|

خونه تکونی بدون درد سر سه سوته با این دمنوش گیاهی خانگی سرتا پا درمان شووو!

با این دمنوش خونگی معجزه گر که طعم دلپذیری داره و هوش همه رو میبره آشنا بشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز_ بهترین آب هوا برای رشد درختان نارنج آب و هوای گرم و مرطوب است و در مناطق استوایی و در آسیا در چین و هند به فراوانی کاشته می شود. در کشور ایران نیز درختان نارنج در استان های مازندران، گیلان و فارس به خوبی رشد می کند. بهارنارنج که شکوفۀ درخت نارنج است و در نیمۀ دوم اردیبهشت ماه برداشت می شود سوغات شهرهای بابل و شیراز است. نوشیدنی های گرم در هر فصلی لذت بخش می باشند حال تصور کنید یک نوشیدنی پر از خاصیت را میل کنید. دمنوش بهار نارنج شکوفه های درخت نارنج که عطر و طعمی بی نظیر دارد. این منوش نه تنها طعم دلپذیری دارد بلکه خواص بسیار زیادی برای بدن دارد که در اکثر خانه های ایرانی می توانید آن را بیابید. بهار نارنج از گل ها و شکوفه های نارنج به دست می آید که در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد. طعم و مزه این دمنوش سنتی کمی تلخ است اما عطری بسیار خوش دارد که محال است کسی از عطر آن مست نشود اما به دلیل تلخی که دارد افراد برای دلپذیر کردن طعم آن از کمی عسل استفاده می کنند. بهار نارنج را نه تنها می توانید به صورت دمنوش میل کنید بلکه از عرق آن در تهیه حلوا و مرباها نیز استفاده می شود و کاربردهای دارویی و عطرسازی نیز دارد و برای سلامت پوست بسیار مفید می باشد.

2

خاصیت دمنوش بهار نارج برای کسایی که نمیدونن

اعصاب و روان

  • مهمترین خاصیتی که برای دمنوش بهار نارنج  دارد کمک به رفع اختلالات خواب می باشد استفاده از این دمنوش برای تسکین خواب، افرادی که بی خواب هستند بسیار موثر می باشد چرا که دارای رایحه ای طبیعی است که بسیار آرام بخش می باشد. بهترین زمان برای نوشیدن دمنوش بهارنارنج 1 ساعت قبل از خواب می باشد تا کمک کند خوابی راحت و آرام داشته باشید.
  • این دمنوش برای استرس های روزانه ی مفید است. دمنوش بهار نارنج سرشار از ویتامین سی، فلاونوئید و کاروتن می باشد که ترکیب ان ها باعث کم شدن اضطراب می شوند عطر این دمنوش نیز باعث تمرکز و شادی می شود.
  • دردهای قاعدگی یکی از مشکلات بزرگ خانم ها است که هر ماه از آن رنج می برند اما می توانید با استفاده از دمنوش بهار نارنج دردهای خود را تسکین دهید.
  • دمنوش بهار نارنج برای افرادی که سر دردهای شدید دارند بسیار موثر است به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود به جای استفاده از داروهای شیمیایی روزانه دو فنجان بهار نارنج میل کنید تا سر درد شما تسکین پیدا کند.
  • یکی از کاربردهای بسیار بالای دمنوش بهار نارنج استفاده آن برای رفع و بهبود سوء هاضمه می باشد. از این دمنوش و گیاه در طب سنتی و درمان این مشکل بسیار استفاده می شود.

اعصاب

دستگاه گوارش

خواص بی نظیر بهارنارنج این است که برای برطرف کردن تمام مشکلات گوارشی داروی فوق العاده مفیدی است.

این دمنوش به عملکرد درست و بهتر معده کمک می کند و روده ها نیز می توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

دردهای معده به وسیلۀ این دمنوش کم و برطرف می شود و رفلاکس معده نیز بهبود پیدا می کند.

یکی از خواص بی نظیر دمنوش بهارنارنج این است که برای درمان یبوست کاربرد دارد و آن دسته از افرادی که به یبوست دچار هستند می توانند از این دمنوش برای بهبود این مشکل استفاده کنند.

برای لاغری

کی از خواص بسیار چشمگیر بهارنارنج این است که برای برطرف کردن چاقی بسیار کاربردی است. از این دمنوش می توان برای کم کردن و وزن و رسیدن به اندام ایده آل استفاده کرد. ترکیب فعال در بهارنارنج و دمنوش آن سبب می شود تا قند خون افراد کاهش پیدا کرده و در نتیجه با گذشت زمان می توان کاهش وزن را تجربه کرد.

آن دسته از افرادی که برای کاهش وزن به سراغ دمنوش بهارنارنج می روند می توانند علاوه بر کم کردن وزن خود سلامتی بیشتر و شفاف تری را نیز تجربه کنند.

برای پوست

یکی از جذاب ترین خواص بهارنارنج این است که به درمان مشکلات پوستی کمک زیادی می کند و سبب می شود تا پوست ظاهری زیبا و شفاف داشته باشد. عرق بهارنارنج و بخور بهارنارنج سبب می شود تا پوست نرم و لطیف شود و خشکی های سطح پوست از بین برود. این روش درمانی پیری پوست را به تأخیر انداخته و سبب جوانسازی پوست صورت می شود.

3

مضراات دمنوش بهارنارنج

دمنوش بهارنارنج یکی از دمنوش هایی است که خواص بسیار زیادی دارد اما زیاده روی در هر چیزی ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. نوشیدن بیش از اندازۀ دمنوش بهارنارنج نیز مضر است. آن دسته از افرادی که دارای قلب ضعیف و بیمار هستند و یا از مشکلات فشار خون رنج می برند به هیچ عنوان نباید دمنوش بهارنارنج را به صورت بی رویه مصرف کنند. همچنین خانم باردار نیز باید در مصرف این دمنوش دقت کنند. به طور کلی آن دسته از افرادی که پرفشاری خون و ضربان قلب بالا برای آن ها به شدت مضر است نباید از این دمنوش بدون دقت و بی رویه استفاده کنند و بهتر از پیش از مصرف میزان مصرف مجاز آن را با پزشک خود در میان بگذارند

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج

برای آماده کردن دم‌نوش بهارنارنج باید بهارنارنج را با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه دم کنید. مقداری چای سیاه را نیز می توانید دم کنید و جداگانه همراه با دم کشیدۀ بهارنارنج داخل فنجان بریزید. از عرق بهارنارنج نیز در هر فنجان یک قاشق اضافه کنید و در انتها دم‌نوش خود را با عسل شیرین کنید..این دم‌نوش یکی از بهترین و محبوب ترین دم‌نوش هایی است که می توان از آن به صورت روزانه استفاده کرد.

آخری

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها