|

یک ترک کوچک روی تفلون خطرات جبران ناپذیری داره که ازشون خبر نداری!

تفلون

خطراتی که یک ترک کوچک بر روی تابه تفلون ایجاد می کند!

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تحقیقات جدید نشان می دهد که یک شکاف کوچک شکسته روی یک تابه تفلون می تواند 9100 ذره را آزاد کند. قابلمه‌ها و تابه‌های نچسب که با تفلون پوشانده شده‌اند، معمولا پس از مدتی استفاده و شستشو به تدریج پوشش خود را از دست می‌دهند. این موضوع می تواند ذرات پلاستیکی بسیار زیادی را به محیط وارد کند.

pen

ممکن است در طول زمان با تعداد قابل توجهی میکروپلاستیک‌ها (کوچکتر از 5 میلی‌متر یا 0.2 اینچ) و نانوپلاستیک‌ها (میلیون‌ها برابر کوچک‌تر) روبرو شویم.

«یوهونگ تانگ» مهندس مکانیک و مواد از دانشگاه فلیندرز استرالیا می گوید: «این مساله به ما هشدار می دهد که برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی در انتخاب و استفاده از ظروف پخت و پز دقت بیشتری داشته باشیم.» محققان برای مطالعه میکروپلاستیک‌ها و نانوپلاستیک‌های روی پوشش تفلون در سطح مولکولی از طریق پراکندگی فوتون، از روشی به نام تکنیک تصویربرداری رامان استفاده کردند.

ماهی تابه

آنها همچنین با استفاده از الگوریتم‌های سفارشی مقدار پلاستیک وارد شده به غذا را اندازه گیری کردند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که شکسته شدن پوشش تفلون در حین پختن غذا می‌تواند باعث آزاد شدن 2.3 میلیون ذره ریز، تنها در مدت 30 ثانیه پخت غذا شود. تفلون (یا پلی تترا فلوئورو اتیلن) نوعی ماده شیمیایی است که با عنوان «مواد شیمیایی برای همیشه» یا به اختصار (PFAS) و یا «پر و پلی فلوئوروآلکیل» شناخته می شود.

SearSmart-Non-Teflon-Non-Stick-Pans-2

متاسفانه این مواد برای همیشه در طبیعت باقی می مانند. «چنگ فانگ» دانشمند مواد دانشگاه نیوکاسل استرالیا می گوید: « با توجه به تجزیه نشدن PFAS، این ریزذرات تفلون در غذای ما ممکن است به یک نگرانی بزرگ برای سلامتی تبدیل شوند.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها