|

ترفندهای خونگی تمیز کرن لک مبل

مبل پارچه ای داری و لک شده، نمی خوای واسه خشکشویی هزینه کنی؟ با این ترفندا تو خونه تمیزش کن

sofa cleaning-shayanews

هزینه ی شست و شوی مبل بسیار بالاست ولی ترفند های ساده و کم هزینه ای وجود دارن که با کمک اونها میشه مبلمان رو تو خونه تمیز کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا و با این گرونیا نمیشه دیگه به این راحتیا چیزی رو عوض کرد پس در نتیجه استفاده ی بهینه و تعمیر کردن وسایلی که خراب میشن مقرون به صرفه تره حالا در رابطه با مبل که امان از قیمتش، اگه بخوای روکشش رو عوض کنی باید بیشتر از پول خود مبل که موقع خریدنش، دادی هزینه کنی و اگرم بخوای کاور استفاده کنی زیبایی مبل رو میپوشونه اگرم که بچه ی کوچیک داشته باشی دیگه کارت سخت تر میشه، شایانیوز امروز می خواد راجع به نحوه ی نگهداری و تمیز کردن مبلای پارچه ای صحبت کنه تا ذره ای کار شما رو راحت کنه پیشاپیش امیدواریم براتون مفید باشه.

clean-stain-on-sofa

نحوه ی تمیز کردن مبل پارچه ای

مبل های پارچه ای از جمله مبل هایی هستن که سریع لک می گیرند و اگر به موقع این لکه ها رو برطرف نکنید کارتون سخت میشه پس بهتره ی چاره ی کار رو همون اول بدونید و براش اقدام کنید. نکته ای که در رابطه با تمیز کردن این نوع مبل ها وجود داره نظافت اصولی و صحیح اونهاست چرا که اگر اشتباه کنید لکه بزرگ و بزرگتر میشه و در نهایت اتفاق خوشایندی نمیفته. خدا رو شکر شوینده های متفاوتی برای این کار وجود داره که هزینه ی زیادی هم ندارن پس شما می تونید در منزل و به راحتی مبل هاتون رو مثل روز اولش کنید.

تمیز کردن مبل پارچه ای با سرکه

اول سرکه رو با آب رقیق کنید یعنی به هر میزان که سرکه اضافه می کنید نصف اون مقدار آب اضافه کنید برای اثر بخشی بهتر  چهار قاشق غذاخوری آب اکسیژنه به محلول اضافه کنید و بعد مایع حاضر شده رو روی سطح مبل اسپری کنید و بعد از چند دقیقه قبل از این که مایع خشک بشه با دستمال حوله ای شروع به خشک کردن محل مورد نظر کنید و این عمل رو تا زمانی که لکه کاملا ناپدید بشه ادامه بدید، البته دقت کنید که آب اکسیژنه ممکن باعث روشن شدن رنگ پارچه های تیره بشه بنابراین برای پارچه های ساتن و رنگ تیره شستن مبل با سرکه و آب توصیه میشه.

مواد-شوینده-برای-تمیزکاری-مبلمان

تمیز کردن مبل پارچه ای با جوش شیرین

این روش برای مبل هایی که خیلی کثیف شده باشند کاربرد نداره و برای پاک کردن سطحی گرد و غبار و از بین بردن بوی نامطبوع استفاده میشه به این صورت که جوش شیرین رو به مدت چند ساعت روی مبل بپاشید و بعد با استفاده از جاروبرقی جمعش کنید دقت کنید که هر چقد مدت طولانی تری جوش شیرین روی مبل باقی بمونه اثر بخشی بهتری هم خواهد داشت.

تمیز کردن مبل با شوینده ی مخصوص مبل

برخی از شوینده ها در بازار وجود دارند که مخصوص شستشوی مبل هستند، بنابراین تنها به یک اسفنج نرم نیاز دارید که با استفاده از اون سطح کثیف شده رو به شوینده آغشته کنید و در انتها پس از چند دقیقه با یک دستمال مرطوب و تمیز کف به وجود اومده رو از سطح مبل پاک کنید. 

مبل2

در انتها باید به این نکته توجه کنید که در هیچ کدوم از روش های بیان شده نیاز نیستی برای این که مبل خشک بشه اون رو در فضای آزاد قرار بدید یا در و پنجره ها رو باز بذغارثید چون این کار فقط باعث نشستن گرد و غبار روی مبل میشه پس فقط کفی که به وجود میاد رو از سطح مبل پاک کنید و اجازه بدید که مبل آروم آروم خشک بشه.

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی