|

اگه میخوای چشمی مثل عقاب داشته باشی این 11 دمنوش رو دریاب؛ با ضعیفی چشم خداحافظی کن!

برای همیشه با این بمب خونگی بدون جراحی و داروی شیمیایی از بیماری های چشمی خلاص شوید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بینایی نعمت بزرگ خداوند به انسان است. انسان از دریچه چشم ها و از طریق قوه ی بینایی با جهان اطراف ارتباط برقرار می کند و اشیا را می بیند. سلامت چشم ها برای داشتن توانایی دیدن بسیار مهم است. چشم انسان به مرور زمان و با کهولت سن یا با قرار گرفتن در معرض برخی آسیب های محیطی دچار مشکل می شود و این بر قدرت بینایی فرد تاثیر سوء می گذارد. محافظت از چشم ها به عنوان حساس ترین عضو بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که سلامت چشم ها ارتباط مستقیم با افزایش قدرت بینایی دارد. نوشیدن دمنوش گیاهی می تواند بسیار مفید بوده و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف را داشته باشد. جوشانده های گیاهی، برای تقویت بینایی هم بسیار موثر هستند. بیایید تا بهتون بهترین دمنوش های گیاهی رو معرفی کنم.

2

دمنوش های معجزه گر برای تقویت چشم

خارمریم

خار مریم حاوی سیلیمارین است که به درمان کبد و از بین بردن سموم اطراف آن کمک می کند و در نتیجه باعث تقویت بینایی می شود زیرا کبد عضوی است که مسئول سلامت چشم است. کبد مسئول ذخیره ویتامین های محلول مانند گلوتاتیون است، گلوتاتیون یکی از ویتامین های محلول در خار مریم محسوب می شود. این ویتامین به ترمیم آسیب های چشمی که باعث ضعف بینایی می شود کمک می کند. مواد لازم برای تهیه دمنوش خار مریم عبارتند از: دانه خار مریم خشک شده یا پودر خار مریم به اندازه یک قاشق غذاخوری عسل به اندازه یک قاشق چای خوری آب به اندازه یک فنجان ترکیب کرده و روی شعله گاز قرار داده تا جوش بیاید و بعد از خنکی میل کنید.

جینکوبیلوبا

گیاهی کهن‌سال از سرزمین چین . درخت این گیاه با عنوان فسیل زنده معروف است. جینکوبیلوبا یا دوشیزه یک درخت بزرگ با برگ های بادبزنی شکل و خزان پذیر است. جینکو قرن هاست  که به عنوان مهم ترین گیاه دارویی برای تقویت بینایی و درمان مشکلات چشم و سیستم عصبی مرکزی استفاده می شود. گیاه جینکو بیلوبا رگ‌های خونی را تقویت می‌کند، آن‌ها را گشاد می‌کند و باعث تقویت خون رسانی به بافت های مختلف بدن می گردد.

3

رازیانه

رازیانه یکی از گیاهان ادویه‌ای قدیمی است که از دوران روم باستان مردم با طعم، مزه و خواص آن آشنایی داشتند. این گیاه به دو صورت خام و پخته مورد استفاده قرار می‌گیرد و سرشار از فیبر، سدیم، کربوهیدرات، پروتئین، تیامین، نیاسین، ویتامین A و غیره است. رازیانه نیز از جمله گیاهان تقویت کننده بینایی محسوب می شود. این گیاه برای کنترل اشک و درمان عفونت چشم عالی عمل می کند. رازیانه همچنین به درمان مشکل آب مروارید و گلوکوم کمک می کند. می توانید از رازیانه برای شست و شوی چشم استفاده کنید.

زعفران

زعفران در بهبود بینایی، کاهش تیرگی چشم و محافظت در برابر کاهش بینایی به دلیل افزایش سن مشهور است، بنابراین زعفران را باید در فهرست مهم‌ترین گیاهان برای تقویت بینایی قرار داد. زعفران حاوی کاروتن به نام کروسین است که باعث زرد شدن رنگ زعفران می شود و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

4

چای سبز

چای سبز یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است.  قرار دادن کیسه های چای سبز خیسانده در آب سرد، روی چشم، سیاهی دور چشم و پف چشم را درمان می کند تا تورم و مایع اطراف چشم کاهش یابد و بینایی شما بهبود یابد. چای سبز همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و کافئین است که به کوچک شدن رگ های خونی که باعث تومور چشم می شوند کمک می کند.

دانه انگور

یکی از بهترین گیاهان تقویت کننده بینایی است که به تقویت سلامت چشم کمک می کند و باعث بهبود اختلالات چشمی، مشکلات آب مروارید، رتینوپاتی دیابتی و دژنراسیون ماکولا می شود. دانه انگور همچنین حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که برای چشم مفید است مانند لینولئیک اسید، فلاونوئیدها، ویتامین E. می توانید از عصاره دانه انگور برای این منظور استفاده کنید.

5

بابونه

بابونه ضد التهاب است. التهاب چشم یکی از بیماری ها و مشکلات شایع چشم است که در اثر عفونی شدن چشم ایجاد می شود.  می توانید یک کیسه بابونه یا دو قاشق چایخوری برگ بابونه را به مدت 10 دقیقه در یک فنجان آب جوش خیس کنید و بعد از اینکه کمی خنک شد به عنوان کمپرس چشم استفاده کنید. این کار باعث کاهش قابل توجه التهاب و مشکلات ناشی از آن در چشم ها می شود.

عرقون

این گیاه از گذشته های بسیار دور برای رفع مشکلات چشم مورد استفاده قرار می گیرد. خاصیت ضد التهابی دارد و قرمزی و التهاب چشم را از بین می برد. همچنین برای رفع خارش چشم نیز بسیار مفید است.

6

زغال اخته

گیاهی به ارتفاع 1 تا 2 متر است که دارای گل های زرد رنگِ متمایل به سبز است که میوه آن به صورت خوشه های آویزان ظاهر می شود. این گیاه سرشار از ویتامین های B و C، آهن، منیزیم، منگنز، روی و کلسیم است و دارای خواص زیر است:

بهبود دید در شب

عیب یابی مشکلات نزدیک بینی

ترمیم مشکلات شبکیه در بیماران دیابتی

شوکه

گاهی مشکلات چشم مانند تاری و ضعف در بینایی به علت وجود بیماری هایی در کبد است. گیاه شوک به دلیل داشتن سیلیمارین می تواند التهاب کبد را کاهش داده و به پاکسازی آن کمک کند. همچنین با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و میزان قند موجود در سلول های چشم را نیز کنترل می کند.

8

قاصدک

گیاه قاصدک خواص بسیاری برای سلامتی انسان دارد و معمولا از آن در طب سنتی به طور گسترده استفاده می شود. می توان با تهیه دمنوش قاصدک و شیت و شوی چشم با آن از بروز بسیاری از مشکلات چشمی جلوگیری به عمل آورد.

دمنوش هلو

برای حفظ سلامت چشم می توانید از دمنوش هلو نیز استفاده کنید. این دمنوش با استفاده از هلو تازه و مقداری چای سیاه درست می شود که باعث به وجود آمدن ترکیب فوق العاده جذابی می شود. برای درست کردن این دمنوش کافی است که هلوهای تازه و رسیده خود را شسته و پوست آنها را بکنید. سپس پوست های جدا شده را به همراه مقداری چای سیاه و کمی آب روی حرارت قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. سپس می توانید با اضافه کردن مقداری عسل این دمنوش را میل کنید.

11

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها