|

طرز تهیه یه کشک بادمجان خوشمزه؛ رازهای کشدار شدن آن

کشک بادمجان

کشک بادمجان که اصالتی اصفهانی دارد از ترکیب بادمجان، کشک، پیاز داغ، سیر داغ، نعناع داغ، گردو و تعدادی ادویه تهیه می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- چلو کباب، زرشک پلو، خورشت فسنجان، قورمه سبزی، خورشت قیمه، آلبالو پلو، ته چین، باقالی پلو، جوجه کباب، آش رشته، خورشت بادمجان، چلو گوشت، خورشت کرفس، کشک بادمجان و .... جزء معروف ترین غذاهای ایرانی هستند. شاید حتی بتوان گفت که این غذاها در سرتاسر دنیا به عنوان نماینده آشپزی ایرانی شناخته می شوند و باید بگوییم که انصافا نماینده های خوبی هم هستند. 

به گزارش «شایانیوز»، کشک بادمجان هم مثل قیمه نثار، خورشت هویج، خورشت خلال بادام، غم بر پلو، آش ترخینه، پیچاق قیمه، آلبالو پلو، بریانی، خورشت ماست، خورشت عدس، قلیه ماهی، گردو پلو، اشکنه، میرزا قاسمی و... جزء غذاهای محلی است. این پیش غذای خوشمزه که اصالتی اصفهانی دارد از ترکیب بادمجان، کشک، پیاز داغ، سیر داغ، نعناع داغ، گردو و تعدادی ادویه تهیه می شود. اگر می خواهید با طرز تهیه یه کشک بادمجان خوشمزه و کشدار آشنا شوید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه کشک بادمجان برای 4 نفر

بادمجان متوسط 6 عدد

کشک حدود 1/5 پیمانه

سیر 5 حبه

پیاز داغ 2 پیمانه

نعناع خشک 3 قاشق غذاخوری

مغز گردو 1/2 پیمانه

زردچوبه 1/5 قاشق چایخوری

فلفل سیاه به میزان لازم

نمک به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

140927

طرز تهیه کشک بادمجان

1- همان طور که می دانید بادمجان ماده اصلی این پیش غذای خوشمزه است هنگام خرید بادمجان سعی کنید بادمجان های چین اول را بخرید؛ چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. همچنین موقع خرید بادمجان حتماً بادمجان‌های براق، کشیده و سنگین را انتخاب کنید حواستان باشد که بادمجان زخمی نباشد. مهم ترین قسمت تهیه کشک بادمجان گرفتن تلخی بادمجان ها است. در مطلب چطور تلخی بادمجان را بگیریم؟ مفصل در این خصوص توضیح دادیم در صورت تمایل حتما این مطلب را بخوانید.

2- وقتی که تلخی بادمجان ها را گرفتید قابلمه ای را انتخاب کنید به اندازه ۱/۳ گنجایشش روغن بریزید اگر روغن از ابتدا کم باشد باید مجدد اضافه کنید و این چند بار اضافه کردن روغن باعث می‌شود بادمجان روغن بیشتری به خودش جذب کند. بادمجان‌ها را در روغن داغ قرار دهید و اجازه دهید با حرارت تقریباً بالا سرخ شوند. حرارت بالا باعث می‌شود بادمجان روغن کمتری به خودش بگیرد.

سرخ کردن بادمجان

بادمجان‌های سرخ شده را در یک قابلمه‌ای که در آن آب ریختید و در حال جوشیدن است، قرار دهید. بعد از یک دقیقه جوشیدن؛ آن‌ها را خارج کنید آبکشی کنید و آب قابلمه را هم عوض کنید. وقتی بادمجان در آب می‌جوشد تمام روغن‌هایی که به خودش گرفته را به آب پس می‌دهد قرار دادن بادمجان در آب جوش باعث می‌شود تلخی آن هم گرفته شود می‌توانید این کار را دو بار انجام دهید. بعد بادمجان + کمی آب جوش و مقداری پیاز داغ را در یک قابلمه بریزید تا نیم ساعت با حرارت ملایم بپزد.

حالا بادمجان ها را با گوشت کوب به حالت چرخشی بکوبید تا بافتی مثل حلیم پیدا کند. بهترِ که از غذاساز یا مخلوط کن استفاده نکنید چون باعث له شدن بادمجان می شود اما کوبیدن به صورت رفت و برگشتی باعث می شود بادمجان حالتی رشته ای پیدا کند.

پیاز داغ

3- همیشه وقتی می خواهید کشک بادمجان درست کنید پیاز داغ و سیر داغ را از قبل آماده کنید اگر تا به حال پیاز داغ درست نکردید به مطلب بهترین روش درست کردن پیاز داغ مراجعه کنید. پیاز داغ و سیر داغ را داخل تابه تفت دهید زردچوبه + فلفل سیاه + نمک را به آن اضافه کنید موقع اضافه کردن نمک شوری کشک را هم در نظر بگیرید. حدود 5 دقیقه مواد را با حرارت متوسط رو به بالا تفت دهید.

4- گردوهایی که از نیم ساعت قبل داخل آب داغ خیس کردید را ساطوری کنید بعد با بادمجان مخلوط کنید به مدت 5 دقیقه تفت دهید حالا نعناع داغ را اضافه کنید با مراجعه به مطلب بهترین روش درست کردن نعناع داغ مفصل در خصوص بهترین روش خشک کردن نعناع و طرز تهیه نعناع داغ صحبت کردیم این مطلب را از دست ندهید.

وقتی نعناع و بادمجان خوب با هم مخلوط شدند کشک را اضافه کنید ابتدا نصف کشک را بریزید خوب هم بزنید بقیه کشک را با مقداری آب جوش رقیق کنید و به مواد اضافه کنید اجازه دهید حدود نیم ساعت روی حرارت متوسط بماند تا خوب جا بیفتد.

IMG_20211110_094345

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها