|

یبوست دارم چی بخوریم؛ علت یبوست و راه درمان بدون عوارض شیمایی فقط با 10 قلم دمنوش خفن!

بیماری یبوست رو با سریع ترین روش و بدون عوارض درمان کن

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قرن‌هاست که مردم از چای‌های گیاهی و دمنوش‌ها برای رفع مشکلات گوارشی از جمله تحریک سیستم گوارشی و کاهش یبوست استفاده می‌کنند راه مناسبی برای تسریع حرکات روده و مبارزه با یبوست بدون نیاز به مصرف داروهای شدید هستند. داروهای طبیعی خاصی مانند این دمنوش های طبیعی برای درمان یبوست وجود دارند که اثرات ملین خفیفی داشته و می توانند به مقابله با یبوست قبل از بدتر شدن عوارض کمک کنند. یبوست یک مشکل گوارشی است و زمانی رخ می دهد که روده ها به درستی کار نمی کنند. این مشکل بسیار شایع است و در واقع شماری زیادی از افراد از آن رنج می برند. از سویی ییوست در عین حال ارتباط نزدیک با خوردن یک رژیم غذایی اشتباه دارد. با این حال، ممکن است به دلیل کم آبی، عوامل ژنتیکی و اختلالات التهابی نیز رخ دهد فرد مبتلا به یبوست مدفوع را در روده بزرگ خود جمع می کند. با گذشت زمان، گاز، درد شکم و سایر علائم ناخوشایند در او تجربه می شود. نوشیدن مایعات گرم راهی عالی برای به دست آوردن آب کافی برای بدن است. آب اضافی مدفوع را نرم‌تر کرده و کمک می‌کند تا راحت‌تر دفع شود.

2

رفع یبوست با این چای ها و دمنوش های خفن

  • دمنوش سنا

سنا یکی از مواد ملین شناخته شده‌ای است که اغلب در چای‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای سنا از برگ‌های درختچه سنای اسکندریه تهیه می‌شود. این گیاه حاوی ترکیباتی به نام گلیکوزیدهاست که اثرات ملین دارد. بسیاری از قرص‌های ملین حاوی غلظت بالایی از سنا بوده و می‌توانند بهتر از چای سنا در درمان یبوست اثرگذاری داشته باشند.

5

  • چای قاصدک

چای قاصدک (طرخشقون) می‌تواند به کاهش علائم خفیف گوارشی مانند نفخ یا یبوست‌های گاه به گاه کمک کند. قاصدک کبد را برای تولید صفرا تحریک کرده و به طور غیر مستقیم به یبوست کمک می‌کند. این چای همچنین می‌تواند به عنوان یک ادرارآور عمل کرده و آب بیشتری را به سیستم گوارشی و مدفوع اضافه کند که به رفع یبوست می‌انجامد. برای تسهیل فرآیند گوارشی می‌توانید پس از وعده‌های غذایی یک فنجان چای قاصدک بنوشید.

6

  • دمنوش بابونه

بابونه گیاهی شناخته شده و معطر است که در چای‌ها برای اثرات تسکین دهنده‌اش استفاده می‌شود. نوشیدن یک فنجان چای بابونه پس از وعده‌های غذایی یا در آخر روز می‌تواند به تسکین عضلات روده‌ها و تسریع حرکت روده کمک کند.

  • دمنوش ریشه شیرین بیان

چای ریشه شیرین بیان یک تونیک رایج برای مشکلات گوارشی است. ریشه شیرین بیان اثر ضد التهابی داشته و به هضم کمک می‌کند. بعد از هر وعده غذایی نوشیدن یک فنجان چای ریشه شیرین بیان می‌تواند به تسکین سیستم گوارش و تحریک حرکات روده منجر شود.

7

  • چای ریشه مارشمالو

ریشه گیاه مارشمالو مانند شیرین بیان اثرات تسکین بخش داشته و خواص ملینی آن، این گیاه را به گیاهی رایج برای تهیه چای‌های درمانی تبدیل کرده است. بهتر است یک فنجان از چای مارشمالو را در آخر روز بنوشید.

  • دمنوش رازیانه

یکی از بهترین دمنوش های گیاهی که از مدت ها پیش برای دفع یبوست، گاز معده، مشکلات دستگاه گوارش و  استفاده می شد، دمنوش رازیانه است. این دمنوش می تواند روده را تحریک به حرکت مداوم کند و مشکلات موجود در معده را نیز از بین ببرد.

7

  • دمنوش نعناع

یکی از مهم ترین دمنوش ها که بسیار ساده تهیه می گردد و در بسیاری از خانه ها یافت می شود. دمنوش نعناع است.دمنوش نعناع یک دمنوش برای یبوست است. تهیه دمنوش از گیاه نعناع می تواند به حرکت مدفوع در روده کمک کند و مشکلات گوارشی موجود در بدن را از بین ببرد. پس بهتر است افراد بعد از هر وعده غذایی یک فنجان از آن را مصرف کنند.

8

  • دمنوش زنجبیل

بعضی اوقات دمنوش برای یبوست مفید می باشد. تهیه دمنوش گیاهی زنجبیل می تواند تاثیر خوبی بر بیماری یبوست داشته باشد. این دمنوش تند، می تواند بدن را گرم کند و سبب جذب آب در روده شود. بدین ترتیب این آب جذب شده، می تواند روده را تحریک به اجابت مزاج کند. این دمنوش هضم غذا را راحت می کند و به عملکرد درست دستگاه گوارش کمک می کند.

9

  • چای سیاه

گاهی چای برای یبوست مفید می باشد. این چای دارای مقدار زیادی کافئین می باشد. کافئین گرمابخش است و دارای ملین خوبی می باشد و به خوبی به تحریک روده ها کمک می کند. به همین دلیل بسیاری از افراد صبح ها و به طور ناشتا از این دمنوش استفاده می کنند.

10

  • دمنوش نعناع فلفلی

ای نعناع یک درمان طبیعی محبوب برای مشکلات گوارشی است و بسیاری از داروهای OTC برای مشکلات گوارشی حاوی عصاره نعناع هستند.اثر تسکین دهنده منتول موجود در نعناع ممکن است به آرام کردن معده ناراحت در حین حرکت مدفوع در روده کمک کند.نوشیدن یک فنجان چای نعناع بعد از هر وعده غذایی ممکن است برای افرادی که یبوست و ناراحتی معده دارند مفید باشد.

11

چای جعفری

جعفری گیاهی رایج برای درمان اختلالات گوارشی است. چای جعفری که حاوی برگ یا دانه‌های این گیاه است می‌تواند به کاهش یبوست کمک کند. به طور سنتی بسیاری از افراد برگ یا ساقه‌های جعفری را برای مقابله با مشکلاتی همچون بوی بد دهان و نفخ می‌جوند.

12

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی