|

رئیس اورژانس:

فوتی حوادث رانندگی در کرمان از ویروس کرونا پیشی گرفت!

از آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۷ اسفندماه ۹۹ تا پنجم فروردین ماه جاری ۳۹ نفر در استان کرمان بر اثر حوادث رانندگی جان باختند.

لینک کوتاه کپی شد

واقعیت این است که ویروس کرونا در انتخاب قربانیان خود، با گذشت بیشتری نسبت حوادث رانندگی عمل می‌کند به طوری که از آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۷ اسفندماه ۹۹ تا پنجم فروردین ماه جاری ۳۹ نفر در استان کرمان بر اثر حوادث رانندگی جان باختند.

سید محمد صابری رئیس اورژانس کرمان شامگاه پنجشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: آمار فوتی های ناشی از تصادفات در طرح سلامت نوروزی از بیست و هفتم اسفند سال قبل تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۰،  تعداد ۳۹نفر و آمار فوتی غیرتصادفی۸۷ نفر بوده  که از این تعداد  غیرتصادفی ها تنها ۱۰ نفرشان فوتی قطعی ابتلا به کرونا اعلام شده  است. 

صابری همچنین گفت : طی مدت یاد شده مصدومان تصادفی انتقال یافته توسط اورژانس ۹۳۳ نفر، بیماران غیر تصادفی درمان شده در محل یکهزار و  ۲۸۹ نفر و مصدومان تصادفی درمان شده در محل حادثه ۲۱۷ نفر و  بیماران غیر تصادفی انتقال یافته توسط اورژانس یکهزار و ۵۷۲ نفر بوده است. 

 به گفته وی بازدید از بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی ۲۴۸ مورد، مراجعین به اورژانس بیمارستان‌ها  ۵۳هزار و۲۷۷نفر ، درمان سرپایی در بیمارستان‌ها ۴۶ هزار و  ۲۷۸نفر، بیماران منتقل شده به بخش های ویژه ۳۵۰ نفر و بیماران منتقل شده از اورژانس به بخش های عادی ۲ هزار ۳۹۶ نفر و ۶۱۰ نفر متولد شده است. 

صابری با اشاره به گزارش تجمیعی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان اضافه کرد : در بازه زمانی یاد شده  اعمال جراحی اورژانسی یکهزار و۹۵مورد، اعمال جراحی غیر اورژانس یکهزار و ۷۸ مورد و اعزام های بین بیمارستانی ۲۸۴ مورد و موارد احیا موفق ۲۱ نفر اعلام شده است. 

وی همچنین گفت : در اجرای ظرح سلامت طی مدت یاد شده نیز ۱۲هزار و ۸۲مورد بازدید بهداشتی انجام گرفته که در این بازدیدها  چهار هزار و ۲۴۹کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری و ۳۷ مرکز تعطیل شد .

منبع:ایرنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها