|

قاتل سریالی گربه‌ها در زندان؛ حمله به بیش از 30 گربه

بوکت به عنوان نگهبان در یک مرکز خرید کار می‌کرد او سرباز جنگی بود و به مدت ۲۲ سال به عنوان افسر نیروی دریایی خدمت کرده بود.

لینک کوتاه کپی شد

باور می‌کنید یک مرد قاتل سریالی گربه‌ها باشد؟ این مرد به بهانه نوازش گربه‌ها سراغ‌شان می‌رفت و با چاقو به جان‌شان می‌افتاد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنامه ایران، استیون بوکت یک جنایتکار بریتانیایی بود که به جرم کشتن ۹ گربه و ناقص کردن هفت گربه دیگر به عنوان قاتل سریالی گربه برایتون شناخته شد که دادگاه او را به پنج سال و سه ماه زندان محکوم کرد.

بوکت به عنوان نگهبان در یک مرکز خرید در برایتون استخدام شده و کار می‌کرد. او سرباز جنگی بود و به مدت ۲۲ سال به عنوان افسر نیروی دریایی، در ایرلند شمالی وعراق خدمت کرده بود.

حمله به یک بچه گربه به نام هندریکس

در ۳۱ مه ۲۰۱۹، دوربین مداربسته کوچه باریکی که خیابان چرچ و جاده شمالی در برایتون را به هم وصل می‌کرد، تصویری را نشان داد که موجب دستگیری قاتل سریالی گربه‌ها شد.

استیون بوکت خم شد تا یک بچه گربه ۹ ماهه به نام هندریکس را نوازش کند، سپس چاقویی را از کوله پشتی‌اش برداشت و به او ضرباتی را وارد کرد. هندریکس گریخت و استوارت مونتگومری، صاحب هندریکس، او را در حالی که خونریزی شدیدی داشت نزد دامپزشک برد، اما هندریکس بر اثر جراحات وارده جان باخت. با توجه به این تصاویر، گزارشی مبنی بر حیوان‌آزاری به دفتر پلیس ارائه شد.

دستگیری و اتهامات جنایی

در ۲ ژوئن ۲۰۱۹، تنها ۲ روز پس از حادثه هندریکس، لوی که باز هم برای چک کردن تصاویر دوربین مدار بسته پشت سیستم قرار داشت دوباره بوکت را در دوربین مداربسته در منطقه دید و با پلیس ساسکس تماس گرفت که بوکت بلافاصله دستگیر شد.

در طول بازجویی پلیس، برایتون، آسیب رساندن به گربه را رد کرد و اظهار داشت: هیچ تهدیدی برای حیوانات نیستم و من هیچ مشکلی با گربه، سگ یا هر موجود زنده‌ای ندارم.

پلیس ساسکس با حکم بازرسی به خانه بوکت در تراس رز هیل رفته و همچنین تلفن همراه او را بررسی کرد و به سرنخ‌های جدیدی دست یافت.

در تلفن همراه او چند تصویر از گربه‌هایی که او به آن‌ها حمله کرده بود، وجود داشت. علاوه بر این معلوم شد بوکت تقریباً در همان منطقه به گربه‌ها حمله می‌کند و یک چاقوی آغشته به خون گربه در آشپزخانه‌اش پیدا شد.

همچنین پلیس ساسکس توانست شواهد کافی به دست آورد تا بوکت را به قتل ۹ گربه با ضربات چاقو متهم کند. گربه‌های مرده به نام‌های نانسی، اولی، آلن، تامی، کاسمو، هندریکس، هانا، کیو و گیزمو شناخته می‌شدند. علاوه بر این، بوکت هفت گربه دیگر به نام‌های ویتلی، آلیستر، ریگبی، گیدئون، سامسون، جاسپر و مگی را با ضربات چاقو زخمی کرده بود.

پلیس معتقد بود بوکت به بیش از ۳۰ گربه در برایتون حمله کرده است.

پلیس ساسکس ۱۶ اتهام جنایی را مطرح کرد، زیرا قانون انگلیس گربه‌ها را جزو دارایی می‌داند. همچنین یک مورد اتهام حمل و نگهداری چاقو در اماکن عمومی نیز برای او مطرح شد.

در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۱، در دادگاه کیفری با حضور هیأت منصفه و ریاست قاضی جرمی گلد در دادگاه تاج چیچستر برگزار شد. اما بوکت در جلسه دادگاه حاضر نشد و به صورت غیابی محاکمه شد. صاحبان گربه‌ها، حیوانات زخمی و خون‌آلودشان را در حال خونریزی و مرگ در آستانه خانه‌های‌شان دیده و بر اثر آن دچار شوک و ترس شده بودند. پلیس ساسکس سرانجام محل اختفای بوکت را با گزارش‌های مردمی پیدا کرد. پلیس او را در حال نوشیدن الکل و رفتار‌های عجیب در پارکی در برایتون مشاهده کرد که بلافاصله شناسایی و دستگیرش کرد.

صدور حکم

وکیل قاتل سریالی گربه‌ها در دادگاه گفت: بوکت به مدت ۲۲ سال در نیروی دریایی خدمت کرده و ممکن است از اختلال استرس پس از سانحه رنج ببرد. علاوه بر این، به دادگاه گفته شد بوکت به سرطان تیروئید مبتلا است و سرطان به کبد و ریه‌های او نیز سرایت کرده است.

قاضی پس از شنیدن دفاعیات وکیل متهم اظهار داشت، رفتار بوکت بی‌رحمانه بوده و تکرار شده و این اقدامات مجرمانه وحشتناک بوده که منجر به ایجاد رعب و وحشت در افراد و صاحبان گربه‌ها شده است. او بوکت را به دلیل آسیب کیفری و قتل گربه‌ها به زندان به مدت پنج سال و سه ماه محکوم کرد. استیون بوکت در ۶ ژانویه ۲۰۲۲ در بیمارستان درگذشت. علت مرگ بوکت اعلام نشد، ولی گفته می‌شود که به احتمال قوی مرگ او بر اثر گسترش سرطان بوده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها