|

رشد ۱۰۰ درصدی ورود سرمایه

مالیات بورس را شارژ کرد، بازار تا کانال 2.5 میلیونی بالا آمد

بازار سهام امروز تحت تاثیر خبر اخذ مالیات از بازارهای رقیب گام بلند 37 هزار واحدی را برداشت و توانست قله 2 میلیون و 500 هزار واحد را فتح کند

لینک کوتاه کپی شد

در معاملات روز سه‌شنبه، 12 اردیبهشت 1402،  شاخص بورس  تهران 37 هزار و 690 واحد نسبت به روز کاری گذشته رشد کرد و تا سطح 2 میلیون و 518 هزار و 331 واحد بالا آمد. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اکوایران؛ شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با رشد 20 هزار و 433 واحدی در رقم 845 هزار و 396 واحدی ایستاد و شاخص کل  فرابورس  نیز با رشد 577 واحدی به رقم 31 هزار و 722 واحد رسید. شاخص هم وزن در  فرابورس  هم روند صعودی داشت و با افزایش 5 هزار و 193 واحد به سطح 153 هزار و 168 واحد رسید. 

بورس

رشد ورود پول حقیقی به بورس 

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای سیزدهمین روز کاری متوالی مثبت شد و هزار و 367 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد که نسبت به دیروز رشد 102 درصدی داشته است.

امروز نماد وبصادر (بانک صادرات) بیشترین ورود پول را داشت که ارزش آن 95 میلیارد تومان بود. پس از وبصادر، نمادهای شیران، ثشاهد و ثامید بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای فولاد، وکغدیر و کالا اختصاص داشت. 

نمادهای پیشران بورس

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای بازار افزایش یافت و گروه‌های خودرو و ساخت قطعات، انبوه سازی املاک و مستغلات و مخابرات سبزترین گروه‌های بازار سهام بودند. 

 نمادهای فولاد، اخابر و فارس بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در صعود شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل شپدیس، شیراز و شسپا نمادهایی بودند که اثر کاهنده بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای هرمز، وسپهر و زاگرس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، کگهر و شاوان بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خودرو بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، خاور و بپیوند بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 38 هزار و 202 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 12 هزار و 378 میلیارد تومان بود که 32 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 1.3 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 20 هزار و 260 میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز نماد خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 491 میلیارد تومان بود. 

پس از خودرو، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبصادر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خساپا و اخابر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) با تعداد یک میلیارد و 512 میلیون و 412 هزار و 665 سهم در صدر قرار گرفته است. وبصادر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد خساپا و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس (1)

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات سه‌شنبه، 324 نماد صف خرید داشتند و 6 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 49 درصدی نسبت به روز قبل به 3 هزار و 338 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 46  درصدی به 22 میلیارد تومان رسید. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها