|

افشاگری اعتماد از ابعاد جدید قتل داریوش مهرجویی و همسرش

شماره‌ای از اعتماد که در آن گفت‌وگوی همسر داریوش مهرجویی به عنوان عکس یک کار شده و ابعاد مختلف تهدیدات بررسی شده بود.

لینک کوتاه کپی شد

مدیرمسئول روزنامه اعتماد گفت: خانم مهرجویی از کارگر و باغبان قبلی خود به عنوان افرادی که به آنها برای تهدید مشکوک است، نام برده بودند. این موضوع به روشنی در این گفت‌وگو ذکر شده و «اعتماد» آماده است متن کامل گفت‌وگو و ویس مورد اشاره را دراختیار مسوولان انتظامی و قضایی قرار دهد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اعتماد، مهدی بیک اوغلی-هنوز ساعاتی از انتشار خبر قتل دلخراش استاد مهرجویی و همسر ایشان وحیده محمدی‌فر در فضای رسانه‌ای کشور نگذشته بود که همزمان با وایرال شدن این خبر تلخ، صفحه نخست یکشنبه 23 مهر ماه روزنامه اعتماد هم در فضای مجازی دست به دست چرخید.

شماره‌ای از «اعتماد» که در آن گفت‌وگوی همسر داریوش مهرجویی به عنوان عکس یک کار شده و ابعاد مختلف تهدیدات علیه خانواده مهرجویی بررسی شده بود. مطابق معمول در چنین مواقعی بازار اتهام‌زنی در داخل و خارج کشور علیه روزنامه اعتماد حسابی گرم شد. برخی افراد و جریانات با اشاره به اینکه «اعتماد» از قبل نسبت به ماجرای قتل داریوش مهرجویی و همسرش آگاه بوده! فرضیات بی‌پایه و اساسی را در این زمینه مطرح می‌کردند. گروهی دیگر از رسانه‌ها هم که احساس می‌کردند از فرآیند اطلاع‌رسانیجا مانده‌اند، گفت‌وگوی اختصاصی «اعتماد» با مرحومه محمدی‌فر را انکار کرده و اعلام کردند محتوای این گفت‌وگو، در واقع همان پستی است که مرحومه مدتی قبل منتشر کرده بود.

جماعت دیگری هم عنوان می‌کردند «اعتماد» صفحه نخست خود را پس از آگاهی از قتل استاد مهرجویی بسته است. حیرت‌انگیز اینکه برخی رسانه‌های اصولگرا هم مانند همیشه با عینک مسائل جناحی و سیاسی موضوعات را تحلیل کرده و اطلاع‌رسانی تخصصی «اعتماد» را باعث تشویش اذهان عمومی ایرانیان تفسیر می‌کردند! این روند در روزهای بعد از قتل استاد مهرجویی هم ادامه پیدا کرد، به گونه‌ای که دعوت مدیران روزنامه ازسوی مسوولان قضایی و دادستان در رسانه‌های اصولگرا با عناوینی چون «احضار»، «اخطار»، «توبیخ» و «هشدار» بازتاب پیدا کرد. همه این فرضیات و اتهامات بی‌پایه و اساس در شرایطی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شدند که فعالان رسانه با یک تماس ساده با مدیران و دست‌اندرکاران روزنامه می‌توانستند از واقعیت آگاه شوند.

واقعیتی که به نظر می‌رسد، بسیاری از افراد و گروه‌ها به دنبال دستیابی آن نیستند و بیشتر ترجیح می‌دهند بر امواج شایعات و حواشی سوار شوند که پایه و اساس درستی ندارند. بهروز بهزادی، مدیرمسوول روزنامه اعتماد در جریان گفت‌وگو با گروه سیاسی «اعتماد»، نوری به ابعاد پنهان همه واقعیت‌هایی می‌تاباند که چند ساعت مانده به قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسر ایشان در تحریریه «اعتماد» سپری شد و بسیاری از رسانه‌ها و کاربران توجهی به آنها نکردند. بهزادی با اشاره به اینکه گفت‌وگو با مرحومه محمدی‌فر گفت‌وگویی بلند بود که به دلیل بردن نام برخی افراد و اسامی در آنها «اعتماد» از چاپ کامل این گفت‌وگو خودداری کرده است. گفت‌وگویی که بهزادی به مخاطبان وعده می‌دهد به زودی از طریق مجموعه رسانه‌ای «اعتماد» منتشر می‌شود.

مدیرمسوول «اعتماد» همچنین برخی ادعاها درخصوص احضار و دریافت تذکر از سوی مسوولان قضایی را رد کرده و اعلام می‌کند، او و خبرنگار حوزه حوادث روزنامه روز دوشنبه دیدار دوستانه‌ای با مسوولان قضایی داشته‌اند و راهنمایی‌های لازم را برای پیشبرد پرونده دراختیار آنها قرار داده‌اند.

در خبرها خواندیم شما دیداری با مسوولان قضایی داشتید؛ برخی رسانه‌ها با جهت‌گیری‌های خاص این خبر را منتشر کردند، می‌فرمایید که روند این دیدار چگونه شکل گرفت؟

ظهر روز یکشنبه بود که پیامی از سوی دادسرای ویژه رسانه به دست ما رسید و از ما دعوت شد تا روز دوشنبه درخصوص ابعاد و زوایای گوناگون ماجرای اطلاع‌رسانی مرتبط با قتل استاد داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر همسر ایشان دیداری با مسوولان این دادسرا داشته باشیم. من به عنوان مدیرمسوول روزنامه اعتماد همراه با بهاره شبانکارئیان خبرنگار بخش حوادث در محل دادسرای رسانه حاضر شدیم و با رییس دادسرا (و نه بازپرس) دیدار و گفت‌وگو کردیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی