|

پاداش یک کیلوگرم طلا برای دستگیری سارقان مسلح

صنف طلافروشان سیرجان برای هر اطلاعاتی که منجر به شناسایی و دستگیری سارقان شود، جایزه یک کیلوگرم طلا تعیین کرد.

لینک کوتاه کپی شد

۲هفته پس از سرقت مرگبار از یک طلافروشی در شهرستان سیرجان، درحالی‌که هنوز ردی از دزدان مسلح به‌دست نیامده است صنف طلافروشان سیرجان برای هر اطلاعاتی که منجر به شناسایی و دستگیری سارقان شود، جایزه یک کیلوگرم طلا تعیین کرد.

 

این سرقت خونین ساعت 6:15 بعدازظهر دوازدهم بهمن‌ماه در بازار قدیمی شهرستان سیرجان رقم خورد. در انتهای این بازار سرپوشیده 2 طلافروشی، متعلق به 2 برادر که از طلافروشان خوشنام و قدیمی سیرجان هستند، در کنار هم قرار دارند و آن روز درحالی‌که بیش از 20مشتری داخل این دو مغازه بودند، 3سارق مسلح با صورت‌های پوشیده به آنجا هجوم بردند.  2نفر از سارقان کلاشنیکف و یکی دیگر یک قبضه کلت کمری در دست داشتند و به محض اینکه مقابل طلافروشی‌ها قرار گرفتند، شروع به تیراندازی به سمت ویترین کردند. گلوله‌ها یکی پس از دیگری شیشه ویترین را سوراخ کرده و وارد مغازه ‌شدند و در این میان تعدادی از آنها به 5نفر از افرادی که داخل مغازه‌ها بودند اصابت کردند. در یکی از طلافروشی، پسر صاحب مغازه و 2مرد و در طلافروشی مجاور 2مرد دیگر هدف گلوله قرار گرفتند و روی زمین افتادند.

سارقان مسلح پس از آن وارد نخستین طلافروشی شدند و شروع به جمع‌آوری طلاها کردند. تنها 3ثانیه پس از حضور آنها، سیستم امنیتی مغازه فعال و دود غلیظی طلافروشی را پر کرد. همزمان درهای مغازه در حال بسته شدن بودند که دزدان با دیدن این صحنه، از سرقت طلاها منصرف شده و پا به فرار گذاشتند. آنها با شلیک تیر هوایی مردم داخل بازار را کنار زدند و از طریق کوچه‌ای در انتهای بازار که از آنجا خودشان را به طلافروشی‌ها رسانده بودند فرار کردند. لحظاتی بعد تیم‌های پلیس و اورژانس راهی بازار قدیمی سیرجان شده و مجروحان به بیمارستان منتقل شدند اما یکی از آنها که پسر 21ساله صاحب یکی از طلافروشی‌ها و تنها پسر خانواده بود بر اثر شدت جراحت جانش را از دست داد.

 

با فرار دزدان مسلح، تحقیقات پلیس برای دستگیری آنها آغاز شد. هر چند دوربین‌های مداربسته لحظه ورود دزدان را ثبت کرده بود اما آنها صورتشان را پوشانده بودند و قابل شناسایی نبودند. از سوی دیگر مسیری که آنها برای ورود به بازار و اجرای نقشه سرقت درنظر گرفته بودند، مسیری فرعی بود که با بررسی آنجا نیز هیچ سرنخی از سارقان به‌دست نیامد. تحقیقات نشان می‌داد که این 3سارق مسلح پس از فرار و عبور از کوچه فرعی، خودشان را به‌خودرویی که در انتظارشان بوده رسانده و گریخته‌اند. از سوی دیگر هر چند مقامات پلیس عنوان کردند که دزدان در این سرقت ناکام بوده و پس از فعال شدن سیستم امنیتی طلافروشی اقدام به فرار کرده‌اند اما به‌گفته صاحب مغازه، آنها در همان لحظات کوتاهی که وارد مغازه شده بودند، توانسته بودند مقدار کمی طلا سرقت کنند.

این سرقت خونین که باعث مرگ جوانی 21ساله و مجروح شدن 4نفر دیگر شده بود، باعث جریحه‌دار‌شدن احساسات مردم سیرجان شد و درحالی‌که تیم‌ ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان کرمان مأمور رسیدگی به این پرونده و شناسایی دزدان شده‌اند، صنف طلافروشان سیرجان نیز برای کمک به روند تحقیقات و دستگیری هر چه زودتر سارقان بی‌رحم، با تعیین جایزه یک کیلو طلا برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری سارقان شود، از مردم خواسته‌اند در دستگیری دزدان به پلیس کمک کنند.

منبع:صد آنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها