|

فرنوش صمدی کارگردان سینمای ایران کرونا گرفت + بیوگرافی

فرنوش صمدی در صفحه شخصی مجازی خود از مثبت شدن تست کرونایش خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

فرنوش صمدی کارگردان جوان سینمای ایران، در صفحه شخصی مجازی خود از مثبت شدن تست کرونایش خبر داد. این کارگردان در جشنواره فیلم فجر پیشین، با فیلم سینمایی «خط فرضی» به تهیه‌کنندگی علی مصفا و بازی پژمان جمشیدی و سحر دولتشاهی حضور داشت.

بیوگرافی فرنوش صمدی

فرنوش صمدی متولد 1362 در اصفهان کارگردان و نویسنده ایرانی ساکن ایتالیا می‌باشد. وی فارغ‌التحصیل آکادمی هنرهای زیبای “رم” است. او در ایران در رشته معماری به تحصیل می‌پرداخت و کار می‌کرد. اما دوستانی داشت که فیلم کوتاه می‌ساختند و کارهای آن‌ها را دنبال می‌کرد. یک شب طرحی به ذهنش می‌رسد و با دوستانش مطرح می‌کند و به دنبال آن چندین کتاب درباره فیلمنامه نویسی خواند و توانست اولین فیلمنامه‌اش را بنویسد و دوستان کارگردانش کمک کردن تا فیلمش را بسازد. آن فیلم را به جشن خانه سینما و چند جشنواره داخلی و خارجی فرستاد. پس از آن تصمیم گرفت که به دنبال رشتۀ سینما برود و ایتالیا را انتخاب کرد که یک تجربه زندگی هم کسب کند.

خط فرضی اولین فیلم بلند صمدی

پس از چند ماه یاد گرفتن زبان ایتالیایی به آکادمی هنرهای زیبا در رم رفت. پس از چند ماه برای بهتر شدن زبانش و کسب تجربه در آداب و معاشرت در یک کافه شروع به کار کرد. او کارگردانی را با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و پس از افتخارآفرینی در جشنواره‌های معتبر در دنیا برای فیلم‌های کوتاهش٬ از سال 1397 به عضویت آکادمی اسکار درآمد. فرنوش صمدی در سال 1398 اولین فیلم بلند خود بنام «خط فرضی» را در ایران کارگردانی کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها