|

افزایش قد با 6 ترفند خانگی؛ با این دمنوش و عرق های گیاهی بدون عوارض دارویی رعنا شووو!

دمنوش‌ها تا حدودی با تحریک هورمون‌های رشد می‌توانند در افزایش قد کمک کننده باشند اما باید موارد دیگر را نیز در کنار آن رعایت کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کوتاهی قد مسئله‌ای است که بسیاری از افراد بنا به دلایل محیطی یا وراثتی دچار آن هستند و ازش رنج می‌برند. افراد برای برطرف کردن این مشکل به روش‌های طبیعی و غیرطبیعی مختلفی روی می‌آورند که استفاده از دمنوش برای افزایش قد یکی از این روش‌ها می‌باشد. روش‌های مختلف علمی و غیر علمی وجود دارد که توسط افراد مختلف به عنوان روش‌های تأثیر گذار بر افزایش قد معرفی شده است. به خصوص که کوتاهی قد یک مشکل رایج است و بسیاری از افراد به آن دچار هستند عرق گیاهی برای افزایش قد می تواند باعث تحریک تولید هورمون رشد شود. رشد استخوان ها در دختران و پسران متفاوت است. رشد استخوان ها در دختران تا ۱۸ سالگی و در پسران تا ۲۰ سالگی است و بیشترین میزان افزایش رشد در این دوران انجام می شود مصرف گیاهان دارویی به صورت عرق یا دمنوش می تواند نقش موثری بر افزایش رشد قد داشته باشد. دمنوش‌ها تا حدودی با تحریک هورمون‌های رشد می‌توانند در افزایش قد کمک کننده باشند اما باید موارد دیگر را نیز در کنار آن رعایت کنید. 

22

دلایل کوتاهی قد که خیلیا نمیدونن

کوتاهی قد در بسیاری از موارد یک امر طبیعی و وراثتی است  که در بعضی موارد به یک اختلال تشبیه می‌شود. در بیشتر موارد دلیل کوتاهی قد افراد مسائل ژنتیکی و خانوادگی است که حتی ممکن است از فامیل های درجه دو ارث گرفته باشند مهمترین بیماری هایی که سبب کوتاهی قد می‌شوند عبارت است از: سوء تغذیه در دوران کودکی، عفونت‌های مزمن و تکرار شونده، بیماری‌های دستگاه گوارش، کم کاری تیروئید، تاخیر بلوغ سرشتی، کم بودن هورمون رشد، کم خونی مزمن و عوامل دیگر. همچنین کوتاه بودن قد می‌تواند به دلیل وجود اختلالات کروموزومی، سندروم ترنر و نقص در استخوان‌ها باشد که در این صورت دیگر راه درمانی برای آن وجود ندارد.

1

دمنوش های گیاهی برای افزایش قد

  • دمنوش پونه

پونه حاوی آنتی اکسیدان، پروتئین، فیبر، منیزیم، کلسیم، فسفر، ویتامین C و بسیاری از عناصر دیگر می‌شود. حتما می‌دانید که متخصصین لبنیات را به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از کلسیم برای رشد و استحکام استخوان توصیه می‌کنند. گیاه پونه نیز عنصر کلسیم را در خود دارد و با نوشیدن آن می‌توانید آن را به بدن خود منتقل نمایید.

طرز تهیه دمنوش پونه برای قد

ابتدا ۴ تا ۶ قاشق غذاخوری برگ تازه پونه را بردارید و در ظرف بیندازید. سپس به آن آب جوش اضافه کنید و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش به صورت کامل دم بکشد. اگر می‌خواهید نوشیدنی خود را شیرین کنید، به آن مقداری عسل اضافه کنید. حواستان باشد که بیشتر از ۲ فنجان دمنوش پونه بیشتر در طول روز ننوشید.

  • دمنوش جنسینگ

گیاه جنسینگ خواص گوناگونی دارد و سه نوع مختلف آن با نام‌های جنسینگ آمریکایی، جنسینگ آسیایی و جنسینگ سیبری شناخته می‌شود. ویتامین‌ها و مواد معدنی که در این گیاه نهفته هستند، سبب رشد استخوان‌ها می‌شوند و اسکلت استخوانی بدن را مستحکم می‌کنند.

طرز تهه دمنوش جنسینگ

برای درست کردن دمنوش جنسینگ، باید از ریشه این گیاه یا پودر آن استفاده کنید. جنسینگ یا پودر آن را در فنجان‌هایی که در آن‌ها آب جوش ریختید بریزید. اجازه دهید دمنوش ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس آن را نوش جان کنید. مثل همیشه برای شیرین کردن نوشیدنی به آن عسل اضافه کنید و از استفاده کردن از شیرین کننده‌های غیر طبیعی پرهیز کنید.  به مدت ۴۵ روز هر شب یک فنجان از این دمنوش را میل کنید. مصرف این نوشیدنی برای افرادی که ناراحتی اعصاب و یا دیابت دارند، توصیه نمی‌شود.

2

  •  دمنوش بابونه

بابونه ارزش غذایی زیادی دارد و مصرف آن بر روی هورمون‌های رشد فرد تأثیر می‌گذارد. 

طرز تهیه دمنوش بابونه

در قوری مقداری آب جوش بریزید و سپس تکه‌های سیب به آن اضافه کنید و آن‌ها را با یک قاشق ترجیحا چوبی له کنید. سیب‌ها را گرم کنید تا راحت‌تر له شوند. روی قوری را بپوشانید و بابونه های خود را درون آن ریخته و برای ۵-۱۰ دقیقه صبر کنید تا چای بابونه دم بکشد و سپس آن را نوش جان کنید. یادتان باشد که بیشتر از یک فنجان دمنوش بابونه در روز ننوشید.

  • دمنوش زعفران

یکی از دمنوش‌هایی که به شدت برای افزایش قد توصیه می‌شوند، دمنوش زعفران است. زعفران دارای برخی ترکیبات آلی و معدنی است که سبب استحکام و افزایش قدرت استخوان‌ها می‌شود. این دمنوش برای افزایش قد کودکان توصیه می‌شود و دارای ویتامین و مواد معدنی است که برای رشد استخوان‌ها مفید است. همچنین این ویتامین‌ها سبب بهینه سازی مصرف غذایی به خصوص دریافت کلسیم از مواد غذایی می‌شود.

طرز تهیه دمنوش زعفران

روش تهیه دمنوش افزایش قد زعفران بسیار ساده است. مقداری از گیاه زعفران را در یک فنجان یا ظرفی که در آن دمنوش درست می‌کنید بریزید و بر روی آن آب جوش بریزید. پس از اضافه کردن آب جوش، روی ظرف یک درب بگذارید و اجازه دهید برای ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. بعد از این زمان می‌توانید درب ظرف را بردارید و دمنوش خوشمزه خود را نوش جان کنید.

زعفران

عرق گیاهی برای افزایش قد

عرق گیاه بابا آدم

نوشیدن دمنوش گیاه بابا آدم باعث کاهش هورمون رشد می شود. اما عرق گیاه باباآدم هورمون رشد را افزایش می دهد. بنابراین افرادی که در سن رشد هستند، بهتر است از شکل تقطیر شده آن مصرف کنند.

عرق طارونه

عوامل زیادی بر رشد قد افراد تاثیر گذار هستند علاوه بر ورزش و مصرف مواد خوراکی با ارزش غذایی بالا می تواند تاثیر داشته باشد عرق طارونه یکی از مواد غذایی مفید در افزایش رشد قد کودکان است. بهتر است برای اثر بخشی این عرق گیاهی، آن را با سایر گیاهان دارویی مخلوط کرده و مصرف نمایید.

عرق اسفناج

اسفناج از مواد غذایی مهم و غنی از آهن است. این سبزی علاوه بر آن حاوی کلسیم و مواد معدنی مهم است که به رشد قد کمک می کند. عرق اسفناج به سوپر خوراکی معروف است و تاثیر بسزایی در افزایش هورمون رشد دارد.

عرقیجات

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی