|

خداحافظی با تیرگی و گودی زیر چشم؛ این دمنوش ها و گیاهان روغنی حلقه های سفید دور چشم ایجاد میکنند!

درمان رفع گودی و تیرگی زیر چشم و دلایل فرورفتگی چشم که سه سوته میتونیم با روش خانگی فیلتر ریز چشم کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شمانیوز- چشم‌ها اولین عضو صورت هستند که احساسات درونی را به نمایش می‌گذارند و در زیبایی صورت تأثیر بسیاری دارند. گودی و سیاهی زیر چشم، یکی از معضل‌های رایج بین همه افراد در سنین مختلف است. پوست اطراف چشم بسیار حساس‌تر و نازک‌تر از سایر قسمت‌های بدن است. رگ‌های این ناحیه بسیار به پوست نزدیک هستند و گاهی باعث ایجاد تیرگی در زیر چشم می‌شوند. اغلب مواقع، گودی زیر چشم همراه با پف زیر چشم همراه است و می‌تواند تاثیر زیادی بر روی زیبایی داشته باشد. به همین خاطر، مردم به خصوص خانم‌ها، همیشه دنبال راهی برای درمان گودی زیر چشم هستند. یکی از این درمان ها، درمان سیاهی دور چشم با داروهای گیاهی است. گیاهان دارویی متعدی وجود دارند که برای درمان و رفع تیرگی های اطراف چشم موثر هستند. با افزایش سن، گودی زیر چشم افزایش می‌یابد؛ زیرا، هرچه سن بالاتر می‌رود، پوست نارک‌تر و حساس‌تر می‌شود و میزان تولید کلاژن کاهش می‌یابد. این موضوع باعث نمایان شدن رگ‌های خونی زیر چشم و ایجاد سیاهی در اطراف آن می‌شود. به طور طبیعی، عوامل زیادی باعث سیاهی و گودی زیر چشم می‌شوند.

4

علت تیرگی و گودی زیر چشم برای کسایی که نمیدونن

  • بی‌خوابی، کم‌خوابی و نامنظم بودن عادات خواب
  • آلرژی‌ و حساسیت
  • تیرگی دراثر تولید زیاد ملانین
  • کاهش بافت چربی در اطراف چشم
  • کمبود آهن و کم‌خونی
  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید
  • مالش مکرر چشم
  • اعتیاد و استعمال دخانیات
  • وراثت و ژنتیکی
  • کم‌کاری تیروئید و پرکاری تیروئید
  • کم‌آبی بدن
  • اگزما، التهابات پوستی و درماتیت
  • کمبود ویتامین B-12

میوه ها و سبزیجات

میوه هایی مانند انار و موز  و گلابی و هندوانه از بهترین میوه ها برای بهبود کبودی دور چشم هستند چون سر شار از آنتی اکسیدانها، مس و ویتامین C هستند. مصرف این میوه های معجزه گر در صاف و روشن کردن پوست از جمله پوست دور چشم مفید هستند و مصرف سبزیجات به خصوص سبزیجات سبز رنگ مثل کاهو، اسفناج، جعفری توصیه میشه.

5

بهترین درمان گیاهی برای گودی زیر چشم

شنبلیله

بذر گیاه شنبلیه خاصیت روشن کنندگی دارد برای تیرگی زیر چشم میتوان ازش استفاده کرد.

طرز تهیه ماسک

دانه شنبلیله 2 قاشق غذا خوری،پودر زرد چوبه نصف قاشق چای خوری،شیر یک قاشق چای خوری رو آماده میکنیم و بعد بذر های شنبلیله را به مدت 3 الی 5 ساعت خیس نموده و سپس آن را با پودر زردچوبه و شیر به صورت خمیری نرم در آورید. خمیر به دست آمده را به مدت 15 دقیقه زیر اطراف چشم بمالید و پس از 15 دقیقه آن را شستشو دهید. برای نتیجه بهتر هر روز از این ماسک بر روی تیرگیهای اطراف چشم استفاده نمایید.

نعنا

برگ نعناع در صورت استفاده به صورت موضعی بر روی پوست موجب حالت سوزن سوزن در پوست می شود. همین حس موجب افزایش جریان خون در ناحیه مورد نظر میشود و موجب رفع تیرگی اطراف چشم شود.

طرز تهیه ماسک

برگ های نعناع را ریز خرد کنید و با عسل یا روغن زیتون مخلوط کنید و به صورت خمیر در بیارید. خمیر حاصله را به مدت 5 دقیقه در اطراف چشم استفاده کنید و بعد با آب خنک شستشو کنید.

6

ماسک رازیانه

روغن گیاهی رازیانه برای کاهش پف و بخش‌های تیره چشم است.یک قطره روغن رازیانه را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و روی بخش‌های تیره زیر چشم بمالید.

 ماسک روغن اسطو خودوس

روغن گیاهی اسطوخودوس دارای خواص فوق‌العاده‌ای در درمان سیاهی زیر چشم دارد. مالیدن مرتب این روغن در زیر چشم باعث آرامش چشم‌ها هنگام خواب می‌شود یک قطره روغن اسطوخودوس را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و هر شب قبل از رفتن به رخت‌خواب آن را در زیر چشم خود ماساژ دهید.

 

8

ماسک روغن بادام

ویتأمین E موجود در این روغن باعث می‌شود تا اشعه UV خورشید مهار شود و مثل یک کرم ضد آفتاب طبیعی برای پوستتان عمل کند. روغن بادام شیرین برای رفع سیاهی دور چشم و چین و چروک عالی عمل می‌کند. برای کمک به رفع تیرگی زیر چشم و از بین بردن چین و چروک ریز چشم عالی است. روغن بادام دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به طور موثر بر روی سیاهی حلقه دور چشم تأثیر می‌گذارد. ویتامین E موجود در روغن بادام برای پوست شما، ملایم است و آن را نرم نگه می‌دارد. چند قطره روغن بادام در ناحیه سیاه زیر چشم بمالید و به آرامی آن را در اطراف ناحیه چشم بمالید و با استفاده منظم، درمان تیرگی اطراف چشم را محقق کنید. می‌توانید یک شب آن را بگذارید و صبح بشویید.

9

چای کیسه ای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و باعث افزایش گردش خون، کوچک شدن رگ‌های زیر چشم و دفع مایعات زیر پوست می‌شود.

طرز تهیه ماسک

چای کیسه‌ای سبز، آن را به مدت 5 دقیقه درون آب قرار دهید. سپس، چای کیسه‌ای را درون بخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شود با قرار دادن یک چای کیسه‌ای به مدت 20 دقیقه بر روی قسمت گودی چشم، می‌توانید به درمان تیرگی و گودی زیر چشم و رفع خستگی آن کمک کنید.

سرد کردن پوست دور چشم

برای سرد کردن پوست دور چشم میتونید از سرد کننده های صورت که در یخچال نگهداری میشود استفاده کنید که یکی از ساده ترین راهها برای از بین بردن سیاهی دور چشم هست.

چای

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها