|

داوری بانوان برای اولین بار در جام‌جهانی؛ شایسته تاریخ‌سازی

جام‌جهانی قطر، شاهد اولین قضاوت بانوان در تاریخ این تورنمنت خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

درحالی که قطر و اکوادور، دیدار افتتاحیه جام‌جهانی را برگزار کردند، این رقابت‌ها تا یک ماه آینده ادامه خواهند داشت و در این بین، اتفاقی تاریخی هم رخ خواهد داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، قضاوت در این تورنمنت برای اولین بار در تاریخ، صرفاً در انحصار آقایان نیست و جام‌جهانی قطر قضاوت 6 بانوی داور را نیز در طول تورنمنت به خود خواهد دید. 6 بانویی که از 5 کنفدراسیون پا به قطر گذاشته‌اند و این اتفاق، گام بسیار بزرگی در فوتبال بانوان خواهد بود. در میان بانوان داور در این تورنمنت، 3 نفر وظیفه قضاوت به عنوان داور اول دیدارها را بر عهده خواهند داشت و 3 کمک داور  در جمع آن‌ها وجود دارد. برای قضاوت در جام‌جهانی قطر، 129 داور انتخاب شده که در انتخاب‌شان، جنسیت مساله مهمی نبوده و تمامی داوران بر اساس شایستگی‌هایشان راهی خاورمیانه شده‌اند.

از هر 5 کنفدراسیون

در این جمع، 36 داور اول، 69 کمک داور و 24 داور ویدئویی حضور دارند که استفانی فراپار (فرانسه)، یوشیمی یاماشتا (ژاپن)، سلیما موکانسانگا (رواندا)، قضاوت به عنوان داور اول را بر عهده خواهند داشت و نئوزا بک (برزیل)، کارن دیاز مدینا (مکزیک) و کاترین نزبیت (ایالات متحده) کمک داوران این تورنمنت خواهند بود. نکته جالب توجه این است که داوران زن در این تورنمنت از هر 5 کنفدراسیون حضور دارند و پروسه انتخاب و زیر نظر گرفتن عملکردشان از مدت‌ها قبل آغاز انجام شده بود.

تست دشوار

تابستان گذشته، این داوران در سمینارهای طولانی مدت دانش‌افزایی و آنالیز موقعیت‌های حساس دیدارها با حضور داوران برتر فوتبال انگلیس از جمله آنتونی تیلور و مایکل اولیور شرکت کردند و از جمله اقدامات قابل توجه، گرفتن تست‌های آمادگی جسمانی مشابه تست‌های فوتبال مردان و انجام قضاوت حین برگزاری دیدارهای تمرینی در فوتبال آقایان بود. صدالبته که آن‌ها سابقه قضاوت در دیدارهای رسمی را پیش از این داشته‌اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها