|

پاسخ تند وزیر بهداشت به روحانی:

اینطور نمی‌توان مملکت را اداره کرد

اگر انتظار تک‌ صدایی از وزیر کارشناس این مملکت را در جهت حرف غیرکارشناسی داریم، بدانید که این اتفاق نخواهد افتاد."

لینک کوتاه کپی شد

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان به انتقاد چند روز پیش رییس جمهور از مقامات این وزارت خانه پاسخ داد. 

روز شنبه حسن روحانی در این رابطه در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: «صدای ستاد کرونا باید واحد باشد. همه اعضا باید از تصمیمات ستاد حمایت کنند و هرکسی در تلویزیون یک حرفی نزند تا بهانه به دست ضدانقلاب و ضد ایران ندهیم و کادر درمان را خسته نکنیم و نباید مردم را دچار یأس کنیم.»

سعید نمکی امروز گفت: " اگر انتظار تک‌صدایی از وزیر کارشناس این مملکت را در جهت حرف غیرکارشناسی داریم، بدانید که این اتفاق نخواهد افتاد." 

 

نمکی: در مسائل کارشناسی انتظار تک‌صدایی نداشته باشید

امروز نمکی به سخنان روحانی واکنش نشان داد. او از معاونان خود یعنی حریرچی و رئیسی تشکر کرد. 

نمکی گفت: «در این مملکت اتفاقی افتاد که اگر دقت می‌شد و اگر نگاه کارشناسی خریدار داشت، ما در طوفانی به نام موج چهارم کرونای موتاسیون یافته نمی‌افتادیم. مکتوبات زیادی را دارم که جزو اسناد طبقه بندی شده است و بنا ندارم منتشر کنم.»

او افزود: «حرف دو صدایی و یک صدایی را باید لفظ دو صدا و یک صدا را ارزیابی کنیم. در زمینه حرف غیرکارشناسی از محل مورد اعتماد کارشناسی مردم، اگر انتظار تک صدایی داریم، اشتباه است. ما حافظ جان مردم هستیم.»

وزیر بهداشت از بسته نشدن راه های خوزستان پیش از تعطیلات نوروز انتقاد کرد و گفت: «وقتی در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۹ می‌نویسم که پرواز‌های خوزستان باید لغو شود، برای این است که می‌دانم بمب ویروس دارد به اقصی نقاط کشور می‌رود.»

او تاکید کرد: «اگر می‌گویم که ترکیه را ببندید، به این دلیل است که من می‌دانم آنجا ویروس غیر انگلیسی هم دارد می‌چرخد و نوشتم اگر من گفتار ویروس برزیلی و آفریقای جنوبی و موتاسیون‌یافته هندی شوم، دیگر نمی‌توانیم کار را جمع کنیم. تمام این مکتوبات هست. اگر انتظار تک‌صدایی از وزیر کارشناس این مملکت را در جهت حرف غیرکارشناسی داریم، بدانید که این اتفاق نخواهد افتاد.» 

سعید نمکی در ادامه سخنانش از حمایت های رهبر انقلاب گفت و افزود: «اگر قصد خدمتی نباشد این منصب از آب بینی بزی که حضرت علی  گفت کمتر است؛ ضمن این که بنده شرمسار مرد بزرگ (رهبر معظم انقلاب)‌هستم که هیچ وقت من را تنها نگذاشت.»

به گفته او " بنده خدمت مقام معظم رهبری نوشتم که تصمیمات قرارگاه نیاز است که اجرا شود و ایشان نوشتند نگران نباشید و در آنجا تعیین کردند و گفتند مصادیق را وزارت بهداشت تعیین می‌کند. اصلاً ستاد ملی مقابله با کرونا بدون مصادیق وزارت بهداشت معنایی ندارد."

او ادامه داد: " اصلا ما بیرون می‌آییم، آن‌ها تصمیم بگیرند و به ما ابلاغ کنند. اینطور نمی‌توان مملکت را اداره کرد. ما در دام یکی از سهمگین‌ترین اپیدمی‌های این مملکت افتادیم."

این بحث ها در شرایطی مطرح می شود که تاخت و تاز کرونا ادامه دارد و ایران وارد موج چهارم آن شده است. مقامات بهداشتی می گویند روزهای سیاهی در راه است. 

منبع: فارس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها