|

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت

دولت بایدن کدام تحریم های ترامپ علیه ایران را حفظ می کند؟

اگر ایران برای بازگشت به توافق هسته ای مصمم باشد، کار به سرعت پیش خواهد رفت و عملی شدن آن نیز سریعتر خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یک مقام آمریکایی تاکید کرده است که دولت بایدن قصد دارد تحریم های ترامپ علیه ایران را که با توافق هسته ای ناسازگار نیست، همچنان حفظ کند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است، توافق هسته ای ایران پیش از این مورد توافق طرف های مختلف قرار گرفته و ما به دنبال ایجاد توافق جدیدی نیستیم ولی برخی از تحریم های دولت ترامپ که با توافق هسته ای ناسازگار نیست، همچنان حفظ خواهد شد و این تحریم ها زیر سئوال نخواهد رفت.

بر اساس این گزارش این مقام آمریکایی که در مذاکرات وین برای احیای برجام نیز شرکت داشته است، افزود: 3 دور قبلی مذاکرات در وین کمک زیادی به گزینه های انتخابی تهران و واشنگتن کرده است و اکنون دو طرف به طور شفاف می دانند چه انتخاب هایی دارند. 

وی اظهار داشت: تصور می کنم انتخاب هایی که تهران و واشنگتن دارند، کاملا شفاف و روشن هستند چون قرار نیست توافق جدیدی را ابداع کنیم. این موارد در مفاد برجام گنجانده شده است. 

وی گفت: اگر ایران برای بازگشت به توافق هسته ای مصمم باشد، کار به سرعت پیش خواهد رفت و عملی شدن آن نیز سریعتر خواهد بود. اگر بخواهیم واقع بین باشیم، ایالات متحده به خوبی می داند برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته ای، چه کارهایی برای لغو تحریم هایی که در چارچوب برجام نسبت به آن متعهد شده، باید انجام دهد. همین طور می دانیم که ایران باید چه کارهایی برای بازگشت به پایبندی به تعهدات برجامی انجام دهد و بار دیگر تاکید می کنم که نیازی با ایجاد توافق جدیدی نیست. همه این موارد در متن برجام وجود دارد و دوباره می گویم واشنگتن متعهد به انجام آن است. باید دید طی روزها و هفته های آینده چه اتفاقی می افتد. 

این دیپلمات آمریکایی افزود: تصور می کنم بدون برجام و با اعمال مجدد همه تحریم ها و وضع تحریم های جدید، برنامه هسته ای ایران به سرعت پیش می رود و رفتار آن در منطقه نیز تهاجمی تر شده است. اگر ایران آمادگی نداشته باشد، دولت بایدن به وضعیت جدید رسیدگی خواهد کرد و هر کاری لازم باشد انجام خواهد داد تا ایران به بمب اتمی دست پیدا نکند. 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها