|

ثبت تصاویر ناب

پشت پرده معروف ترن عکس ها در جهان

بسیاری از عکس ها تنها به علت ثبت یک یادگاری از یک لحظه خاص گرفته می شود اما در پشت بسیاری از عکس ها داستان های بسیار جالبی وجود دارد که در…

لینک کوتاه کپی شد

دنیایی که در آن زندگی می کنیم در واقع ترکیبی از غم، اندوه، ناراحتی، ترس، خوشبختی، شادی و زیبایی است اما ثبت بسیاری از این لحظه ها در یک تصویر و یک زمان خاص، بهتر می تواند احساس افراد مختلف در زمان ها و موقعیت های گوناگون را نشان دهد. 

در اینجا مجموعه ای از تصاویر را نشان می دهیم که بسیاری از آنها به عکس های معروف و جهانی تبدیل شده اند و در پشت آنها نیز داستان های جالب و خواندنی منحصر به فردی نهفته شده است. 

یک. تصویری از افرادی که هیچ تصوری از نجات توسط سربازان آمریکایی نداشتند 

درست پس از مرگ روزولت؛ یکی از رئیس جمهوران آمریکا، گروهی از سربازان آمریکایی در آلمان که عملیات جنگی دو تانک را به عهده داشتند، در حال فرار از نیروی دشمن، به ایستگاه قطاری برخور کردند و در آنجا با افراد بی پناه و در حال فرار بی شماری رو به رو شدند که هیچ تصوری از نجات پیدا کردن توسط سربازان آمریکایی نداشتند. یکی از سرپرستان این گروه بزرگ، این عکس را که نشانگر خوشحالی و آرامش چند تن از آنان و ترس یک دختر بچه از وقایع  پیش آمده است را ثبت و آنرا به یکی از عکس های جهانی معروف تبدیل کرد. 

ds

دو. تصویری از خانه گاندی به همراه یک چرخ دنده ریسندگی

این تصور، به عنوان بهترین عکس قرن بیستم به لحاظ نشان دادن گوشه ای ازشرایط مردم آن زمان در هند شناخته می شود. اولین عکاس زن مجله لایف نیز در آن زمان مارگارت بورک وایت بود که پیش از استقلال غریب الوقوع آن کشور به هند آمده بود.او درحقیقت قصد داشت تا با گاندی ملاقات کند و اطرافیان وی نیز به او گفته بودند که گاندی تنها در صورتی او را می بیند که او طرزاستفاده از چرخ دنده ریسندگی را یاد بگیرد و مارگارت نیز بدون وجود هیچ گونه مکالمه ای با گاندی، انجام این کار را یاد گرفت چرا که گاندی در آن روز، روزه سکوت گرفته بود و به علاوه اجازه نمی داد تا هیچ گونه شمع و چراخی را روشن کند و مارگارت نیز درهمین شرایط تصویر نابی را از او به ثبت رساند. 

s3.scoopwhoopq

سه. تصویری از دختر بچه گیر افتاده در آب 

این آخرین عکس از آرمرو سانچز، یک دختر13 ساله کلمبیایی در سال 1985 است که به علت جریان گل و لای ناشی از رانش زمین و جریان آوار ناشی از آتش فشانی که به دره های رودخانه پایین کوه سرازیر می شوند، به مدت سه روز در آب های این رودخانه گیر افتاده بود. این عکس در حقیقت دقایقی پیش از مرگ او گرفته شده بود و بی تفاوتی عکاس آن نسبت به نجات او نیز جنجال بسیاری را در آن زمان به راه انداخت. 

11

چهار. تصویری از یک دختر افغان در یک مدرسه غیررسمی در اردوگاه پناه جویان 

این تصویر توسط عکاس معروفی در برنامه " نشنال جئوگرافیک" به نام استیو مک کوری گرفته شد که سعی داشت تا چهره اندوه بار دختر افغانی که در مدرسه غیر رسمی در اردوگاه پناه جویان تحصیل می کرد را نشان دهد. نکته جالب در مورد این دختر معصوم و غمگین نیز این است که بسیاری از افراد در کشور های مختلف از عکس او به عنوان "مونالیزا" افغان یاد می کردند. 

s3.scoopwhoop1

پنج. تصویری از خنده جالب آلبرت انیشتن 

این تصویر توسط عکاسی به نام آرتور ساسه گرفته شد که سعی داشت آلبرت انیشتن را در تولد 72 سالگی خود مجاب کند تا لبخند بزند اما او از لبخند زدن خسته شده بود و تصمیم گرفت تا زبانش را بیرون بیاورد و یک چهره شاد و جذاب را از خود ثبت کند که همچنین باعث شد که عکس نمادینی را از خودش به جای بگذارد. 

s3.scoopwhoop

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها