|

ترفند هایی برای خانم های عاشق زیبایی؛ با این دمنوش های طبیعی تو سیم ثانیه جوان شوووو!

اگه دوست داری همیشه پوستی سفت و جوان داشته باشی با این دمنوش ها پیری سراغت نمیاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اکثر ما عاشق مصرف انواع کرم‌ها و محصولات آرایشی برای مراقبت از پوست خود در برابر انواع لک، چین‌ و چروک و سایر مشکلات پوستی هستیم و غالباً فراموش می‌کنیم که پاکسازی بدن و تغذیه پوست از درون نقش بهتری در شکل ظاهری پوست و زیبایی ما دارد. به لطف تحقیقات انجام‌ شده در طب سنتی، مشخص شده که انواع چای و دمنوش گیاهی می‌توانند در رفع بسیاری از بیماری‌های پوستی موثر باشند. در حالی‌ که برخلاف محصولات زیبایی شیمیایی اثرات موقت و عوارض جانبی خاصی ندارند. اگرچه امروزه در فرمولاسیون محصولات آرایشی بهترین برندهای جهانی، از عصاره و ذرات تخلیص‌ شده گیاهان دارویی استفاده می‌شود اما مانند اکثر مواد غذایی، بهترین روش برای بهره‌مندی از فواید محصولات طبیعی، مصرف مستقیم آن‌‎هاست. دمنوش‌های گیاهی برای درمان یا پیشگیری از انواع بیماری‌ها رایج است اما تو این مطلب میخوایم دمنوش هایی که خاصیت جوان سازی و زیبایی پوست را دارند بهتون معرفی کنیم.

1

دمنوش های زیبایی پوست و صورت

  • دمنوش کامبوجا

این دمنوش از مخمر دمنوش سیاه حاصل می‌شود و برای سلامت پوست مفید است. حاوی پروبیوتیک و آنتی‌اکسیدان‌ها است. برای حذف چین و چروک و نرمی پوست بسیار مناسب است. برای جمع‌شدگی (افتاده نشدن پوست) و درمان آفتاب سوختگی مناسب است. خانم های باردار، بانوان شیرده و افراد دارای زخم معده از مصرف کامبوچا خوداری کنند.

درون یک کتری، 2 فنجان آب ریخته و بزارید تا بجوشد بعد خاموش کنید و 1 قاشق چایخوری کامبوجا و 3 قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید، هم بزنید و بگذارید کاملا خنک شود و سپس میل کنید.

  • چای ترش برای پوست خشک

این گیاه قرن‌هاست که به عنوان یک ماده اصلی برای سلامت بدن، پوست و مو استفاده می‌شود. به این دلیل که چای ترش مصرف آب را در بدن افزایش می‌دهد و منبعی عالی برای سم‌زدایی نیز محسوب می‌شود. همچنین، حاوی خواص آبرسانی است که باعث کاهش پوسته پوسته شدن، خشکی و خارش پوست می‌شود.

hibiscus-tea

برای تهیه ماسک چای ترش در ابتدا 2 فنجان آب را درون قوری بریزید و بر روی حرارت قرار دهید تا خوب بجوشد پس از جوشیدن آب، یک چهارم فنجان گلبرگ چای به آن اضافه کنید و قوری را از روی شعله بردارید کمی صبر کنید که چای به صورت کامل دم بکشد و رنگ قرمز به خود بگیرد. سپس 2 فنجان دیگر آب به چای داغ اضافه کنید و در حالی که هنوز گرمای خود را از دست نداده 1 الی 4 قاشق عسل به آن اضافه کنید تا خوب حل شود. باید توجه داشته باشید که اگر قصد تهیه ماسک چای سرد را دارید باید چند قطعه یخ همراه چای بریزید و اگر مایل هستید چند برگ نعناع تازه و لیمو به آن اضافه کنید.

  • دمنوش  فلفلی برای پوست چرب

دمنوش نعنا فلفلی یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای صورت محسوب می‌شود. مواد موجود در نعناع فلفلی با کند کردن تولید چربی و تشویق به گردش سلولی باعث می‌شوند که این دمنوش انتخابی عالی برای پوست چرب باشد. برای تهیه این دمنوش به 2 قاشق غذاخوری خیار رنده شده 2 قاشق غذاخوری خاک رس سبز 5 میلی لیتر روغن نعنا فلفلی رقیق شده نیاز دارید. خیار رنده شده و روغن نعنا فلفلی را در کاسه ای ریخته و با سرعت هم بزنید. سپس خاک رس سبز را به مخلوط اضافه کنید. از این خمیر به عنوان ماسک صورت استفاده کنید و پس از خشک شدن با آب گرم بشویید. این عمل را 2 بار در هفته تکرار کنید. این ماسک برای پوست های چرب بسیار مناسب می باشد.

3

  • دمنوش اولانگ برای لک صورت

اگر کاهش چین و چروک و لکه‌های تیره صورت هدف شماست، خمیر دمنوش اولانگ را روی صورت خود بمالید. آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به حذف سموم از پوست شما کمک می‌کند و در نتیجه لکه‌های پیری را کاهش می‌دهد.

  • دمنوش  گل یاس برای پوست جوش دار

این گل خوشبو فواید زیادی برای بدن دارد. خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی این گیاه باعث می‌شود که سیستم ایمنی شما سالم‌تر باشد. از طرفی، رگ‌های خونی را شل و گشاد می‌کند تا منبع خون غنی با تمام مواد مغذی را به سمت پوست بیاورد. در نتیجه، می‌تواند از علائم پیری جلوگیری کند، به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند و باعث بهبود بیماری‌های پوستی مانند آکنه و جوش می‌شود.

برای تهیه این دمنوش ابتدا آب را جوشانده سپس یک قاشق چایخوری برگ گل یاس را به آب جوش اضافه کنید. حدود ۲ دقیقه منتظر بمانید تا دمنوش دم بکشد. میتوانید از عسل، لیمو، برگ نعناع و شکر برای طعم دار کردن دمنوش استفاده کنید.

4871qnvjg

  • دمنوش چای قرمز یا چای ترش برای پوست جوش دار

چای قرمز هزاران سال است که در آفریقای جنوبی استفاده می‌شود و می‌تواند انواع بیماری‌های پوستی را درمان کند. برای تهیه ماسک چای ترش در ابتدا 2 فنجان آب را درون قوری بریزید و بر روی حرارت قرار دهید تا خوب بجوشد پس از جوشیدن آب، یک چهارم فنجان گلبرگ چای به آن اضافه کنید و قوری را از روی شعله بردارید و کمی صبر کنید که چای به صورت کامل دم بکشد و رنگ قرمز به خود بگیرد. سپس 2 فنجان دیگر آب به چای داغ اضافه کنید و در حالی که هنوز گرمای خود را از دست نداده 1 الی 4 قاشق عسل به آن اضافه کنید تا خوب حل شود. باید توجه داشته باشید که اگر قصد تهیه ماسک چای سرد را دارید باید چند قطعه یخ همراه چای بریزید و اگر مایل هستید چند برگ نعناع تازه و لیمو به آن اضافه کنید.

  • چای بنفشه وحشی برای سفت شدن پوست

این دمنوش برای سفت شدن صورت و خارش و اکنه فواید زیادی دارد. برای تهیه دمنوش چای بنفشه وحشی 30 گرم از این گیاه خشک شده را در آب سرد بخیسانید سپس آن را برای 15 دقیقه در نیم لیتر آب دم کنید. پس از صاف کردن، 2 تا 4 فنجان از آن را قبل از هر وعده غذایی بنوشید. این باعث سفت شدن صورت شما می‌شود و از کدر شدن آن جلوگیری می‌کند.

4

  • دمنوش  چای سبز برای چروک صورت

چای سبز خواصی دارد که باعث جلوگیری از خطراتی می‌شود که آفتاب برای پوست به وجود می‌آورد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد و پوست را زودتر پیر کند. کاتچین‌های موجود در چای سبز، پلی فنول‌های قوی‌‌ای هستند که می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند و در نتیجه آسیب پوست را کاهش دهند، از اشعه ماورا بنفش محافظت کنند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنند.

عسل و چای سبز را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یک دست حاصل شود. حالا مواد به دست آمده را روی صورت خود بزنید و صبر کنید تا ماسک به خوبی جذب پوست شود. بعد از گذشت حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می‌توانید صورتتان را با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم پوستتان را خشک کنید. در صورتی که یک بار در هفته این ماسک روی صورت تکرار شود، شاهد سلامت و شادابی پوست خود بوده و از آن لذت خواهید برد.

  • دمنوش چای سفید برای چروک صورت

پوست ما حاوی آنزیم‌هایی به نام متالوپروتئینازهای ماتریکس (MMP) است که کلاژن را در پوست تجزیه می‌کند و با افزایش، سن افزایش می‌یابد. چای سفید از افزایش سطوح MMP، از کاهش سطح کلاژن و الاستین جلوگیری می‌کند. کلاژن و الاستین هر دو برای سلامت پوست ضروری هستند و از چین و چروک جلوگیری می‌کنند.

1 یا 1/2 پیمانه از پودر را با 1 یا 1/2 اب مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی کل صورت بمالید بعد از 15-20 دقیقه به آرامی آن را از پوست جدا کنید پس از برداشتن ماسک، با یک حوله گرم هرگونه بقایای ژله اضافی را از صورت پاک کنید و پوست شما هیدراته، درخشان و روشن می شود.

چای-سفید

  • دمنوش بادرنجبوبه برای پاکسازی پوست

بادرنجبویه به عنوان یک عامل سم‌زدای عالی شناخته می‌شود که نه تنها سیستم بدن شما را پاک می‌کند، بلکه باعث پاکسازی پوست شما نیز می‌شود. دمنوش بادرنجبویه به شما کمک می‌کند از شر آکنه خلاص شوید. شما می‌توانید این دمنوش را خنک کنید و روزانه روی صورت خود بمالید.

برای تهیه این لوسیون گیاهی لازم است، برگ و جوانه گیاه بادرنجبویه را در آب به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس مخلوط به دست آمده را صاف کنید و اجازه دهید تا سرد شود. این لوسیون را می‌توانید با پنبه تمیز به‌ صورت خود بمالید یا یک دستمال نخی که آغشته به این عصاره است را روی صورت خود کمپرس کنید.

چای سبز

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی