازار ایران نرسد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها