|

جزئیات تازه از حلق‌آویز شدن ۵ عضو خانواده نجف‌ آبادی

کشف دست‌نوشته‌هایی از قربانیان نشان می‌دهد که آنها به‌دلیل افسردگی و انزوا دست به‌خودکشی زده‌اند..

لینک کوتاه کپی شد

با گذشت چند روز از حادثه تکان‌دهنده مرگ دسته‌جمعی از اعضای یک خانواده پنج نفره در نجف‌آباد اصفهان، نماینده این شهر از مشخص شدن علت وقوع این تراژدی هولناک خبر داد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از همشهری؛ روز جمعه ۱۷ تیرماه امسال انتشار خبر کشف اجساد حلق‌آویز شده ۵ عضو یک خانواده در خانه‌ای واقع در جنوب نجف‌آباد واقع در استان اصفهان، شوک بزرگی به افکار عمومی وارد کرد.

قربانیان این حادثه شامل مادر، پسر و ۲ دختر جوان خانواده و دختری نوجوان که نوه خانواده بود می‌شدند که چند روزی از جان‌ باختن‌شان می‌گذشت و دست و پا و دهان‌شان بسته شده بود و بوی ناشی از فساد اجساد همسایه‌ها را که مدت‌ها از این افراد بی‌خبر بودند به آنجا کشانده بود.

هیچ‌کس نمی‌دانست اعضای این خانواده چطور و با چه انگیزه‌ای جان خود را از دست داده‌اند و مرگ آنها خودکشی است یا یک جنایت مخوف! با وجود این در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌ها درباره پشت پرده این حادثه تلخ ادامه داشت.

آنطور که یافته‌ها نشان می‌داد پدر خانواده از سال‌ها قبل در قید حیات نبود. مادر حدودا ۶۰ ساله خانواده نیز فرهنگی بازنشسته بود. یکی از دختران اگرچه چند سال قبل ازدواج کرده و مادرِ دختری ۱۴ساله بود اما به‌ دلیل اختلاف با شوهرش به خانه پدری بازگشته بود. دختر و پسر جوان دیگر خانواده نیز مجرد بوده و همراه مادرشان زندگی می‌کردند.

فارغ از فرضیه‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلف، اینها تقریبا تمام اطلاعات موثقی بود که در روزهای گذشته از این حادثه منتشر شده بود. اما روز گذشته ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اختصاصی با همشهری با اعلام کشف دست‌نوشته‌هایی در محل حادثه مدعی شد که اعضای این خانواده به‌دلیل افسردگی دست به‌خودکشی زده‌اند. او در این‌باره گفت: وقوع این حادثه در نجف‌آباد شهروندان را متاثر و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. از همان زمان با حضور عوامل قضایی و انتظامی تحقیقات برای روشن شدن پشت پرده این حادثه آغاز شد.

او ادامه می‌دهد: در همان بررسی‌های اولیه راز این اتفاق هولناک برملا و معلوم شد که اعضای این خانواده به‌طور خودخواسته دست به این کار زده‌اند. ابوترابی برای اثبات این ادعای خود به کشف دست‌نوشته‌های قربانیان در محل حادثه اشاره می‌کند و می‌گوید: در محل حادثه دست‌نوشته‌هایی با خط ۲ نفر از قربانیان کشف‌شده که نشان می‌دهد آنها با میل و رضایت خودشان دست به این کار زده‌اند و جای تردیدی در مرگ خودخواسته آنها وجود ندارد.

او در ادامه می‌گوید: مادر و پسر خانواده دچار افسردگی شدیدی بودند و از مدت‌ها قبل در بین نزدیکان و فامیل و به‌طور خودخواسته دچار انزوای شدیدی شده بودند. طوری که در سال‌های اخیر با هیچ‌کدام از نزدیکان و فامیل رفت‌وآمدی نداشتند و رابطه آنها به‌طور خودخواسته با همه قطع شده بود.

نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت مالی این خانواده می‌گوید: در حیاط این خانه یک پژوپارس پارک شده بود. آنها وضعیت مالی نسبتا خوبی داشتند و حقوق خوبی هم دریافت می‌کردند و هیچ مشکل مالی نداشتند. با وجود اینکه مادر خانواده فرهنگی بود اما خانواده محیط بسته‌ای داشت و در این بستر همگی دچار انزوا و افسردگی شده بودند.

او اطلاعات تکان‌دهنده‌ای راجع به کیفیت این خودکشی خانوادگی بازگو می‌کند و می‌گوید: طبق شواهد به‌دست‌آمده از صحنه، هر ۵ قربانی به جز دختر نوجوان بابت خودکشی رضایت داشته‌اند و او هم توسط دیگران برای خودکشی فریب داده شده است. اجرای این نقشه تلخ بر عهده پسر خانواده بوده است. او ابتدا دست‌ها و پاهای ۴ نفر دیگر را بسته و نقشه‌شان را اجرا کرد و سپس درحالی‌که دستش را با قفل و زنجیری که حدود ۳۰سانتی متر طول داشت بسته بود، روی چهارپایه رفته و در نهایت خودش را نیز کشته است.

در همان روز نخست دست‌نوشته‌هایی که حاکی از یاس و ناامیدی اعضای این خانواده بود، کشف شد و مورد بررسی قرار گرفت که فرضیه قتل را مردود می‌کرد و نشان می‌داد افسردگی و انزوای شدید باعث شده آنها به‌طور خانوادگی و خودخواسته به زندگی‌شان پایان دهند و مشکلات اقتصادی نداشته‌اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها