|

شادترین کشور ها

شادترین کشور ها کدامند؟ معرفی هفت کشور برتر

happiest countries in the world2022

هر سال بر اساس گزارشی که عمدتا بر اساس ارزیابی های زندگی از نظر سنجی جهانی گلوپ منتشر می شود شادترین و غمگین ترین کشورهای جهان معرفی می شوند

لینک کوتاه کپی شد

براساس رتبه بندی گزارش جهانی شادی که عمدتا براساس ارزیابی های زندگی از نظر سنجی جهانی گلوپ انجام شده است، فنلاند برای پنجمین سال متوالی شاد ترین کشور جهان شناخته شد. کشور های همسایه آن نیز همگی در این رتبه بندی امتیاز های بسیار خوبی را کسب کرده اند.

به گزارش «شایانیوز»، در رتبه بندی امسال پس از فنلاند، دانمارک به عنوان دومین کشور شاد جهان شناخته می شود و در رتبه سوم نیز ایسلند قرار گرفته است.

برخی از معیار های اصلی و اساسی این ارزیابی عبارتند از: امید به زندگی سالم، حمایت اجتماعی در مواقع مشکل، فساد کم و اعتماد اجتماعی بالا، سخاوت در جامعه ای که در آن مردم از یکدیگر مراقبت می کنند و آزادی در تصمیم گیری های کلیدی زندگی. یکی از ویژگی هایی که جزو نقاط درخشان ارزیابی 2022 می باشد شادی در زمان های دشوار و پردردسر است که خوشبختانه به نظر می رسد در دومین سال حضور بیماری همه گیر کرونا، نگرانی و استرس ناشی از آن کاهش یافته است.

فنلاند شادترین کشور جهان

در گزارش امسال اوکراین و روسیه هر دو در نیمه پایینی رتبه بندی قرار دارند به این ترتیب که اوکراین در جایگاه 98 و روسیه در جایگاه 80 قرار گرفته است. و در آخر نیز افغانستان با رتبه 146 در آخرین جایگاه قرار گرفته است؛ و این یادآور جدی ای از آسیب های مادی و غیر مادی ایست که جنگ به قربانیان بی شمار خود وارد می کند. امیدواریم که هرچه زود تر شاهد بهبود وضعیت این کشور ها باشیم.

شادترین کشور های جهان طبق گزارش 2022، به ترتیب:

1.فنلاند

2.دانمارک

3.ایسلند

4.سوئیس

5.هلند

6.لوگزامبورگ

7.سوئد

شادترین کشور های جهان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها