|

طلاق صوریِ خواهر، ملیحه را کیش‌ و مات کرد!

سوءاستفاده از قانون مستمری بازماندگان بیمه‌شدگان با طلاق‌های صوری و ازدواج‌های مصلحتی، مشکل قدیمی سازمان تأمین اجتماعی است

لینک کوتاه کپی شد

میان کوچه‌های دروازه غار قد کشیده. کوچه‌پس کوچه‌هایی که با سرنوشت «ملیحه» گره خورده‌اند. حالا باید بقیه عمرش را میان همین کوچه‌ها سَر کند. همه ۳۵ سال زندگی را یا پرستار مادر بوده یا پدر. وصیت پدر، فروش چهاردیواری قدیمی کِز کرده در یکی از کوچه‌های بن‌بست دروازه غار را منوط به مرگ «ملیحه» کرد. بعد از رفتن مادر هم مستمری پدر قرار شد خرج خانه «ملیحه» را تأمین کند. مستمری حداقلی که تمام دلخوشی «ملیحه» بود برای بی‌نیاز ماندن از بقیه. «از چه کسی شکایت کنم؟ از خواهرم، نمی‌شود که.»

به گزارش شهروند، فروش خانه نُقلی پدر که مشروط به شرط شد، خواهر بزرگ‌تر لجبازی کودکانه‌ای را شروع کرد. «از سَر لجبازی از شوهرش جدا شد.» طلاق صوری که تنها بخشی از مستمری پدر را از آن خواهر بزرگ‌تر کرد و بس. «هنوز با شوهرش زندگی می‌کند.» ماجرای طلاق صوری خواهر میان‌شان مثل یک راز باقی ماند. «حرفی بزنم مشکلم با خواهرم بیشتر می‌شود.»

طلاق صوری؛ پدیده‌ای که سازمان تأمین اجتماعی را دچار دردسر کرده است. پدیده‌ای که باعث شده میانگین سن کلی دریافت مستمری به نسبت دوران پرداخت حق بیمه به صورت بی‌سابقه افزایش بیابد. معاون سابق امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری هم در مورد این پدیده هشدار داده بود. زهرا سجادی چند روز پیش در رسانه‌ها اعلام کرد که طلاق صوری اموال دولتی را می‌بلعد و کسی حواسش نیست. به باور سجادی مستمری بازماندگان بیمه‌شدگان قانونی است که مدتی با سوءاستفاده‌ای به نام طلاق صوری روبه‌رو است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها