|

سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن

آیا اسرائیل موضع آمریکا در قبال توافق هسته ای را تغییر می دهد؟

سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی گفته است که سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن، هیچ تاثیری بر مواضع آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای ایران نخواهد …

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در حالی که قرار است یک هیئت اسرائیلی به زودی برای بحث و تبادل نظر درباره ایران به واشنگتن سفر کند، کاخ سفید ادعا کرده است که تل آویو هیچ تاثیری بر مواضع دولت بایدن در توافق هسته ای ایران نخواهد داشت.

مذاکرات اخیر کمیسیون مشترک برجام در شهر وین موجب شده تا مقام های رژیم صهیونیستی بار دیگر مخالفت آشکار خود با توافق هسته ای ایران را اعلام کنند. به نوشته برخی رسانه های صهیونیستی ، یک هیئت ارشد اسرائیلی نیز قرار است طی روزهای آینده به واشنگتن سفر کند.

بر اساس این گزارش جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی گفته است که سفر این هیئت اسرائیلی به واشنگتن، هیچ تاثیری بر مواضع آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای ایران نخواهد داشت. 

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز فاش کرده است که یوسی کوهن رئیس موساد و معیر بن شبت مشاور امنیت داخلی اسرائیل قرار است این هفته به واشنگتن سفر کرده و با مقام های امریکایی درباره ایران مذاکره کنند. 

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره هدف اصلی از سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن و تاثیر آن بر موضع دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای ایران، گفت: نه، این سفر تاثیری بر موضع دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای ندارد. تا آنجا که به اسرائیل مربوط می شود، ما آنها را نسبت به این مذاکرات و اهداف خود آگاه کرده ایم و در دیدارهای آینده نیز همین روند را دنبال خواهیم کرد.

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: مذاکرات وین درباره توافق هسته ای ایران، چالش برانگیز است ولی ایالات متحده از وجود چنین مذاکراتی بین همه طرف ها و ادامه مذاکرات استقبال می کند. 

علی رغم اظهارات جنیفر ساکی مبنی بر اینکه اسرائیل بر مواضع دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای تاثیر نخواهد گذاشت، یک مقام رژیم صهیونیستی اخیرا گفته است که تل آویو امیدوار است صدای خودش را در مخالفت با بازگشت آمریکا به توافق هسته ای منعکس کند. 

وی افزود: ما به واشنگتن خواهیم رفت چون می خواهیم بر این روند تاثیر بگذاریم. 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها