|

۶ گیاه گلدار برتر برای باغچه خانه!

عاشق گُلی اما باغبون خوبی نیستی؟ بزن تو کار این گل ها که زیباییشون برق از چشات میپرونه!

گل باغچه

تصور کنید هوا عالی و آفتابی است، نسیم خنکی می‌وزد، پرنده‌ها می‌خوانند و شما حوصله باغبانی ندارید. در چنین روزی، فقط دنبال باغچه های زیبا..

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تصور کنید هوا عالی و آفتابی است، نسیم خنکی می‌وزد، پرنده‌ها می‌خوانند و شما حوصله باغبانی ندارید. در چنین روزی، فقط می‌خواهید در باغچه‌تان بنشینید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید و البته زیبایی باغچه بستگی به انواع گل و گیاه هایی دارد که در آن می‌کارید ولی درکل داشتن باغچه در خانه های امروزی یک مزیت بزرگ محسوب می شود. چرا که هم باعث زیبایی حیاط خانه می شود و هم با کاشت گل های حیاطی می توانید فضای خانه را پاکیزه نگه دارید و حس آرامش را برای افراد خانه به ارمغان آورید.گیاهان مناسب برای کف باغچه باید مقاومت بالا در برابر انواع آفات داشته باشند. به این دلیل که بر خلاف گل ها و گیاهانی که داخل آپارتمان و ساختمان نگهداری می شوند، رسیدگی کمتری به این گیاهان می شود. بنابراین اگر در برابر آفات مقاوم نباشند، به راحتی مورد هجوم و آسیب آفت ها قرار گرفته و از بین می روند در ادامه گل هایی را معرفی خواهیم کرد که به راحتی بتوانید در باغچه خانه خود حتی در فضای کوچکی مانند بالکن پرورش دهید.

VpkfJjtbm5oqgbCxoAUVpN

1. گل رز

گل رز (به زبان هندی "گلاب") بهترین انتخاب برای تزئین باغ خود با یک گیاه زینتی است. آیا می دانید 100 گونه گل رز در جهان وجود دارد؟ یکی از آن ها را انتخاب کنید که مناسب آب و هوا و موقعیت مکانی شما باشد. بدانید چگونه کشت گل رز سالم داشته باشید.

1

2. گل همیشه بهار

گل همیشه بهار (به هندی "gainda") گیاهی یک ساله است. معمولاً از اکتبر تا نوامبر شکوفا می شود. این یک گل مقدس است که در "پوجا" و سایر مناسبت های فرخنده استفاده می شود. رنگ های آن (نارنجی و زرد) چشم نواز، گرم و پر جنب و جوش است. برخی از گونه ها ترکیبی از رنگ ها مانند نارنجی و قهوه ای زنگ زده را دارند.

2

3. یاس

یاس (به هندی "mogra") به خاطر عطر دلربای شیرینش مشهور است. این یک گیاه زینتی رایج است و می تواند باغ خانه شما را با عطری مسحورکننده پر کند.

star-jasmine

4. Rosebay هند شرقی

Rosebayشرقی هند (به هندی «چاندنی») یک درختچه بومی هند است. این گیاه دارای خواص دارویی است و می توان آن را به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده در داروهای آیورودا یافت. گل های سفید خالص آن می توانند جذابیت زیبایی به باغ شما ببخشند.

Crape Jasmine 1

5. هیبیسکوس

هیبیسکوس (به هندی "Gudhal") یکی از رایج ترین گیاهان گلدار است که می توانید در باغ های خانه و باغ های عمومی ببینید. گل هیبیسکوس ارزش دارویی دارد. آنها در داروهای گیاهی و لوازم آرایشی گیاهی استفاده می شوند. گل ها به صورت خشک خوراکی هستند. علاوه بر این، زیبایی گل ها مسحور کننده است. داشتن گیاه هیبیسکوس در باغچه خانه خوب است و به عنوان چای از آن استفاده می شود!

3

6.کوکب

کوکب (به هندی به همین نام نیز گفته می شود) یک گیاه گلدار زیبا است. گل های بریده آن در گلدان ها فوق العاده به نظر می رسند. این گیاه از خانواده دیزی، آفتابگردان و گل داوودی است.

dahlia-orange

اگه طرفدار گل و گیاهی و دنبال ایده های جذاب هستی به گلخانه شایانیوز سر بزن!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی