|

جرم میلاد حاتمی چیست؟

نقش بازداشت امثال میلاد حاتمی در جلوگیری از قمار آنلاین

میلاد حاتمی، یکی از سلبریتی‌های اینستاگرام و از گردانندگان سایت‌های قمار، تحویل مقام‌های قضایی ایران شد.

لینک کوتاه کپی شد

میلاد حاتمی، یکی از شاخ‌های اینستاگرامی و دارندگان سایت‌های شرط‌بندی که ساکن ترکیه بود، روز گذشته 19 اسفند به ایران برگردانده و تحویل مقام‌های قضایی شد.

جزییات دستگیری میلاد حاتمی

هادی شیرزاد، رییس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی ضمن تایید خبر دستگیری و تحویل میلاد حاتمی، در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: «با تلاش‌های موثر به عمل آمده برای دستگیری میلاد حاتمی که از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی در خارج از کشور بود، اعلان قرمز اینترپل صادر شد که در نتیجه اقدامات بین‌المللی انجام شده از سوی این پلیس، منجر به بازداشت نامبرده و در نهایت استرداد وی به ایران شد.»

همچنین سردار شیرزاد درباره دلیل دستگیری و استرداد این متهم گفت: میلاد حاتمی از مسیر سایت‌های قمار به کلاهبرداری و جرائم سازمانی می‌پرداخت. اغفال نوجوانان 15 تا 17 سال، جرم اصلی حاتمی است.» پیش‌تر هم رییس مبارزه با جرایم ملی پلیس فتا از اقدامات گسترده نهادهای انتظامی ایران برای برخورد با گردانندگان سایت‌های قمار و شر‌ط‌بندی خبر  داده و اعلام کرده بود ده‌ها سلبریتی نیز به اتهام تبلیغ برای این سایت‌ها منتشر شده‌اند.

زینب مهدی پور همسر میلاد حاتمی

میلاد حاتمی فراهانی چند سالی بود با همسر و فرزند خردسالش در ترکیه اقامت داشت؛ وی از جمله دارندگان و تبلیغ ‌کنندگان سایت قمار و شرط‌بندی آنلاین و به اصطلاح یکی از شاخ‌های اینستاگرامی است. پیج اینستاگرام این شاخ مجازی حدود 3 میلیون فالوور دارد که در آن با نمایش سبک زندگی لاکچری و اتومبیل‌ها گران‌قیمتش، فالوورهای زیادی را جذب و آن‌ها را تشویق به شرط‌بندی آنلاین کرده است.

زینب مهدی‌پور، همسر میلاد حاتمی که در اینستاگرام با نام سحر شناخته می‌شود، بعد از دستگیری وی با برخی رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور مصاحبه کرده و گفته میلاد حاتمی با استرداد به ایران در خطر اعدام قرار گرفته است.

میلاد حاتمی قبلا در اوایل دی‌ ماه هم توسط پلیس ترکیه بازداشت شده بود؛ دلیل بازداشت حاتمی در آن مقطع، این بود که وی ویدئویی در اینستاگرام منتشر کرده بود که در داخل خودروی پلیس استانبول در حال بازی با آژیر خودرو دیده می‌شد. انتشار این ویدئو موجب خشم مردم ترکیه در شبکه‌های اجتماعی شد.

نقش سلبریتی‌ها در گسترش قمار آنلاین

چند سالی است که بازار شرط‌بندی و قمار آنلاین در سایت‌های فارسی زبان، رشد قابل توجهی داشته است. سرورهای این سایت‌ها در خارج از کشور قرار دارند و گردانندگان اصلی آن‌ها هم اغلب ساکن ترکیه هستند.

از آن جایی که قمار در کشور ایران غیرقانونی است و بر الگوریتم سایت‌های قمار فارسی نظارت نمی‌شود، الگوریتم آن‌ها طوری طراحی شده که شرکت‌کنندگان چند باری در بازی‌های اولیه خود برنده می‌شوند اما در مراحل بعدی همه بازنده می‌شوند و در نتیجه این سایت‌ها، مبالغ کلانی سود می‌کنند. برخی تخمین می‌زنند این سایت‌های شرط‌بندی آنلاین گردش مالی قابل توجهی بین 9 تا 12 هزار میلیارد تومان دارند.

یکی از روش‌های تبلیغ و جذب کاربران سایت‌های شرط‌بندی در سال‌های گذشته، استفاده از سلبریتی‌ها و شاخ‌های اینستاگرامی بوده است. سلبریتی‌ها و شاخ‌های معروف اینستاگرام با تبلیغ سایت‌های قمار، رقمی بین 50 تا 60 درصد از درآمد یک سایت شرط‌بندی را به عنوان پورسانت دریافت می‌کنند.

بسیاری اعتقاد دارند از آن جایی که درآمد سلبریتی‌ها از راه تبلیغ سایت‌های قمار و بت سرسام‌آور است، هنرمندان و چهره‌های مطرح به راحتی تن به همکاری با گردانندگان این سایت‌ها می‌دهند. در نتیجه دستگیری یک یا چند شاخ اینستاگرامی تبلیغ‌کننده و دست‌اندرکار سایت‌های شرط‌بندی، مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه راهکار اصلی برای مقابله با این سایت‌ها، برخورد با بانک‌هایی است که درگاه پرداخت در اختیار آن‌ها می‌گذارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی