|

امان از شب ادراری ؛ با 7 نسخه گیاهی ساده و بی درد سر قطعی درمان شووو!

درمان شب ادراری برای کودکان و نوجوانان با دمنوش های خونگی درمانگر

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز -شب ادراری در کودکان معمولا به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شود، در نوع اولیه معمولا در سال های اول زندگی کودک مدام جای خود را خیس می کند و در نوع ثانویه کودک بعد از مدتی، یعنی برای مثال شش ماه بعد از باز شدن از پوشک که کنترل مثانه خود را داشته به طور ناگهانی دچار شب ادراری می شود که این بیشتر به دلیل استرس و ترس یا اتفاقی از این قبیل اتفاق می افتد، شب ادراری اولیه در کودکان بیشتر رایج است اما شب ادراری ثانویه در کودکان بزرگ تر رایج تر است .افراد بزرگسالی که دچار بی اختیاری ادرار می شوند معمولا دچار بیماری خاصی هستند .کودکان معمولا به دلیل های مختلفی مانند ارث گرفتن از گذشتگان خود، خواب بسیار عمیق، تنبلی کودک در رفتن به دستشویی قبل از خواب، کوچک بودن مثانه، بیش فعال بودن کودک و ناتوانی او در نگه داشتن ادرار دچار شب ادراری اولیه می شوند.که بهتر است با روش های گیاهی درمان بشند، . علت این اتفاق در افراد بزرگسال می تواند دلایل زیادی داشته باشد که اگر دچار بیماری خاص و مشکل بدنی خاصی نشده باشید و سالم باشید ممکن است مشکلات دیگری داشته باشید. اگر می خواهید شما هم به جمع افرادی که در آشپزخانه شان جعبه گیاهان دارویی دارند بپیوندید تنها کافی است ۵۰ تا ۱۰۰ گرم از هر یک از گیاهانی که به شما معرفی می کنیم، برای جعبه دمنوش گیاهان دارویی خود تهیه کنید.

1

راز های یواشکی برای درمان شب ادراری 

درمان شب ادراری با دمنوش هل

هل فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. این ادویه بومی کشورهای هند، نپال و اندونزی است. هل در دو رنگ سبز و سیاه وجود دارد. از حدود چهار هزار سال قبل از این ادویه‌ی مفید استفاده می‌شد. گل های گیاه هل از فروردین ماه تا مرداد ماه و در برخی از اقلیم ها، تا شهریور ماه ظاهر می شوند.دانه های هل طعم گرم و بسیار خوشبویی دارند و همین امر باعث می شود استفاده از آن ها طعم مطبوع، منحصر به فرد و شیرینی را به مواد غذایی یا نوشیدنی ها ببخشد. 50 گرم یا یک قاشق غذاخوری دانه هل را از وسط به دونیم کرده و درون ظرف آب جوش بریزید و بگذارید 15 الی 20 دقیقه دم بکشد سپس مقداری عسل به آن اضافه نمایید و به کودکتان بدهید تا بنوشید این دمنوش برای درمان شب ادراری بسیار مفید است.

درمان شب ادراری با دمنوش جعفری

گیاه جعفری ابتدا در کرانه های دریای مدیترانه مانند ایتالیا، الجزایر و تونس یافت شد و بیش از ۲۰۰۰ سال است که توسط بشر در نواحی دیگر کشت می شود. سبزی جعفری در بین یونیان از محبوبیت خاصی برخوردار است، به طوریکه در مراسم مختلف از آن استفاده می کنند. همچنین جعفری میان مردم رومانی مصارف دارویی و خوراکی دارد و در غذاهای میترانه ای و اروپایی از برگ و ریشه آن استفاده می شود. این گیاه نسبتا گرمسیری است و برای رشد، نیاز به رطوبت و نور کافی خورشید دارد. جعفری را می توان در تمام فصول در بازار یافت. این سبزی ارزان، یک گیاه بسیار مغذی است و دارای ویتامین های فراوان و آنتی اکسیدان ها می باشد. خوردن جعفری قبل از خواب سبب بهبود شب ادراری کودکان می شود . برای تهیه چای گیاهی جعفری و بهره بردن از فواید آن چند عدد برگ خشک شده ی جعفری را در آب به مدت 15 دقیقه بجوشانید سپس آن را صاف کنید و دو تا سه بار در روز از آن استفاده کنیدتا بی اختیاری ادرار را در طول شب کمتر گردد. مواد مغذی موجود در جعفری عبارتند از:  ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین E، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین B12، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی و مس. همچنین برگ جعفری حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین می باشد.

4

درمان شب ادراری با دمنوش بادرنجبویه

گیاهی با بوی لیموست که از خانواده نعناعیان است. این گیاه بومی اروپا، افریقای شمالی و اسیای غربی است اما در سرتاسر جهان رشد می کند. بادرنجبویه بومی نواحی مدیترانه است و در غالب نقاط اروپا و شمال آمریکا کشت و پرورش داده می شود. مهمترین کشورهای تولید کننده این گیاه، اسپانیا، فرانسه و کشورهای شرق اروپا هستند. این گیاه در شمال ایران نیز می روید. دمنوش بادرنجبویه یکی دیگر از درمان های مفید خانگی برای رفع شب ادراری است. برای تهیه ی یک چای مطبوع، برگ های بادرنجبویه را به مدت 15 دقیقه یا بیشتر با چای معمولی دم کنید. سپس برای شیرین کردن آن از عسل طبیعی استفاده کنید. روزی 3-4 فنجان دمنوش بادرنجبویه بنوشید تا فواید آن را در رفع شب ادراری دریابید یا اینکه برگ های بادرنجبویه را در ناحیه ی لگنی فرد دچار شب ادراری بمالید تا شاهد فایده های بی نظیر آن باشید.

درمان شب ادراری با دمنوش گل ختمی

گل ختمی را به‌عنوان یک گیاه زینتی می‌شناسند. این گیاه جز تیره پنیرکیان است و دارای گل‌هایی به رنگ‌های بنفش، صورتی، قرمز، زرد و سفید است. گیاه ختمی جز گیاهان چندساله است که یک ساقه استوانه‌ای‌شکل با برگ‌های سبز و پهن دارد. این گیاه علفی می‌تواند برای موارد درمانی متعددی مورداستفاده قرار بگیرد. یکی از گیاهان مفید در درمان شب ادراری گل ختمی است . چنانچه در نمناک توضیح داده ایم برای تهیه دمنوش گل ختمی یک قاشق غذاخوری گل ختمی را در قوری بریزید و روی آن آب با دمای 70 یا 80 درجه ریخته و اجازه دهید که 15 دقیقه دم بکشد سپس آن را با کمی عسل شیرین کنید و روزی دو بار برای درمان شب ادراری مصرف نمایید.

3

درمان شب ادراری با چای زعفران

قدمت کاشت و استفاده از زعفران به 3000 تا 3500 سال قبل برمی‌گردد. در مورد خاستگاه و مبدا اصلی زعفران در تاریخ جهان، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد؛ بعضی معتقدند که مبدا زعفران ایالت قدیم مادها در ایران است، بعضی هم می‌گویند که زعفران برای اولین‌بار در یونان باستان و منطقه‌ای به نام ساتیوس و همچنین در ترکیه و آسیای صغیر (جنوب غربی آسیا) کشت شده است.نیم گراما مستندات در واقع نشان می‌دهند که اولین زمین‌های زعفران را ایرانیانی که توسط معاویه به شام تبعید شده بودند، دایر کردند پودر سَر گُلِ زعفران را در یک استکان آب جوش بریزید و یک قاشق غذاخوری پودر شاخه نبات را به آن بیافزایید و هر شب برای رفع شب ادراری به کودک خود دهید.

درمان شب ادراری با دممنوش دم اسب

گیاه دم اسب از خانواده سرخس هایی است که بسیار طرفدار دارد و تاریخچه استفاده درمانی از آن به زمان امپراطوری یونان باستان بازمی گردددم اسب در مناطقی که آب و هوای معتدل و مرطوب دارد رشد می کند. ساقه های آن بلند و برگ های سبز و متراکمی دارد. گیاهان دارویی دم اسب، توت خرس و پوست درخت بلوط را در آب ریخته و بجوشانید تا یک چای گیاهی آماده شود.سپس آن را صاف کنید و 2 تا 3 فنجان از این چای گیاهی را به طور روزانه بنوشید تا مشکل بی اختیاری ادرار حل گردد.

درمان شب ادراری با دمنوش سنبل الطیب

معمولا گیاه سنبل الطیب به صورت یک گیاه وحشی در مناطقی مانند جنگل های کم درخت، حاشیه جویبارها و گودال ها می روید. این گیاه در بیشتر مناطق آسیا و ایران یافت می شود.دمکرده سنبل الطیب در درمان شب ادراری کودکان مفید است. ریشه خشک شده سنبل الطیب را شسته و مقداری معین آب جوش به آن اضافه شود و حدود 15 الی 20 دقیقه دم بکشد تا ترکیبات شیمیایی آرام بخش این گیاه آزاد شود. مصرف زیاد سنبل الطیب ممکن است سبب مسمومیت شود.

10

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها