|

دوپینگ حافظه با نوشیدنی های طبیعی؛ اگه حافظه ضعیفی داری از این دمنوش ها غافل نشووو!

برای تقویت حافظه و آرامش در محیط کار و موقع امتحان این دمنوش ها رو بخور و حافظه و هوش خودتو تقویت کن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بسیاری از ما بر این باوریم که نمی‌توان تغییری در عملکرد مغزی ایجاد کرد. به این معنا که هرکس با توانایی هایی به دنیا می‌آید که تا پایان عمر با همان میزان توانایی‌ها باید زندگی کند. به نوعی تقدیر الهی را برای این مسئله در نظر می‌گیریم که برخی افراد برحسب سرشت و خلقت خود حافظه خوبی دارند و از سوی دیگر فراموشی جزء جدایی ناپذیر زندگی بعضی دیگر از افراد است و نمی‌توان برای بهبود آن کاری کرد. اما باید بدانید این طور نیست. حافظه را هم مانند بسیاری دیگر از توانایی‌ها می‌توان تقویت کرد. دمنوش‌ها مزایای زیادی برای سلامتی ما دارند و نوشیدن دمنوش بهترین روش استفاده از خواص گیاهان دارویی است. چون زمانی که گیاه جوشانده می‌شود، خواصش زودتر آزاد شده و در نتیجه زودتر جذب بدن می‌شود. امروزه پزشکان طب سنتی به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن دمنوش برای تقویت حافظه هم مفید است. پس اگر احساس می‌کنید حافظه‌تان کمی ضعیف است و مسائل مهم را فراموش می‌کنید، جالب است بدانید حتی با نوشیدن دمنوش خانگی می‌توانید حافظه خود را تقویت کنید. اما تمام دمنوش‌های گیاهی برای حافظه موثر نیستند بهترین دمنوش‌ها برای تقویت حافظه، تمرکز و جلوگیری از آلزایمر معرفی می کنم. اگر مایل هستید همواره حافظه‌ای قوی داشته باشید، مصرف منظم این دمنوش‌ها را در برنامه خود قرار دهید. قطعا مصرف این دمنوش‌ها باعث بهبود کارکرد مغز و ذهن می‌شود.

1

راز های تقویت حافظه که خلیا نمی دونند

  • دمنوش اسطو خودوس

اسطوخودوس یکی از گیاهان خوشبو است که مصرف دمنوش آن قبل خواب به کاهش استرس، آرامش اعصاب، تقویت سیستم مغز و خواب بهتر کمک می‌کند. از جمله مهم‌ترین خواص اسطوخودوس برای مغز می‌توان به تقویت حافظه و هوش اشاره کرد که از آلزایمر زودرس و فراموشی جلوگیری می‌کند.

طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس بسیار ساده است، ابتدا دو قاشق چایخوری اسطوخودوس خشک را همراه با یک لیوان آب جوشیده داخل قوری بریزید و ۲۰ دقیقه روی حرارت غیرمستقیم بگذارید تا دم بکشد. این دمنوش با کاهش استرس و اضطراب به افزایش تمرکز و حافظه کمک می‌کند.

  • دمنوش بهار نارنج

بهار نارنج آرامش‌بخش، ضد تشنج، شادی‌آور، تقویت‌ کننده مغز و اعصاب است که سردردها و ناراحتی‌های عصبی را بهبود داده و حافظه را تقویت می‌کند؛ به همین خاطر دمنوش بهارنارنج بهترین نوشیدنی برای تقویت حافظه است.

طرزتهیه دمنوش بهارنارنج

دمنوش بهار نارنج، به یک قاشق غذاخوری بهار نارنج یک قاشق غذاخوری گل محمدی، یک تکه چوب دارچین و دو لیوان آب نیاز دارید. آن‌ها را داخل قوری یا کتری بریزید و صبر کنید تا بجوشد. شعله را کم کنید تا به آرامی دم بکشد. در آخر دمنوش بهار نارنج را از صافی رد کنید و به مقدار دلخواه نبات بیندازید و میل نمایید. این دمنوش علاوه بر تقویت حافظه، سیستم ایمنی بدن را هم تقویت می‌کند.

2

  • دمنوش دارچین

مصرف دارچین برای زنان باردار مضر است. همچنین، استفاده بیش از اندازه دارچین سوزش معده، التهاب یا تورم پوست، زخم و ترک‌های گوشه دهان را در پی دارد. دارچین از لخته شدن خون پیشگیری می‌کند، اما مصرف بیش از اندازه آن باعث بوجود آمدن مشکلات خونی می‌شود.  

طرز تهیه دمنوش دارچین

چند عدد چوب دارچین را در یک قوری به همراه آب در دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم کنید. سپس چند قطره آب لیموترش تازه به آن اضافه کنید تا طبع گرم دارچین متعادل شود. همچنین برای شیرین کردن این دمنوش از کمی نبات یا عسل استفاده کنید.

  • دمنوش زعفران

مصرف دمنوش زعفران در تقویت حافظه نقش مهمی دارد. این دمنوش اشتها را افزایش داده، به هضم غذا کمک می‌کند و باعث رفع اضطراب و افسردگی می‌شود

طرزه تهیه دمنوش زعفران

زعفران و عسل را به آن افزوده و مخلوط کنید؛ در ظرف را گذاشته و اجازه دهید که مواد روی حرارت متوسط به مدت ۵ دقیقه به آرامی بجوشد، سپس مخلوط به دست آمده را از صافی رد کنید؛ در فنجان ریخته و نوش جان کنید.

دارچین

مواد غذای برای تقویت حافظه

  • کندر

در احادیث به اهمیت کندر اشاره شده است. کندر خاصیت ضد فراموشی دارد و برای تقویت حافظه توصیه می‌شود. برای افزایش میزان حافظه و بالا بردن سطح فکری کودک خود از ترکیب عسل و کندر خیس استفاده کنید.

  • ماهی

ماهی‌ها منبع غنی از امگا ۳ و ویتامین D  می‌باشند که نقش مؤثری بر عملکرد حافظه و جلوگیری از آسیب‌های مغزی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. ماهی سالمون برای افزایش تمرکز و بهبود بیش فعالی مفید است. مصرف ماهی بخصوص برای بهبود عملکرد مغز کودکان توصیه می‌شود. همچنین می‌توانید از مکمل‌های امگا 3 نیز استفاده کنید.

  • توت ها

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌ها به تسهیل ارتباط بین سلول‌های مغزی ما کمک می‌کنند. مصرف روزانۀ توت و تمشک به‌ عنوان یک خوراکی تقویت حافظه می‌تواند موجب تقویت حافظه کوتاه‌مدت ما شود.

  • آووکادو

آووکادو حاوی ویتامین‌های، B، C و K و اسید‌فولیک است. همچنین از لخته شدن خون در مغز جلوگیری می‌کند.

  • شکلات تلخ

شکلات تلخ (Dark) و قهوه، در کاهش فشارخون و بهبود گردش خون در مغز و قلب نقش مؤثری ایفا می‌کنند. قهوه و شکلات تلخ سرشار از کافئین هستند.

  • گیاهان سبز برگ

این گیاهان مثل اسفناج، کاهو و ...، سرشار از ویتامین A و K هستند و باعث افزایش عملکرد مغز می‌شوند. افرادی که 2 تا 3 بار در روز سبزی‌ها را میل می‌کنند، کمتر درگیر اختلالات مغزی و حافظه می‌شوند.

آخری

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها