|

گفتگوی رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با «شایانیوز»درباره قیمت گذاری میوه

وقتی اتحادیه قیمت گذاری نمی کند،پس چه کسی نرخ تعیین می کند؟

shayanews

میوه های تابستانی به دلیل قیمت های عجیب و غریب با کاهش تقاضا مواجه اند. رییس اتحادیه میوه و تره بار می گوید قیمت گذاری میوه از مبادی دیگری…

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی- بر اساس پیش بینی ها، سال جدید یعنی 1400 با گرمای زودهنگام و کم آبی آغاز شد، دو عاملی که تاثیر مستقیم بر روند تولید میوه در این فصل گذاشت.

به گزارش «شایانیوز»، تابستان 1400 با بی آبی و گرمای بی سابقه و البته باز هم بی تدبیری و ولنگاری حوزه اقتصاد، تورم افسارگسیخته در سبد کالاهای اساسی آه از نهاد مصرف کننده بلند کرده است.

متولیان امر قیمت گذاری ترجیح می دهند همچنان سکوت کنند و یا گناه را به گردن باد و باران و خورشید بیندازند! هرچند که ابر و باد، مه و خورشید و فلک در جریان امور کشاورزی دخیل اند اما این همه ماجرا نیست.کار از جای دیگر خراب است!

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در گفت گو با «شایانیوز» در خصوص مساله قیمت گذاری میوه و گرانی بی سابقه ان در تابستان 1400 می گوید: قیمت گذاری میوه دست اتحادیه نیست، ما در تعیین قیمت ها هیچ نقشی نداریم و  فقط در کنار سایر متولیان امر نظارت، از جمله وزارت صمت، اتاق بازرگانی و تعزیرات وظیفه نظارت آن هم بر اساس فاکتور را  داریم.

اسدالله کارگر در ادامه بیان کرد: ما نظارت های میدانی داریم، به طور مثال بنده هر سه سه شنبه برای نظارت به صورت مستقیم به میوه فروشی ها برای سرکشی می روم در عین حال این شرایط در کل هفته نیز ادامه دارد و گشت های ما بر این مساله نظارت دارند.

وی با انتقاد از گرانی میوه نیز افزود: نظارت ما بر اساس فاکتوری است که میوه فروش ارائه می دهد، یعنی ارزانی و گرانی میوه بر اساس قیمت فاکتوری است که میوه فروش از میدان میوه و تره بار دریافت کرده  اما اگر فاکتوری غیرواقعی و یا مخدوش باشد به شدت برخورد می کنیم.

کارگر متذکر شد که فاکتوری که میوه فروش دریافت می کند بر اساس عرضه و تقاضا صادر می شود، یعنی بسته به میزان محصول و نیز تقاضای مصرف کننده این فاکتور صادر می شود. یعنی فروشنده در گرانی میوه خود به خود دخیل نیست. وقتی فروشنده ای برای خریدار قبض صادر می کند و کالایش هم اتیکت دارد، یعنی این اتیکت و قیمت بر اساس استانداری نصب شده، البته مامنکر تخلفات هم نیستیم. مردم هم هر تخلفی را اطلاع دهند تا ما رسیدگی کنیم.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار همچنین عنوان کرد: ما هم از مردمیم و به این گرانی ها انتقاد داریم اما وظیفه ما فقط نظارت است نه قیمت گذاری، مساله قیمت از مبادی بالاتر یعنی میدان مرکزی میوه و تره بار و البته وزارتخانه انجام می شود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها