|

اگه میخوای سه روزه ناخونات مثل جت رشد کنه؛ این 5 روش جادویی خونگی رو انجام بده!!

ناخن ها اطلاعات زیادی درمورد سلامتی بدن نشون میدن که این تغییر نشانگر کمبود مواد مغذی در بدن هستش.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از ماها از شکستن ناخونامون ناراحت میشیم دوست داریم ناخون سفت و محکمی داشته باشیم و خوب رشد کنه که احتیاجی به کاشت نداشته باشیم. بسیاری از مواد طبیعی و گیاهی و دم کردن دمنوش های گیاهی وجود دارند که استفاده از آن ها باعث افزایش سلامت استحکام ناخن ها می شود.  در واقع ناخن های سالم و زیبا در زیبا به نظر رسیدن دست ها به شدت تاثیر گذار است. دلایل زیادی هست که ناخن های شما رشد نمی کنند یکی از دلایل ضعیف شدن ناخن ها کبود ویتامین و مواد معدنی در بدن است. بنابراین بهترین و ساده ترین راه برای کمک به افزایش استحکام ناخن ها، تقویت بدن و مصرف ویتامین های ضروری است. معمولا درهنگام صحبت کردن یا دست دادن ناخن ها بسیار جلب توجه می کند. زمانی که ناخن ها شکسته، زرد و نامرتب باشد، ممکن است مخاطب ها در مورد بهداشت فردی ما دچار تردید بشند. بخاطر همین چند روش خانگی موثر برای تقویت و رشد سریع ناخن ها بهتون معرفی میکنم.

2

 معجزه ترین محلول برای استحکام ناخن

ویتامین E

از بهترین ویتامین هایی که کمبود آن تاثیر زیادی در کاهش استحکام ناخن ها دارد، ویتامین E است. این ویتامین را می توان به دو روش موضعی و خوراکی مصرف کرد. برای مصرف موضعی این ویتامین باید یک عدد کپسول ویتامین E را با سوزن سوراخ کرده و روغن داخل کپسول را روی ناخن های خود پخش کنید. در این مرحله باید روغن ویتامین E را به مدت 15 دقیقه روی ناخن ها ماساژ دهید. این کار باید هر روز و به مدت یک ماه انجام شود تا تاثیر آن مشخص شود.

روغن درخت چای

روغن درخت چای می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به ناخن مانند عفونت قارچی را رفع کرده و باعث افزایش استحکام ناخن ها شود. برای استفاده از این روغن می توانید چند قطره از آن را با نیمی از محتویات داخل یک کپسول ویتامین E ترکیب کنید. سپس مخلوط حاصل را روی ناخن های تمیز قرار داده و آن را به آرامی ماساژ دهید. پس از اتمام ماساژ دست ها کمی صبر کنید تا این مخلوط تاثیر خود را روی ناخن ها بگذارد. سپس می توانید دست های خود را با اب ولرم بشویید. شما باید این مراحل را به مدت یک ماه و هر روز 2 مرتبه تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

3

ترکیب نعنا و بابونه

نعنا و بابونه از گیاهانی هستند که در هر خونه ای یافت میشه و تهیه آن ها هزینه زیادی نمیخواد. استفاده از این دو گیاه تاثیر زیادی در افزایش استحکام ناخن ها دارد. برای بهره بردن از خواص آن ها باید به میزان مساوی (یک قاشق چای خوری) از این دو گیاه را با یکدیگر ترکیب کرده و در ظرفی حاوی یک فنجان آب جوش قرار دهید. سپس به مدت تقریبا دو ساعت صبر کنید. در مرحله بعد مخلوط حاصل را از صافی رد کرده و با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و 2 قاشق غذاخوری آرد گندم ترکیب کنید. این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا خمیری یکدست حاصل شود. خمیر بدست آمده را روی ناخن ها قرار داده و به مدت یک ساعت صبر کنید بعد  می توانید دست های خود را با آب ولرم بشویید.

گیاه دم اسبی در رشد ناخن ها

گیاه شناسان یونانی می گن که گیاه دم اسب یک گیاه موثر برای رشد ناخن ها هستش، گیاه دم اسب یک منبع کلسیم، سیلیس و سایر مواد معدنی مفید برای تقویت ناخن هستند.

3/4قاشق چای خوری گیاه دم اسب را به 2 فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس ناخن های خود را ب مدت 20 دقیقه در این محلول فرو کنید. این روش را حداقل چهار بار در هفته تکرار کنید.

5

ویتامین های گروه B

  • ویتامین B12 در جذب آهن و همچنین رشد گلبول های قرمز نقش داره . آهن و B12 برای محکم شدن و سالم نگه داشتن ناخن ها ضروری هستند.
  • کمبود ویتامین B12 می تواند باعث آبی یا سیاه شدن ناخن ها و همچنین ایجاد رنگدانه هایی به رنگ قهوه ای در ناخن ها بشند.
  • فولات یا ویتامین B9 با کمک به شکل گیری گلبول های قرمز و رشد سلول های جدید برای بهبود رشد و سلامت ناخن ها ضروری هستش.
  • کمبود فولات می تواند باعث ایجاد تغییر رنگ در ناخن های شما بشه و آنها را سفت و شکننده کند.
  • برای جلوگیری از کمبود این ویتامین ها، بزرگسالان به 2.4 میکروگرم ویتامین B12 و 400 میکروگرم فولات در روز نیاز دارند.
  • فولات را می توان در سبزیجات برگ سبز، مرکبات، لوبیا، نخود فرنگی، عدس، آجیل، دانه ها و آووکادو یافت.
  • ویتامین B12 را می توان در تخم مرغ، لبنیات و نوشیدنی ها پیدا کرد.

12

تقویت و رشد سریع ناخن با تغذیه

ما می تونیم با تغذیه مناسب باعث رشد  سریع ناخن ها مون بشیم از مواد غذایی که بیوتین و کلسیم داره مثل بادام که برای ناخن هایی که شکننده شدن و رشد سریع ناخن مفید هستش. ناخن ها در درجه اول از ساختاری فیبری پروتئینی به نام کراتین ساخته میشند. این همان چیزی است که به ناخن ها قدرت و مقاومت می بخشه و همچنین از ناخن ها در برابر آسیب و استرس محافظت می کند. جالب تر این که کراتینی که شما می بینید در واقع مرده است و ناخن ها توسط سلول های مرده شکل می گیرند. خوردن مقدار کافی پروتئین از طریق رژیم غذایی برای تقویت تولید کراتین و در نتیجه ایجاد ناخن های قوی ضروری است و مصرف پروتئین کم ممکن است باعث ضعف ناخن ها شود. مقدار مصرف روزانه پروتئین 0.8 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن است. این مقدار تقریبا 55 گرم پروتئین در روز برای یک شخص 68 کیلوگرمی است. پروتئین را می توان در غذا های گیاهی مانند سویا، حبوبات، لوبیا، عدس، آجیل، دانه ها و غلات کامل یافت.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها