|

مذاکرات وین چهارشنبه از سر گرفته می‌شود

هشدار آمریکا درباره بن بست مذاکرات هسته ای

یک مقام وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده است: پافشاری ایران بر لغو همه تحریم ها، با روح توافق هسته ای سازگار نیست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یک مقام وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده است که در صورت اصرار ایران بر لغو همه تحریم هایی که از سال 2017 علیه تهران اعمال شده، مذاکرات فعلی به بن بست خواهد رسید. به گزارش پلیتیکو، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در اظهارنظری درباره مذاکرات اخیر وین، گفت: به طور کلی این مذاکرات سازنده و عملی بود ولی همچنان سوالات و ابهاماتی درباره تمایل ایران برای اتخاذ اقداماتی با هدف بازگشت به پایبندی به مفاد توافق هسته ای وجود دارد.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: اگر ایران بخواهد همچنان بر این موضع خود پافشاری و اصرار کند که همه تحریم هایی که از سال 2017 تاکنون وضع شده، لغو گردد، این مساله ما را به بن بست خواهد کشاند. وی در ادامه ادعا کرد: پافشاری ایران بر لغو همه تحریم ها، با روح توافق هسته ای سازگار نیست و ما به طور شفاف اعلام کرده ایم که در صورت بازگشت ایران به توافق هسته ای، واشنگتن آماده لغو تحریم هایی است که با توافق هسته ای ناسازگار است. 

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: نتایجی که این هفته به دست آمد، انتظارات را برآورده کرده است ولی ابهامات درباره اقدامات همچنان وجود دارد. طرف های مذاکره کننده قرار است هفته آینده بار دیگر دور هم جمع شوند. تیم آمریکا نیز به وین بازخواهد گشت و اقدامات بازگشت به پایبندی به تعهدات خود را به طور شفاف اعلام می کند. 

وی افزود: هفته آینده یعنی وقتی که به وین بازمی گردیم، امیدواریم که شاهد نشانه های بزرگتر و مهمتری از سوی ایران درباره اقداماتی که آماده انجام آن هستند، باشیم. وی در پایان نیز درباره آزادی کشتی کره جنوبی توسط ایران گفت: واشنگتن نقشی در آزادسازی کشتی کره جنوبی توسط ایران نداشته و آزاد شدن این کشتی بر اساس توافق دوجانبه تهران و سئول بوده است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها