|

سفید های دوست نداشتنی؛ با این دمنوش های گیاهی خانگی از شر شوره سر و ریز مو خلاص شووو!

شوره سرتان رو با نسخه های طلایی درمان کنید ازین 3 روش قوی برای پیشگیری شوره سر استفاده کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شانیوز-  این سفیدی هایی که روی موهای ما ظاهر میشه که هیچ کس نمی تونه با هاش ارتباط بگیره و دوست داره از دستش راحت بشه وعلت دقیق ایجاد شوره سر هم مشخص نیست اما برخی از عوامل ژنتیکی و محیطی در شکل‌گیری آن مؤثر هستش که میتوانید از دمنوش برای شستشوی آن استفاده کنید. بر خلاف باور عمومی، شوره سر ارتباطی با بهداشت نامناسب نداره و حتی در زمستان که هوا خشک و میزان تعریق و ترشح چربی کم تر هستش برخی از انواع شوره سر وخیم‌تر میشند که با استفاده ار دارو های گیاهی میشه خلاصی پیدا کرد. شوره سر با پوسته ریزی پوست سر مشخص میشه که همراه با خارش و گاهی اوقات همراه با قرمزی هستش. و نیمی از افراد حداقل یک بار به آن مبتلا میشیم. علائم اصلی نوع خفیف شوره سر، شامل پوسته پوسته شدن و خارش خفیف سر است و به دلیل ظاهر نازیبایی که ایجاد میکنه، اعتماد به نفس افراد مبتلا را برای حضور در اجتماع کاهش میده . پوسته سر معمولا به رنگ سفید است شوره سر به طور معمول در بزرگسالی آغاز می‌شود و تا میانسالی ادامه دارد اما این به این معنا نیست که افراد مسن دچار شوره سر نمی‌شوند.

4

عوامل شوره سر که که خلیا نمیدونن

  • شایع ترین علت شوره سر درماتیت سبورئیک است و در موارد دیگر خشکی پوست ، حساسیت به محصولات مربوط به مو و شرایط پوستی خاص مانند اگزما یا پسوریازیس می تواند فرد را مستعد ابتلا به شوره سر کند.
  • شوره سر می تواند هنگام استرس یا بیماری حاد تر شود. زمستان های سرد و خشک نیز می تواند باعث ایجاد شوره و یا افزایش شدت آن شود.
  • رژیم غذایی و تغذیه نامناسب می تواند به شوره سر منجر شود. غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا باعث ایجاد گلیکوژن در پوست می شوند که مخمرها از آن تغذیه می کنند. باعث میشود غدد چربی،  چربی بیشتری به پوست بدهند . بنابراین اگر مستعد ابتلا به شوره سر هستید ، ممکن است لازم باشد که کربوهیدرات ها و قندها را کنار بگذارید .
  • کمبود ویتامین B یا روی و زینک می تواند به شوره سر منجر شود. پس از غذا های حاوی این ویتامین ها بیشتر استفاده کنید.
  • رعایت بهداشت مو نیز میتواند شانس فرد را در مقابله با شوره سر تحت تاثیر قرار دهد. هرچه مدت زمان بیشتری بین روزهایی که به حمام میروید بیشتر باشد باعث جمع شدن چربی و سلول های مرده بیشتری بر روی پوست میشود. از سوی دیگر شامپو زدن بیش از حد ممکن است باعث خشک شدن پوست سر و منجر به شوره سر شود.
  •  دیگر از دلایل ایجاد شوره سر دوش گرفتن با آب داغ است ، این امر موجب خشکی مو و پوست سر شده ، که شوره سر را در بر دارد.
  • استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی نظیر تافت ، ژل مو و حالت دهنده های مو نیز موجب ایجاد شوره سر خواهد شد.

5

گیاهان دارویی برای درمان شوره سر

 جوشانده چای سبز

این گیاه پرخاصیت برای زیبایی مفید هستش  چای ‌سبز را دم کنید و سپس برای شست‌وشوی موها استفاده کنید تانین موجود در این چای موجب درخشش موها می‌شود و کافئین آن در تحریک رشد موها موثر است اگر چای سبز با آب لیمو ترکیب بشه برای کاهش شوره سر موثر هستش و جلو گیری میکند از ریزش مو. این دمنوش کاتچن وآنتی‌اکسیدان داره که به صورت مستقیم در بهبود وضعیت موها دخیله. در مجموع ویتامین‌های E,B,C به همراه چند آنزیم‌ تاثیرگذار این محصول رو ارزشمندتر می‌کنه. بخش زیادی از خواص چای سبز برای مو به دلیل طبیعی‌بودن این محصول گیاهی هست.

طریقه مصرف چای سبز برای مو

مقداری چای خشک رو در قوری بریزین و اجازه بدین دم بکشه. پس از خنک‌شدن اون رو درون یه بطری اسپری بریزین و دو تا سه بار در هفته قبل از استحمام به صورت کامل روی موها اسپری کنین تا حسابی مرطوب بشه. همچنین بذارین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی موها باقی بمونه. پس از اون موهاتون رو به شیوه معمول با آب و شامپو شستشو بدین.

6

جو شانده رویبوس

رویبوس در آفریقای جنوبی رشد میکنه این چای برای موها نیز فوق‌العاده است؛ زیرا علاوه‌ بر کاهش ریزش مو، شوره سر را از بین می‌برد. بعضی افراد نیز با نوشیدن این چای و استفاده از آن برای شستن موهای سر به افزایش رشد موهای خود کمک کرده‌اند رویبوس غنی با مواد معدنی مانند روی، کلسیم، مس و پتاسیم است که نه تنها رشد مو را بهبود می‌دهد بلکه ریشه‌های مو را هم محکم می‌کند

طریقه مصرف چای رویبوس برای مو

مرحله نخست برای آماده کردن دمنوش گیاهی داشتن آب جوش است.  در این مرحله باید مقداری آب را درون کتری بریزیم و بر روی شعله مستقیم گاز قرار دهیم تا به جوش آید در این مرحله پودر گیاه رویبوس را درون قوری می ریزیم و آب جوش آماده شده را به آن اضافه می کنیم و درب قوری را می بندیم و قوری را بر روی شعله غیر مستقیم قرار می دهیم و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه اجازه می دهیم تا دمنوش دم بکشد و حاضر شود. بعد سرد شدن میتوانید اسپره کنید به موها بزارید 3 ساعت بماند بعد شستشو دهید.

7

جوشانده رزماری

جوشانده رزماری یک درمان طبیعی است که نه تنها می‌تواند رشد مو را تقویت کند، بلکه پوست سر شما را نیز سالم نگه می‌دارد گردش خون در فولیکول‌ها یکی دیگر از آثار جوشانده رزماری بر روی موی سر است. این محصول رگ‌های خونی را گشاد می‌کند و گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد. همچنین گردش خون بهتر به رساندن مواد مغذی لازم به فولیکول مو و رشد بهتر مو کمک می‌کند رزماری می‌تواند موها را آبرسانی، نرم، براق و ابریشمی کند عصاره برگ رزماری می‌تواند تبدیل تستوسترون را به شکلی که به ریزش مو کمک می‌کند و همچنین گیرنده‌های هورمونی در فولیکول‌های مو را کاهش دهد. این اثر باعث می‌شود که ریزش موی هورمونی تا حدودی کنترل شود. این ماده به کاهش التهاب ناشی از شوره سر در افراد مستعد شوره کمک می‌کند.

طریق مصرف چای رزماری

یک لیوان آب را در ظرف مناسب ریخته و بجوشانید. به محض جوش آمدن آب یک مشت برگ رزماری خشک شده به آن اضافه کنید. پنج دقیقه زمان جوش بدهید اجازه دهید برگ رزماری در آب جوش به مدت پنج ساعت دم بکشد. پس از خنک شدن، مخلوط را در آب رقیق کنید تا برای آبکشی موهایتان کافی باشد. همچنین می‌توانید این محلول غلیظ را به نسبت 4 به 1 به شامپویتان اضافه کنید. بعد از اینکه موهایتان را شامپو زدید از آبکشی مو با آب رزماری در موهایتان استفاده کنید. اجازه دهید آب رزماری حداقل یک ساعت روی موهایتان بماند. سپس موهایتان را با آب معمولی آبکشی کنید.

10

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها