|

قصاص زهرا اسماعیلی در پی عدم گذشت اولیای دم

تکذیبیه روابط عمومی زندان‌های استان تهران به ادعای مطرح شده درباره شرایط جسمانی «زهرا اسماعیلی» پیش از اجرای حکم قصاص توضیحاتی ارائه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

اداره کل زندان های تهران: حکم قصاص زهرا اسماعیلی در پی عدم گذشت اولیای دم اجرا شده است

تکذیبیه روابط عمومی زندان‌های استان تهران به ادعای مطرح شده درباره شرایط جسمانی «زهرا اسماعیلی» پیش از اجرای حکم قصاص توضیحاتی ارائه کرد.

روابط عمومی زندان‌های استان تهران نوشت: «در پی انتشار ادعایی عجیب در رسانه‌های ضد انقلاب مبنی بر قصاص یک زن در زندان رجایی شهر با وجود سکته قلبی قبل از اجرای حکم، روابط عمومی زندان‌های استان تهران ضمن تکذیب ادعای فوق،

اطلاعیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسمه تعالی

به اطلاع می‌رساند فرد محکوم زهرا اسماعیلی نام داشت که به جرم مباشرت در قتل همسر خود به قصاص نفس محکوم شده بود و علیرغم تلاش‌های فراوان برای جلب رضایت اولیای دم، مصالحه صورت نمی‌گیرد. حتی تا یک ساعت پیش از اجرای حکم نیز مسئولان قضایی و مددکاران به منظور صلح وسازش تلاش‌های لازم را انجام دادند ولی به دلیل اصرار اولیای دم بر اجرای قصاص نفس، حکم اجرا شد. در زمان اجرای حکم نامبرده در شرایط صحت و سلامت کامل بوده و این‌ حکم در حضور سرپرست دادسرای جنایی، نمایندگان پزشکی قانونی و نیروی انتظامی و پس از معاینه کامل توسط پزشک پزشکی قانونی اجرا می‌شود. حسب اسناد پزشکی موجود و گواهی پزشکی، زهرا اسماعیلی تا زمان اجرای حکم هیچگونه بیماری قلبی ریوی و کلیوی نداشته است. در اجرای احکام قصاص معمولا پزشکی قانونی علت مرگ را ایست قلبی اعلام می‌کند.

منبع: عصر ایران

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها