|

عفونت رحم رو با این 5 دمنوش گیاهی درمان کن؛ سلامتیت رو دریاب بانو جان

عفونت رحم امری عادی و شایع در بین خانم ها است و هر از گاهی به سراغشان می آید که بی توجهی به آن می تواند مشکلات جدی را به دنبال داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیور- شاید باورتون نشه ولی اکثر خانم ها هر روز به رحم خودشون ظلم میکنند و روحشون هم خبر نداره چون رحم عضو بسیار حساسی در بدن خانم ها است. مشکل شایع این عضو حساس، ابتلا به انواع عفونت های قارچی و باکتریایی است که می تواند مشکلاتی را برای خانم ها به وجود بیاورد اگرچه عفونت رحم امری عادی و شایع در بین خانم ها است و هر از گاهی به سراغ بانوان می آید اما بی توجهی به آن و عدم درمانش می تواند برای خانم ها مشکلات آزار دهنده ای را به دنبال داشته باشد چون سردی رحم باعث قارچ، نابارور ، سقط جنین، پریود نامنظم، کیست رحم و تخمدان، عفونت، زخم رحم میشه.  مدت هاست که مردم به استفاده از گیاهان دارویی روی آورده اند جوشانده با دمنوش دو روش تهیه کاملا متفاوت هستند که اثربخشی کاملا متفاوتی هم دارند.  جوشانده مستقیما در آب می جوشد و دمنوش را طی فرایند دم کردن و قرار دادن غیر مستقیم روی حرارات و با استفاده از بخار آب آماده می کنند. مدت زمان آماده سازی جوشانده طولانی تر از دمنوش است. به طور معمول دمنوش در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه تهیه می شود. اما جوشانده به طور متوسط در مدت زمانی دو برابر زمان تهیه دمنوش، آماده مصرف می شود. 

2

نسخه های طلایی درگیر نشدن به سردی رحم

  • هنگام ظرف شستن پیشبند ببندید چون خیس شدن لباس و تماس آن با بدن موجب سردی اندام های داخلی بدن از جمله رحم میشود.
  • نشستن روی زمین سرد 
  • سرد نگه نداشتن پاها، شکم و کمر 
  • شنا نکردن در زمان قاعدگی
  • مصرف نکردن غداهای سرد از جمله ترشیجات، برنج، نودل، فست فود، آرد سفید، سالاد

شما هم موقع ظرف شستن پیشبند نمی بندید؟ | هشدار به خانم هایی که بدون

دمنوش های گیاهی تصفیه کننده رحم

بابونه گیاه ثروت و شانس

این گیاه یک ضد عفونی کننده طبیعی است، انواع عفونت‌ها را در مراحل اولیه التیام می‌بخشد و رفع میکند و اختلالات یائسگی را بر طرف میکند. درد شکم را تسکین میده و برای درمان کمردرد مفید هستش طبع این گیاه گرم و خشک است.

طرز تهیه دمنوش بابونه

ابتدا چند برگ بابونه خشک را در یک لیوان قرار دهید و روی آن به میزان مناسب آب جوش بریزید. پس از این ۳ دقیقه زمان نیاز است تا دمنوش بابونه شما آماده شود. بهتر است روی لیوان را بپوشانید تا دمنوش سریع‌تر و بهتر دم بکشد آماده شود.

3

پونه شاه گیاه

به گفته ابو علی سینا تندی و تلخی که پونه دارد بسیار نرم کننده است. گیاه ضد میکروبی که در درمان بسیاری از عفونت های بدن، از ریه و دستگاه گوارش گرفته تا مجاری ادرار و کلیه و رحم تاثیر فوق العاده ای دارد. گیاهی خوش عطر و بدون عارضه برای مصرف روزانه می باشد.

پونه منبع عظیمی از کلسیم و ویتامین ها است در واقع پونه به عنوان آنتی بیوتیک گیاهان دارویی شناخته می شود. تهیه دمنوش این گیاه، می تواند در بازه زمانی یک هفته، برطرف کننده عفونت رحم باشد. این گیاه به دو صورت پرورشی و وحشی (کوهی) رشد می کند.

طرز تهیه پونه

پونه رو بشورید بعد داخل کتری ریخته و روی آن آب بریزید بزارید روی شعله گاز تا بجوشد. با کمی عسل یا نبات برای شیرینش کنید.

4

پنیرک

پنیرک گیاهی زیبا با گلهایی به رنگ بنفش است که در دشت ها رشد میکند برگ و گل این گیاه، هر دو قابل استفاده هستند و خواص دارویی دارد اما گل این گیاه به دلیل دارا بودن آنتوسیانین و لکوآنتوسیانین قوی تر عمل کرده و موثرتر است. این گیاه خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و تسکین دهنده خارش و سوزش و ضد التهاب است. برای انواع عفونت های مجاری ادرار خصوصا دستگاه تناسلی و رفع و درمان عفونت رحمی زنان بسیار موثر هستش.

طرز تهیه پنیرک

یک قاشق غذا خوری گل پنیرک را در یک قوری ریخته و مقداری آب با دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد روی آن بریزید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.

5

گیاه قشنگی

گیاه قشنگی  که با نام دیگری با عنوان سیم اوتی که ترکی هست نیز شناخته می شود، گیاهی از ناحیه کوهستانی ایران است که با برگ های کوچکی که دارد، یک گیاه توانمند در درمان انواع عفونت های رحم و دستگاه تناسلی به حساب می آید. طریقه مصرف آن به شکل تهیه دمنوش است.

طرز تهیه قشنگی

این دمنوش گیاهی باید بیست دقیقه روی بخار آب دم بکشد و  بعد از عبور از صافی، دو وعده در روز مصرف شود.  

6

رزماری

رزماری گیاهی ضد باکتری، ضد میکروب و ضد التهاب است. رزماری گیاهی از منطقه مدیترانه است که خواص ضد عفونتی قابل توجهی دارد. بهترین روش استفاده از خواص این گیاه، به صورت دمنوش است. همچنین می توان از جوشانده آن برای شتسشوی محل عفونت و واژن نیز استفاده کرد.

طرز تهیه رزماری

برای تهیه این دمنوش کافی است مقداری از آن را به سبک چای دم کنید و دو وعده در روز به همراه لیمو و در صورت میل به طعم شیرین، با نبات و یا عسل میل بفرمایید.

10

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی