|

طرز تهیه یه ژله دلبر و شیک مخصوص شب یلدا؛ با فوت و فن جدا کردن از قالب

حتما که با نزدیک شدن به آخر فصل زیبای پاییز و طولانی‌ترین شب سال یعنی شب یلدا، سوالاتی مثل برای شب یلدا چه کار کنیم؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حتما که با نزدیک شدن به آخر فصل زیبای پاییز و طولانی‌ترین شب سال یعنی شب یلدا، سوالاتی مثل برای شب یلدا چه کار کنیم؟چه چیزی برای شب یلدا لازم داریم؟ ذهنتان را درگیر کرده است. این دور هم نشینی همیشه همراه با صرف خوراکی و تنقلات سپری می شود این شب در هر خانواده ای ممکن است به یه رسم برگزار شود؛ اما چیزی که برای همه مشترک می باشد، این است که همه دوست دارند زیبایی ها و خوراکی های اطرافشون را زیاد کنند و یکی از مهم ترین خوراکی هایی که در شب یلدا سرو می شود ژله است ولی خراب شدن ژله هنگام جدا کردن آن از قالب، ممکن است انگیزه شما را برای مهمانی نابود کند و باعث نگرانی شما شودکه صحنه خراب شدن ژله‌ای که حسابی برای تزئین آن تلاش کرده‌اید، اصلا خوشایند نیست اما هر مشکلی راهکار خاص خودش را دارد.

درست کردن ژله یک هنر آشپزی است که نیاز به دانستن ترفندهایی حتی به ظاهر ساده دارد. ترفندهایی که شاید برخی افراد به آن توجهی ندارند امروز می خواهیم درمورد ترفند های خارج کردن ژله از قالب صحبت کنیم که دیگر برای درست کردن ژله در شب یلدا و مهمانی ها نگرانی نداشته باشید.

ژله

ژله

*تهیه ژله

اولین کاری که باید بکنید این است که ژله خود را به شکل اصولی درست کنید. شاید شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد، به روش تهیه ژله در پشت پاکت آن مراجعه کنید که البته کار درست هم همین است. استفاده درست از اندازه‌های آبی که باید به ژله اضافه کنید تا به عمل بیاید در وهله اول بهتر است ژله را کمی غلیظ‌تر از دستور روی پاکت درست کنید و آب کمتری به پودر ژله اضافه کنید، تا مانع چسبیدن ژله به ظرف شوید. هنگام کار بهتر است میزان آب سرد را کم کنید تا پودرهای ژله در آب داغ به خوبی حل شوند. توجه داشته باشید که نباید در این کار زیاده‌روی کنید. زیرا سفت شدن بیش از حد ژله هم چندان خوشایند نیست و آن بافت دوست‌داشتنی خود را از دست می‌دهد.

How-to-Make-Margarita-Jello-Shots-for-Summer

*انتخاب قالب

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در خرید بهترین قالب ژله استحکام و تحمل گرمایی آن است. هرچه محصول موردنظر در برابر گرما و سرما طاقت داشته باشد مسلماً از جنس مرغوب‌تری برخوردار است.اگر می‌خواهید ژله‌های درست‌شده خود را به‌راحتی از قالب جدا کنید پیشنهاد ما خرید قالب ژله فلزی خواهد بود. دلیل آن‌هم این است که این نوع قالب‌ها در جذب دما بسیار مناسب هستند و ژله به‌راحتی از دیواره آن‌ها جدا خواهد شد.

ژله

قالب ژله سیلیکونی نیز انتخاب خوبی است زیرا به دلیل خاصیت ارتجاعی به‌راحتی مواد از آن‌ها جدا خواهد شد. اما جالب‌ترین ایده مربوط به قالب ژله پلاستیکی خواهد بود. ازنظر خریداران بهترین قالب برای درست کردن انواع ژله همان نوع پلاستیکی است زیرا هم تحمل دمایی بالایی دارد و هم علاوه بر طرح‌ها و رنگ‌ها جدا کردن ژله با آن بسیار راحت بوده و از طرفی قیمت بسیار ارزانی دارند.

mould

قالب-ژله

*آماده سازی قالب

برای اینکه ژله و یا هر نوع دسر به راحتی از ظرف جدا شود باید قالب پلاستیکی و یا سیلیکونی را با برس روغن مالی کنید و سپس شکر بپاشید و نیم ساعت داخل فریزر بگذارید و بعد مایع ژله را داخل ان بریزید. اگر قالب فلزی دارید فقط آنرا خیس کنید و در فریزر گذاشته تا یک لایه نازک یخ ببندد و بعد مایه ژله را بریزید ویا اگر با اینکه دسر و یا ژله تان چرب نشود مشکلی ندارید، به این ترتیب عمل کنید که؛  قالب رو قبل از ریختن دسر با قلم مو چرب کنید بعد دسر رو بریزید توش ، چون روغن تو مواد دسر حل نمیشه بعد ازبسته شدن دسر با یه تکون به قالب دسر ازش جدا میشه.

kek-kalibi-yaglama

*ترفندهای جدا کردن:

زمان بستن ژله در چسبیدن به ظرف یا راحت جدا شدن آن تاثیر گذار است هر چقدر که ژله مدت زمان بیشتری داخل یخچال بماند با ریسک کمتری برای برگرداندن همراه است و احتمال اینکه ژله به ظرف بچسبد کمتر است اما هرچه ژله زمان کمتری درون یخچال باشد احتمال اینکه در هنگام برگرداندن خراب شود یا نیمی از آن به ظرف بچسبد بسیار زیاد است.

images

استفاده از آب گرم

وقتی که ژله کاملا بست یک ظرف را آب داغ (جوش) پر کنید و قالب ژله را پانزده تا بیست ثانیه داخلش قرار بدهید سپس ظرف مورد نظر را برگردانید اگر کمتر ازاین زمان در آب داغ قرا قرار دهید لایه بیرونی دسر کامل آب نمیشود بنابراین کامل جدا نخواهد شد اگر هم زمانی زیادی در آب داغ بماند دسر بیش ازمقدار مورد نیاز آب میشود پس طبق دستور عمل انجام دهید.

روز-درآوردن-ژله-از-قالب

استفاده ازحوله گرم و سشوار

طبق دستور عمل بعد ازبستن ژله  آن را به همراه قالب در یک ظرف دمر کنید، حوله ای را که ازقبل گرم کرده‌اید دور قالب بپیچید و وقتی دسر ازقالب جدا شد و در ظرف افتاد، حوله را بردارید.  تقریبا یک دقیقه زمان برای اینکار لازم است. به همین ترتیب میتوانید از سشوار هم استفاده کنید، سشوار را رو آخرین درجه ش بگذارید و مرتب همه جای قالب بگیرید تا دسر از قالب جداشده و داخل ظرف قرار بگیرد.

ژله

سشوار

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها