|

رد صلاحیت‌ شدگان چه می‌کنند؟

نامزدهای تایید شده که معلوم شد تکلیفشان و مشغول تبلیغات خود هستند. اما داوطلبان سرشناسی که شورای نگهبان ردشان کرده، کجا هستند و چه می‌کنند؟

لینک کوتاه کپی شد

پس از اعلام نظر شورای نگهبان و معلوم شدن نامزدهای روز ۲۸ خرداد، آن ۷ تایید شده که معلوم شد تکلیفشان و مشغول تبلیغات خود هستند. اما داوطلبان سرشناسی که شورای نگهبان ردشان کرده، کجا هستند و چه می‌کنند؟ یا به عبارت بهتر با چه تصویری از خود در فضای غیر رسمی شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان دادند؟

16223816722196

1- اسحاق جهانگیری یکی از سرشناس‌های رد صلاحیت شده بود؛ او روز جمعه و چند روز پس از خبر رد صلاحیتش، عکسی از دیدار با مادرش در اینستاگرام خود منتشر کرد. ا‌و در شرح این عکس نوشته که «چندین سال است که به دلیل مشغله زیاد کمتر توفیق خدمت به مادرم را پیدا کردم. امروز جمعه فرصت خوبی دست داد تا با ایشان دیدار کنم. امیدوارم از این پس بیشتر بتوانم جبران زحمات و الطاف بی دریغ مادرم را نمایم، ان‌شاءالله».

2- علی لاریجانی دیگر رد صلاحیت شده‌ی این انتخابات بود که به نوعی در کنار جهانگیری شگفتی انتخابات شدند؛ البته به لحاظ رد صلاحیت. لاریجانی هم در نخستین جمعه‌ بعد از رد صلاحیت‌ها، ویدیویی منتشر کرد که در دامنه‌های دماوند در حال پیاده‌روی و کوهپیمایی است. قسمت اعظم این ویدیوی حدودا یک دقیقه‌ای، بدون صدا بود و تنها وقتی که لاریجانی برای استراحت روی سنگی می‌نشیند صدای ویدیو باز می‌شود که می‌گوید: «ای خدا». برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی این «ای خدا» گفتن لاریجانی را در حکم «آه کشیدن» تصور کرده‌اند.

16223817203168

3- مسعود پزشکیان هم پس از رد صلاحیتش، روز شنبه ۸ خرداد عکسی از خود هنگام جراحی قلب در بیمارستان شهید مدنی تبریز منتشر کرده است. او در متنی که در توییترش نوشته، آورده «از ابتدای ورود به کارهای اجرایی و سیاسی همواره یک روز از هفته را برای جراحی و کار پزشکی اختصاص داده‌ام. کار اجرایی برای من سود اقتصادی ندارد. جز این نیست که رفع مشکلات مردم و خدمت به آن‌ها را وظیفه اعتقادی خود دانسته‌ام». او فوق تخصص جراحی قلب دارد.

16223817467645

4- محمود احمدی‌نژاد هم که مثل سال ۹۶ رد شد، یک لایو اینستاگرامی همراه غلامحسین الهام سخنگوی دولت نهم برگزار کرد که موضوعش قانون اساسی بود. او همچنین روز جمعه به امام‌زاده قاسم در تهران رفت و تصاویر زیارتش را منتشر کرد. او در حاشیه زیارت گفت که «همانطور که در روز ثبت نام اعلام کردم، به خواست مردم آمدم و گفتم که اگر صلاحیت تایید نشود، در انتخابات شرکت نمی‌کنم. حرف من همان است، موضع من همان است و از هیچکس هم حمایت نخواهم کرد. از ملت عزیز می‌خواهم که برای اصلاح وضع کشور دعا کنند. ان شاءالله به فضل الهی و به لطف خدا، شرایط به نفع ملت تغییر خواهد کرد».

5- عزت‌الله ضرغامی هم که برای نامزدی انتخابات ثبت‌نام کرده بود، پس از ردصلاحیتش با انتشار متن و ویدیویی در کانال تلگرامی‌اش به این موضوع واکنش داد. او بخشی از صوت سخنرانی شهید مطهری در سال ۱۳۴۸ را در قالب ویدیو گذاشته بود که در آن گفته می‌شود «...اگر شما بخواهید به مردم تحمیل کنید و بگویید شما نمی‌فهمید، شما حتما فلان شخص را باید انتخاب کنید، اینها تا دامنه قیامت مردمی نخواهند شد...».

منبع: روزآروز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها