|

جهان آینده

ایده های خلاقانه برای جهان آینده

تا کنون با تکنولوژی ها و فناوری های جدیدی رو به رو شده ایم اما این ایده ها هر روز در حال بهتر و پیشرفته تر شدن اند و در اینجا نیز با…

لینک کوتاه کپی شد

فناوری یا تکنولوژی مجموع تکنیک ها و مهارت هایی است که در تولید کالا ها و خدمات و انجام تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می گیرند. در دنیای کنونی هرچه بیشتر به سمت جلو می رویم، ایده ها و فناوری های تازه تری برای راحت تر شدن زندگی، مورد دسترس بشر قرار می گیرد، ایده هایی که روز به روز جدد تر، پیچیده تر و پیشرفته تر می شوند.

در اینجا با تعدادی از فناوری های پیشرفته ای که در آینده نزدیک مورد استفاده قرار می گیرد، آشنا می شویم. 

1. آجر های ذخیره انرژی 

دانشمندان به تازگی توانسته اند در آجر های قرمز رنگی که برای ساخت دیوار خانه ها استفاده می شود، راهی را برای ذخیره انرژی پیدا کنند. در واقع، محققان نیز به رهبری دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس میسوری در ایالت متحده، روشی را ابداع کرده اند که به کمک آن می توان مواد ارزان و گسترده تری را به منظور ساخت آجر های هوشند، تهیه کرد. ادعای آنان بر ان است که این آجرها، می توانند میزان قابل توجهی از انرژی را ذخیره کنند و همچنین می توانند صد ها هزار بار در یک ساعت شارژ شوند. به علاوه طبق گفته آنان، آنچه که به این روند کمک بیشتری می کند، وجود اکسید آهن در رنگدانه های قرمز رنگ آجر ها است. 

Red-brick-device-developed-by-chemists-at-Washington-University-in-St.-Louis-lights-up-a-green-light-emitting-diode-DArcy-laboratory-Washington-University-in-St.-Louis-0bad91b

2. سگ های رباتیک راهنما 

این سگ ها توسط یکی از دانشجویان دانشگاه "راهنمای رباتیک" به نام آنتونی کامو طراحی شده تا به افراد کم بینایی که قادر به نگهداری از حیوانات واقعی نیستند، کمک کند. این سگ های رباتیک در واقع به علت پردازش داده های آنلاین در زمان واقعی، همانند یک سگ نگهبان، برای هدایت دقیق و ایمن افراد در رسیدن به مقصد های مورد نظرشان طراحی شده است. 

download

3. ساعت های هوشمند مجهز به عرق 

مهندسان دانشگاه گلاسگو نوع جدیدی ابزار های انعطاف پذیری را تولید کرده اند که با ذخیره انذژی، عرق را جایگزین الکترولیت های موجود در باتری های معمولی می کند. این ابزار می تواند با کمترین میزان ماعات شارژ شود و هچنین پارچه سلولز پلی استر که در لایه ای نازکی از پلیمر بر سطح آن قرار گرفته، عرق فرد استفاده کننده را جذب می کند و با یک واکنش الکترو شیمیایی، انرژی تولید می کند. 

 

4. تی شرت نظارت بر قلب 

همانطور که می دانید، باند های ورزشی پوشیدنی برای سنجش ضربان قلب، ابزار جدیدی نیستند اما در حال حاضر ایده های متعددی برای این منظور در نظر گرفته شده که یکی از آنها، تی شرت هوشمندی است که مواد موجود در آن، با استفاده از یکتک نوار قلبی، ضربان قلب رابهطور دقیق اندازی گیری می کند. نکته مهم در این باره این است که این تیشرت ها تنها مورد استفاده ورزشکاران قرار نمی گیرد چرا که تیم  براون استون؛ مدیر عامل و بنیان گذار شرکت های تهیه این لبتس های می گوید که: " امکاناتی  این تی شرت ها برای ورزشکاران و عموم مردم فراهم می کند، حیرت آور است". 

ECG-Top-large-5341971

5. سوزن های هوشمند تشخیص دهنده سرطان 

این سوزن هوشمند توسط دانشمندان انگلیس ساخته شده که قدرت بالایی در تشخیص سریع سرطان دارد و محققان نیز معتقدند که این وسیله علاوه بر تشخیص این بیماری می تواند اضطراب بیمارانی که در انتظار نتایج آزمایششان می مانند را تا حد زیادی کاهش دهد.

Prototype-of-the-smart-Raman-needle-probe-University-of-ExeterPA-dc2e9d8

6. کامیون های خود ران 

حتما تا کنون اتومبیل های بدون راننده زیادی را دیده ایم و مطالب بسیاری را در موردشان شنیده ایم اما به زودی با کامیون های بدون راننده نیز آشنا می شویم. در حقیقت این گونه خودرو ها به صورت روان تر حرکت می کنند و از سوخت کمتری استفاده می کنند و بنابراین می توانند مسیر های طولانی تری را طی کنند. با این وجود بسیاری از شرکت ها همچنان بر این باور اند که برای حصول اطمنان از امن بودن این کامیون ها، هنوز هم هنوز هم حضور یک نیروی انسانی، لازم است.  

maxresdefault

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها