|

بسیج علیه امیر قلعه نویی بیانیه داد

 امیر قلعه نویی

عصبانیت امیر قلعه نویی از نحوه قضاوت این دیدار به حدی بود که او با چهره‌ای عبوس مقابل دوربین قرار گرفت و حرف‌های جنجالی به زبان آورد.

لینک کوتاه کپی شد

شکست گل گهر برابر استقلال در نیمه نهایی جام حذفی با حواشی زیادی همراه بود؛ در این دیدار داور ۲ پنالتی برای استقلالی‌ها گرفت که پنالتی نخست مشکوک بود و سروصدای امیرقلعه نویی سرمربی گل گهر، که خود زمانی سرمربی استقلال بود و با این تیم جام قهرمانی را به دست آورد، درآورد.

به گزارش«شایانیوز»، عصبانیت امیر قلعه نویی از نحوه قضاوت این دیدار به حدی بود که او با چهره‌ای کاملا عبوس مقابل دوربین تلویزیونی قرار گرفت و حرف‌های جنجالی به زبان آورد. قلعه نویی از بی عدالتی حرف زد و گفت که ۴۰ سال است فقط ظلم بوده و ظلم. «شما یک مرجعی را بگویید که ما از این ظلم به آن پناه ببریم. ما گفته بودیم عدالت می‌خواهیم. اگر پنالتی اول پنالتی بود، من هرچه نماز خواندم و کار خیر کردم، می‌گویم تقدیم به آقای کاظمی! بس است دیگر، به خدا بس است، به همه مقدسات بس است.»

قلعه نویی در ادامه با عصبانیت زیاد فریاد زد: «ما که ادعای مسائل اعتقادی داریم، در این ۴۰ سال تنها چیزی که ندیدیم عدالت است. فقط ظلم بوده و ظلم بوده و ظلم! نمونه‌اش هم در فوتبال می‌بینیم.»

واکنش بسیج ورزشکاران به اظهارات قلعه‌نویی

حرف‌های امیر قلعه نویی خیلی سریع در شبکه‌های مختلف بازتاب داده و هر فرد و نهادی از آن تعبیر جداگانه‌ای کرد؛ عده‌ای حرف‌های قلعه نویی را مرتبط با فوتبال دانسته و عده‌ای دیگر آن را به اتفاقات سیاسی مرتبط کرده و از این گفتند که منظور او اتفاقات رخ داده در فوتبال نیست. همین گمانه زنی‌ها بود که سازمان بسیج ورزشکاران را برآن داشت تا در بیانیه‌ای کنایه آمیز پاسخ اظهارات امیر قلعه نویی را بدهد.

روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران، اظهارات سرمربی گل گهر را سخیف توصیف کرد و در بیانیه‌ای نوشت: «متأسفانه پس از دیدار استقلال تهران و گل‌گهر سیرجان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی سرمربی تیم گل‌گهر سخنان غیرقابل قبول، زشت و ناصحیحی بر زبان راند که دلیل آن چیزی جز ظرفیت کم ایشان در برابر شکست نیست.

ایشان در کمال تعجب عنوان کرد در این ۴۰ سال چیزی جز ناعدالتی ندیده است و این در حالی است که او به‌عنوان سرمربی، قهرمان جام حذفی با استقلال تهران در سال ۸۱، قهرمان لیگ برتر با استقلال تهران در سال ۸۵، قهرمان جام حذفی با استقلال تهران در سال ۸۷، قهرمان لیگ برتر با استقلال تهران در سال ۸۸، قهرمان لیگ برتر با سپاهان اصفهان در سال ۸۹، قهرمان لیگ برتر با سپاهان در سال ۹۰ و قهرمان لیگ برتر با استقلال تهران در سال ۹۲ را به ثبت رسانده است.

حال باید از ایشان پرسید، چرا در این سال‌ها که شما قهرمان شدید صحبتی از بی‌عدالتی نکرده‌اید، اما حالا که شکست خورده‌اید، زمین و زمان را به هم دوخته و ادعای بی‌عدالتی می‌کنید؟ آیا این دوگانگی و تناقض، رد ادعای پوچ شما نیست؟!

واقعاً از شما به‌عنوان یک پیشکسوت فوتبال انتظار چنین سخنان ناصوابی نمی‌رفت و باید در اولین فرصت از مردم و جامعه انقلابی کشور که برای برپایی قسط و عدل خون جوانان خود را اهدا کرده‌اند، عذرخواهی کنید و زین پس به فکر تمرین خویشتنداری و بالا بردن ظرفیت خود هنگام شکست باشید».

واکنش قلعه نویی به برداشت‌های مختلف از اظهاراتش

بعد از برداشت‌های متفاوتی که از صحبت‌های امیرقلعه نویی شد و پای بسیج ورزشکاران هم به میان آمد سرمربی گل گهر، اما مجبور شد درباره حرف‌هایی که زداده توضیح بیشتری دهد. او در صحبت‌های کوتاهی از این گفت که از حرف هایش سوء برداشت شده است. «متاسفانه از صحبت‌های من سو برداشت شده است. حرف‌های من مربوط به حوزه ورزش و فوتبال بود. من در ابتدا هم گفتم که چهل سال پیش از زمانی که کاپیتان تیم ملی جوانان ایران بودم به من ظلم شد و از تیم خط خوردم و هنوز هم معتقدم در این سال‌ها ظلم بسیاری به من شده است.»

محرومیت قلعه نویی؟

با وجود صحبت‌هایی قلعه نویی در این زمینه، اما حالا شایعه شده که قرار است امیر قلعه نویی هم با محرومیت سنگینی مواجه شود تا از این به بعد فقط در حوزه فنی مصاحبه کند و حرف بزند. عده‌ای از این می‌گویند که او هم قرار است به سرنوشت علی دایی دچار شود که چندسال پیش درباره یکی از چهره‌هایی که نباید صحبت می‌کرد در کنفرانسی خبری حرف زد و محروم شد. محرومیتی که از قرار هنوز هم پابرجاست و قرار نیست به او تیمی در ایران برای سرمربیگری داده شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها