|

ممنوعیت عجیب در مشهد؛ ناخن کاشتن و اپیلاسیون ممنوع!

برای آرایشگاه های زنانه مشهد خدمات کاشت ناخن و مژه، اپیلاسیون ممنوع شد

لینک کوتاه کپی شد

برخی خبرگزاری های داخلی مدعی وضع ممنوعیت هایی عجیب برای آرایشگاه های زنانه مشهد از جمله ممنوعیت کاشت ناخن و مژه، اپیلاسیون بخش های خصوصی و داشتن پوشش نامتعارف در محل کار شده اند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از روزیاتو؛ ابتدا خبری مبنی بر انتشار ابلاغیه ای از سوی اتحادیه آرایشگران زنان مشهد با فهرستی بلند بالا از ممنوعیت های مختلف برای آرایشگاه های زنانه ی این شهر منتشر شد؛ ممنوعیت کاشت ناخن، برگزاری کارگاه های آموزشی، اپیلاسیون نقاط محرمه، تتو، پوشش نامتعارف در محل کار، پخش موسیقی غیرمجاز، کاشت مژه، پیرسینگ، بوتاکس، تزریق ژل و برخی فعالیت‌ های دیگر.

گفته شد علت برخی از این ممنوعیت ها مانند کاشت ناخن و اپیلاسیون نقاط محرمه، مسائل شرعی است.

حالا برخی خبرگزاری های داخلی می گویند رئیس اتحادیه آرایشگران زنان مشهد، فاطمه سالارزاده، انتشار این ابلاغیه را تأیید کرده و از راه‌ اندازی گشت نظارتی کاشت ناخن و اپیلاسیون برای آرایشگاه های زنانه در مشهد خبر داده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری ها، فاطمه سالارزاده ضمن تأیید ابلاغیه ی منتسب به این اتحادیه در رابطه با اعمال برخی ممنوعیت‌ ها در سالن‌ های زیباییی شهر مشهد، گفته است: «از سال گذشته طرح ممنوعیت برخی از کارهای زیبایی در آرایشگاه‌های مشهد مطرح شد.»

وی در ادامه افزوده است: «دلیل چنین اعمال چنین ممنوعیت‌ هایی این است که برخی از کارهای زیبایی نظیر کاشت ناخن به لحاظ شرعی اشکال دارد و آقایان اذعان داشتند که چون اینجا شهر امام رضا (ع) است، نباید این کارها صورت گیرد. به همین دلیل آقایان برخی از ممنوعیت‌ ها را با عنوان “ضوابط الزام‌ آور بانوان آرایشگر مشهد” تنظیم و به ما ابلاغ کردند که برخی از این ممنوعیت‌ ها عبارتند از کاشت ناخن، کاشت مژه، اپیلاسیون نقاط محرمه، تتو، پخش موسیقی غیرمجاز، پوشش نامتعارف، تزریق ژل و بوتاکس و ….»

رئیس اتحادیه آرایشگران زنان مشهد با تأکید بر این نکته که مردم خواستار اعمال این ممنوعیت‌ ها بوده، مدعی شده است: «ستادی به اسم “ستاد مطالبه‌گران مردمی” این دستور را به ما دادند و ادعا داشتند که این ممنوعیت‌ ها خواست مردم بوده و برایشان سؤال پیش آمده که چرا در شهر امام رضا (ع) چنین کارهایی انجام می‌شود. یعنی در واقع ستاد مطالبه‌ گران مردمی از سازمان صنعت و معدن چنین درخواستی کرده و وزارت صمت هم دستور اعمال این ممنوعیت‌ ها را به ما ابلاغ کرده و ما علیرغم نقدهایی که به برخی از این موارد داشتیم، مجبور شدیم که از این دستورات تبعیت کنیم.»

وی درباره ی ممنوعیت اپیلاسیون نقاط محرمه خاطرنشان کرده است: «مشخصاً بنده خودم هم متوجه نشدم که چرا باید اپیلاسیون نقاط محرمه برای بانوان ممنوع شود. البته ما چاره‌ ای جز اجرای دستورالعمل ها نداریم و باید تحت هر شرایطی این ممنوعیت ها را اجرا کنیم. افرادی که این دستورالعمل را تنظیم کرده اند صراحتاً به این نکته اذعان داشتند که درست نیست در یک سالن زیبایی، یک زنی برخی از نقاط بدنش را اصلاح کند. ما حتی در دفاعیات مان هم اظهار کردیم که وقتی یک خانمی به آرایشگاه می‌ رود قطعاً برای انجام برخی کارهای زیبایی و بهداشتی است. اما متأسفانه بدون ارائه ی توضیح قابل قبولی همه ی دفاعیات ما را رد کردند.»

رئیس اتحادیه آرایشگران زنان مشهد در ادامه درباره ی نظارت گشت‌ ها بر سالن‌ های زیبایی نیز گفته است: «آنقدر ممنوعیت‌ ها زیاد است که دیگر آرایشگران در مشهد مایل به ادامه ی فعالیت نیستند. بسیاری از خانم‌ ها سالن تخصصی ناخن داشتند اما به‌دلیل گشت‌ های نظارتی‌ ای که گذاشتند مجبور به تعطیل کردن سالن‌ های خود شدند چون هزینه های یک سالن بسیار بالا است و با این نوع ممنوعیت ها اساساً باز بودن سالن صرفه ی اقتصادی هم ندارد.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها