|

حواشی کاخ سفید

سگ های تازه کاخ سفید؛ چامپ و میجر را بشناسید

دبیر مطبوعاتی بانوی اول آمریکا؛ جیل، در بیانیه ای در روز دوشنبه گفت: "یکی از سنت های دیرینیه روسای جمهور آمریکا، آوردن سگ های خانگی شان به…

لینک کوتاه کپی شد

در روز یکشنبه سگ های جو بایدن با نام های چامپ و میجر با نژاد ژرمن شفرد، به خانواده رئیس جمهور جدید آمریکا در کاخ سفید ملحق شدند. 

خانواده بایدن قصد داشتند تا پس از مشخص شدن تکلیف ریاست جمهوری وی به طور کامل و نقل مکانشان به کاخ سفید، سگ های خود را از ایالت دلاور به واشنگتن منتقل کنند.

دبیر مطبوعاتی بانوی اول آمریکا؛ جیل نیز، در بیانیه ای در روز دوشنبه گفت: "یکی از سنت های دیرینیه روسای جمهور آمریکا، آوردن سگ های خانگی شان به کاخ سفید است اما دونالد ترامپ در طی ریاست جمهوری 4 ساله خود، از هیچ نوع حیوان خانگی نگهداری نکرد".

چامپ پیش از منتخب شدن بایدن به معاونت باراک اوباما از دسامبر سال 2008 تا کنون و به عبارتی به مدت ده سال است که در کنار خانواده بایدن بوده. 

همچنین، انجمن انسانی ایالت دلاور و موسسه محافظت از حیوانات، جایی که از این سگ خوشبخت مراقبت می کردند، در اوایل ماه جاری جشنی را برای میجر ترتیب دادند. در حقیقت، میجر اولین سگ پناهگاهی در کاخ سفید است اما نخستین سگ نجات یافته در آمریکا نیست چرا که موسسات مراقبت از حیوانات اغلب بودجه ای را برای حمایت از این حیوانات دریافت می کنند و این در حالیست که اکثر آنها توسط شهروندان حیوان دوست آمریکایی تحت سرپرستی قرار می گیرند. 

در این راستا، یکی از دختران رئیس جمهور لیندون بی جانسون؛ لوسی نیز، در یکی از پمپ بنزین های تگزاس  سگی که صاحبش رهایش کرده بود را نجات داد و همچنین گربه خانواده بیل کلینتون با نام ساکز نیز یکی از نجات یافتگان در میان حیوانات بی پناه به شمار می آید. 

جیل بایدن نیز در برنامه فاکس 5 واشنگتن اعلام کرد که علاقه زیادی به حیوانات دارد و در این باره گفت: "من عاشق حیوانات هستم و دلم می خواهد ازحیوانات زیادی سرپرستی کنم". 

سنت نگهداری حیوانات خانگی در حقیقت به توماس جفرسون بر می گردد که در دوران ریاست جمهوری خود از یک مرغ و چند توله خرس نگهداری می کرد.

و اما نکته جالب این ماجرا این است که نام این حیوانات خوش شانس در کنار صاحبان خود، معروف و ماندگار شده است. 

first-dogs-kb-main-210125_998447f7670cc7899e547ac0ea07cfd07752635_JoeBidenAndMajorv3imagesbin8b7b1ae6509104b2b63df61b7cf7b3d4-j13oshxzpzwgw77bqv2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها