|

5 راز یواشکی و خونگی برای رشد موی ابریشمی؛ بدون موخوره گیسو کمند شووو!

اگه میخوای زلف بلند و سالمی داشته باشی تغذیه مناسب موهاتو رعایت کن که گرفتار کچلی نشی.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- بسیاری از افراد دوست دارند موهای سالمی داشته باشند به خصوص با بالا رفتن سن.  بعضی از ریزش موهای شما نرمال هستش که معمولا حدود 10 % از موها با موهای جدید جایگزین می شند، اما وقتی مو ریزش زیاد پیدا میکنمه همه ما وحشت می کنیم میدونید که رویش مجدد مو ربط زیادی به سن و سال نداره ولی هر چقدر از زمانی که موها میریزن بگذره فولیکول ضعیف تر میشه و احیای مجددش سخت تر میشه و پس باید زودتر اقدام کنیم برای درمانش. اکثر ما ها میگیم موهام جون نداره چون نه از دمنوش های گیاهی که برای تقویت مو هست استفاده میکنیم و نه از تغذیه های مناسب بعد توقع داریم موی سالم و خوبی داشته باشیم. ریزش مو مشکل خلیاس که آزاردهندس که واقعا درکتون میکنم. 

حالا راه حلش چیه من بهتون میگم نگران نباشد. اول علت ریزش مو رو پیدا میکنیم عواملی مثل / ژنتیک ، استرس، کم خونی، کرونا، کمبود ویتامین د، مشکلات تیروئیدی، شوره، بارداری و شیردهی ، مشکلات هورمونی و مصرف برخی داروها و رنگ کردن مو و دکلره از عوامل دیگه ریزش مو هستن خب حالا علتش رو پیدا کردیم برای درمانش چیکار کنیم آهان  بهترین کا راول علت رو درمان کنیم مثلا اگه کم خونی دارین آهن، اگه کبود ویتامین د داریم مصرف کنیم اگه شوره داریم شاموضدشوره یا گیاه هان دارویی که برای شوره مناسب مصرف کنیم. حالا ترکیب درمانی انجام بدیم  که اون 5 راز خونگی خودمون است. 

1

مکمل های خونگی برای زلف های بلندت

  • افزایش تغذیه رسانی به موها

خب باید اسفناج و کلم بروکلی و تخم مرغ و بادام زمینی و گردو و پسته و جگر و مرکبات توی برنامه غذایی باشه تا یه موی سالم و پرپشت داشته باشیم. از مهمترین نکات تغذیه در سلامت موها این هستش که مواد مغذی که بدن شما قادر به ساخت آن نیست را از طریق مواد غذایی دریافت کنید. یکی از این موارد، اسیدهای چرب هستش.  ماهی هایی مانند سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی مملو از اسیدهای چرب امگا 3 سالم هستند. بدن شما نمی تواند این چربی های سالم را بسازد، بنابراین باید آنها را از غذا یا مکمل ها دریافت کنه.

بدن شما برای رشد مو، براق و پرپشت نگه داشتن آن به آنها نیاز داره. اسفناج مانند بسیاری از سبزیجات با برگ سبز تیره سرشار از مواد مغذی شگفت انگیز است. سرشار از ویتامین A به علاوه آهن، بتاکاروتن، فولات و ویتامین C. این ریزمغذی ها با هم برای داشتن پوست سر و موی سالم موثر هستند. این مواد مغذی، موهای شما را مرطوب نگه می دارند تا دچار شکنندگی و کدر شدگی نشوند. می خواهید یک سالاد مقوی و موثر برای تغذیه در سلامت مو درست کنیدکلم پیچ یکی دیگر از انتخاب های سبز عالی است.زمانی که تخم مرغ می خورید، پایه های پروتئین و آهن بدن شما تقویت می شود. تخم مرغ سرشار از ویتامین B به نام بیوتین است که به رشد مو کمک می کند. کمبود این ویتامین می تواند منجر به ریزش مو شود. بیوتین همچنین به تقویت ناخن های شکننده کمک می کند.

2

  • جلوگیری از چرب شدن موها

چربی مو یکی از دلایل مهم ریزش مو هستش شستشوی روزانه و زیاد موها نیز چربی طبیعی پوست سر را از بین برده و باعث تحریک آن می شود. در نتیجه پوست سر مجبور به تولید چربی بیشتر می کنه. اگر چه در بسیاری از افراد با گذشت زمان خود به‌ خود این مشکل برطرف می‌شود اما در صورتی که موی سر شما چرب است، بهتر است دفعات شست‌وشوی سر را به دو تا سه مرتبه در هفته افزایش دهید و از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنید یا از راه گیاهی یا طبیعی میتونید درمان کنید. مثل آب نارنج و گل سرشور.

طریقه درست کردن آب نارنج برای کسایی که نمیدونن

آب نارنج را گرفته و سپس آن را صاف نمایید. مالیدن عصاره نارنج به موها چربی های اضافی آن را می گیرد و پوست سر را نیز ضد عفونی می کند و همچنین موها را براق می نماید بعد از اعمال آب نارنج روی موهایتان 40 دقیقه آن را روی سر خود نگه دارید و در نهایت بشویید.

طریقه درست کردن گل سرشور برای کسایی که نمیدونن

خب مقداری گل سر شور  را خمیر کرده و بر روی سرتون  بمالید و بعد آن را بشویید.

6

  • تقویت رشد موها

1- آبکشی با سرکه سیب:

سرکه سیب برای موهای چرب نیز مفید است. موهای خود را با جوش شیرین و آب بشویید، اما به جای آبکشی با آب، از ترکیبی از آب و سرکه سیب استفاده کنید، با 1 فنجان سرکه سیب و 2 فنجان آب.

2- نرم کننده روغن نارگیل

روغن نارگیل خالص را به مو و پوست سرتان ماساژ دهید و اجازه دهید حدود یک ساعت بماند و سپس با شامپو ملایم بشویید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.

  • نمک اپسوم را به شامپو اضافه کنید که معجزه میکنه

قبل از شامپو زدن، دو قاشق چای خوری نمک اپسوم را به کف دست خود بزنید و آن را با شامپویتان مخلوط کنید و به موهایتان بزنید. منیزیم موجود در نمک به جذب روغن اضافی کمک می کند، و این کار را بیش از دو بار در هفته انجام ندهید.

30

  • دمنوش های گیاهی رویبوس برای تقویت موی سر

 میدونم که خیلیا اسم این دمنوش عجیب  رو نشنیدید خب خاستگاه رویبوس آفریقای جنوبی است. واژه رویبوس در زبان آفریقایی به‌معنی بوته قرمز است. دلیل این نام‌گذاری رنگ قرمز سیر این چای است. رویبوس قرمز یا رویبوس سنتی که از تخمیر برگ‌های درختچه این گیاه تولید می‌شود این گیاه به‌دلیل زیاد بودن پلی‌فنول‌های خود بسیار مشهور است ونوشیدن مرتب دمنوش رویبوس می‌تواند باعث بهبود رشد مو و تقویت فیبر مو، و هم‌ از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوستی که موجب جلوگیری از رشد مو می‌شوند؛ این اثرات همگی به داشتن موهایی سالم و قوی کمک می‌کنند.

دلیل این همه خواص چای رویبوس برای مو وجود میزان زیادی از مواد معدنی مورد نیاز برای رشد مو و کاهش ریزش مو در این دمنوش است که وجود مواد معدنی مثل روی (زینک)، کلسیم، مس، و پتاسیم اشاره کرد.خواص ضد التهابی این دمنوش می‌توانند با بهبود وضعیت سلامت پوست کف سر باعث کاهش شوره‌ی سر نیز بشوند و همچنین دمنوش رویبوس غنی از پلی فنول است؛ این ترکیبات باعث رشد موهایی درخشان و نرم، و  محافظت از آن‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از نور آفتاب نیز می‌شوند.

31

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی