|

ضد لک قوی و کورتون طبیعی برای رفع لک و جای آکنه؛ با این دمنوش ها پوستتو بیمه کن!

دمنوش هایی که پوست رو مثل آینه صاف و براق میکنه به دور از کک و مک

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- رفع لک‌ها و آکنه­‌های پوستی، طراوت و شادابی را برای پوست صورت فراهم می‌آورند. استفاده از ضد لک‌ های گیاهی به علت فقدان عوارض، همواره نسبت به محصولات شیمیایی از اولویت برخوردار است. هرچند برخی از لک‌ها و آکنه‌های صورت در اثر موارد مختلفی همچون مصرف داروها یا بیماری­‌های مختلف هورمونی و ژنتیکی ایجاد می‌شوند، اما در بسیاری از موارد دیگر، لک‌های صورت و آکنه‌ها به دلیل مسدود شدن منافذ صورت و باکتری‌ها به وجود می‌آیند. که میتونید از دمنوش گیاهی برای لک استفاده کنید.این دمنوش های گیاهی مناسب هر پوستی است.

3

دمنوش ضد لک قوی برای پوست

مانژیستا یا مانجیستا

مانجیستا گیاهی اسرار آمیز و ناشناخته است که دارای خواصی همچون خاصیت ضد التهابی، ضد باکتری و ضد آندروژنی است و علاوه بر درمان، در پیشگیری از ایجاد لک هم تاثیر بسزایی دارد.هر چند خاستگاه اصلی این گیاه کشور هندوستان است، اما گونه‌های دیگری از این خانواده گیاهی، در ایران و ترکیه می‌رویند که با عنوان «روناس » شناخته می‌شوند. روناس که در آذربایجان به آن «بویاق» می‌گویند، گونه‌ای از گونه‌های گیاه مانجیستا می‌باشد که افراد محلی در درمان بیماری های پوستی از کمپرس جوشانده آن استفاده می‌کنند استفاده از عصاره، پودر و دم کرده ریشه این گیاه، منجر به تصفیه خون و در نتیجه روشنی و صافی پوست گردیده و لک‌های اطراف چشم و صورت را از بین می‌برد.

4

گیاه نیم

نیم گیاهی است که در کشور‌های گرمسیری، مخصوصا هندوستان می‌روید و نام دیگر آن، «چریش» است و گاه در فارسی به آن «سنجد تلخ» نیز گفته می­‌شود. روغن گیاه نیم، حاوی ترکیبات معجزه آسایی است و خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ، ضد عفونی کننده، ضد التهاب و ضد اکسیدان دارد. در مطالعات پزشکی متعددی که در بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ بر روی گیاه نیم انجام گردیده، مشخص شده که این گیاه در درمان آکنه، اگزما و پسوریازیس کاربرد و تاثیر بسیاری دارد.(نیم) گیاهی است که فعالیت ضد باکتریایی در برابر چندین میکروارگانیسم از جمله باکتری استافیلوکوکوس از خود نشان داده است. استافیلوکوکوس نوعی باکتری است که به آکنه مربوط است و منجر به بروز انواع آکنه می‌شود.با استفاده از کرم‌هایی که حاوی ترکیبات عصاره برگ، میوه و ساقه گیاه نیم است، می­توانید خود را در برابر هر گونه آکنه بیمه کنید.

11

درخت چای

درخت چای گیاهی است که برای درمان مشکلات پوستی و زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارای توانایی ضد عفونی کننده و ضد التهابی است و ضایعات آکنه را کاهش می‌دهد. در یک تحقیق که در سال ۱۹۹۰ انجام شده است، یک ژل موضعی حاوی ۵ درصد روغن درخت چای، با یک کرم موضعی حاوی ۵ درصد بنزوئیل پراکسید مقایسه شده و مشاهده گردید که هر دو کرم باعث کاهش تعداد ضایعات آکنه ملتهب و غیر التهابی می‌شون اگرچه درمان با روغن درخت چای بیشتر طول کشید، اما عوارض جانبی کمتری به دنبال داشت. این موارد شامل خشکی، خارش، سوزش و قرمزی می­‌شود که با استفاده از عصاره درخت چای هرگز شاهد چنین عوارضی نخواهید بود.   

 

12

اسطوخودوس یا لوندر

گیاه اسطوخودوس یا لَوِندر که از خانواده نعنا است، دارای خواص جادویی بسیار در از بین بردن لک‌ها و آکنه‌ها می‌باشد و در طب سنتی و مدرن بسیار مورد استفاده قرار می­‌گیرد. همچنین روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد باکتریایی است که در از بین بردن باکتری‌های پوست تاثیر بسزایی دارد.کرم‌های ضد لک دارای عصاره یا روغن اسطوخودوس، بهترین گزینه برای از بین بردن لک‌های صورت هستند و علاوه بر ایجاد لطافت پوست، رایحه دلپذیر آن موجب آرامش و نشاط شما می‌گردد.

13

رزماری

 یکی از محبوب‌ترین کرم های ضد لک گیاهی کرم‌هایی با عصاره رزماری هستند. گیاه رزماری علاوه بر اینکه خواص فراوانی در بهبود حافظه، تقویت سیستم ایمنی، سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن، سم زدایی از بدن، تسکین درد و کاهش استرس دارد، دارای خاصیت ضد لک بوده و به فرایند جوان سازی پوست کمک کرده و چین و چروک پوست را از بین می‌برد.رزماری که به «اکلیل کوهی» نیز شهرت دارد در قالب عصاره، روغن، پودر و چای مورد استفاده قرار می‌گیرد. رزماری اثر اعجاب انگیزی در ایجاد جوانی داشته و با پیری و چروکیدگی پوست مقابله می‌کند. استفاده از این گیاه، منجر به رفع آکنه و لک گردیده و پوست صاف و روشنی را برای بانوان و و آقایان فراهم می‌آورد.

14

زردچوبه

گیاه معروف زردچوبه، گیاهی از خانواده زنجبیل است که به صورت خودرو در جنوب و جنوب شرق آسیا می‌روید و به عنوان یکی از قویترین ضد لک‌‌های گیاهی در جهان شناخته می‌شود.یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده زردچوبه، ماده «کورکومین» است. کورکومین خاصیت ضد التهابی دارد و در درمان التهابات ناشی از آکنه ها کاربرد فراوان دارد. فواید زرد چوبه و کورکومین  صابون‌ها و کرم‌های ضد لک گیاهی با عصاره زردچوبه همواره در درمان التهابات پوستی و لک‌های صورت به کار رفته و منجر به نشاط، شادی و پوستی شفاف و بدون لک و آکنه می‌گردند.

15

آلوورا

آلوئه ورا گیاهی بی‌ساقه و بومی آفریقای شمالی است که به دلیل داشتن گل‌های زرد، در فارسی به آن «صبر زرد» نیز می‌گویند. این گیاه زیبا و معجزه آسا علاوه بر درمان التهابات پوستی ناشی از زخم و سوختگی و گزیدگی، در درمان التهابات ویروسی مثل تبخال نیز به کار می‌رود. امروزه انواع نوشیدنی‌ها، ژل‌ها و کرم‌های دارای ترکیبات آلوورا وجود دارند. ماسک‌های حاوی عصاره آلوئه ورا با خاصیت ضد التهابی، نرم کنندگی و آبرسانی، برای همه انواع پوست‌های چرب و خشک مفید بوده و منجر به روشنی، نرمی و لطافت پوست گردیده و به عنوان یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ضد لک‌های قوی گیاهی به شمار می‌رود.

16

بابونه

بابونه گیاهی شناخته شده و یکی از قوی‌ترین ضد لک‌‌های گیاهی است که در درمان لک‌های بارداری و همچنین تیرگی دور چشم معجزه می‌کند. گیاه بابونه ضد التهاب پوستی است که همانند کورتن ها عمل میکند ولی عوارض غنی از آنتی اکسیدان های مختلف است و به دکتر گیاهان معروف است گیاه بابونه برای رفع ناراحتی های پوستی نظیر پسوریازیس اگزما کهیر و خارش مفید است.

17

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی