|

درمانگرهای طبیعی

قویترین آرام بخش و مسکن طبیعی که حتی جایگزین دارو است!

این دمنوش ه هزاران سال هست برای کاربرد های پزشکی سنتی مورد استفاده است

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوزدمنوش گیاهی سنبل الطیب دارای فواید بسیار زیادی برای سلامتی می باشد. این دمنوش از ریشه گیاه سنبل الطیب تهیه می شود و  دارای خواصی همچون تنظیم خواب ، کاهش اضطراب ، از بین بردن سردرد ، تسکین دهنده قلب و تپش قلب ، بهبود هضم غذا ، تحریک ذهن و درمان اسپاسم های قاعدگی می باشد. سنبل الطیب یک گیاه گلدار است که هزاران سال است برای کاربردهای پزشکی سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور خاص ، ریشه این گیاه اغلب به دلیل غلظت بالای اسید والرنیک ، فلاوانون ها ، آلکالوئیدها و سسکوئیترپن ها خشک می شود و به عنوان دارویی گیاهی و دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از مصرف هرگونه دمنوش گیاهی در دوران بارداری و شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

11

دمنوش آرامش نگو که نمیدونستی

درمان خواب آوری

این دمنوش به عنوان یک ماده آرام بخش ، برای افرادی که از اختلالات خواب مانند بی خوابی یا الگوی خواب نامناسب رنج می برند بسیار مفید می باشد . این دمنوش نباید تحت هیچ شرایطی با سایر قرص های خواب آور ترکیب شود ، اما هنگامی که به طور مستقل مصرف می شود ، می تواند خواب آرام و احساس طراوت را در صبح برای شما ایجاد کند.

14

 درمان اظطراب و افسردگی

یکی از رایج ترین استفاده های دمنوش سنبل الطیب برای کاهش اضطراب و استرس است. این دمنوش به دلیل وجود برخی اسیدها و روغن های فرار موجود در ریشه ، دارای خواص آرامبخشی طبیعی است و به افراد کمک می کند تا آرام شوند و تمرکز کنند ، نه اینکه احساس خستگی کنند. همچنین می تواند وضوح ذهنی را فراهم کرده و احساس افسردگی را از بین ببرد.

15

 درمان سوهاضمه

آنتی اکسیدان های موجود در دمنوش سنبل الطیب می تواند عملکرد مثبت ماهیچه های معده را تحریک کرده و اسپاسم های روده ای را کاهش دهد. این امر باعث حرکت طبیعی روده ها و کاهش ناراحتی در فرد می شود و می تواند ناراحتی های معده مثل گرفتگی , نفخ, یبوست, تهوع یا سو هاضمه را درمان میکنه.

16

درمان سردرد و میگرن

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن سردرد یا میگرن ، نوشیدن یک فنجان دمنوش خوشمزه سنبل الطیب است. خواص ضد التهابی طبیعی این دمنوش می تواند التهاب مویرگ ها را تسکین داده و فشار خون را را کاهش دهد و به تسکین بیشتر سردردهای تنشی کمک کند.

17

درمان مشکلات قاعدگی

زنان می دانند که گرفتگی های دوران قاعدگی می تواند بسیار دردناک باشد ، دمنوش گیاهی سنبل الطیف دارای ویژگی های ضد اسپاسم و آرامش بخشی می باشد ، به این معنی که این دمنوش به راحتی می تواند ،این علائم را از بین ببرد و در دوران قاعدگی درد های شما را تسکین دهد . همچنین این دمنوش می تواند خلق و خوی شما را بهتر کند و هورمون هایی را که ممکن است باعث تحریک پذیری یا اضطراب شما در دوران قاعدگی شوند را متعادل کند.

18

ذهن را تقویت میکند

بسیاری از افراد از ریشه گیاه سنبل الطیب به روش های مختلف  به عنوان تقویت کننده مغز استفاده می کنند ، اما یک فنجان از این دمنوش می تواند اثرات مشابهی داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که دمنوش ریشه سنبل الطیب می تواند تمرکز ، حافظه ، حفظ و فعالیت عصبی را افزایش دهد.

19

طرز تهیه دمنوش سنبل الطیف

برای تهیه این دمنوش گیاهی ،ابتدا آب را بجوشانید. سپس بگذارید کمی آب خنک شود ، زیرا گرمای اضافی می تواند بسیاری از مواد مغذی مفید در ریشه این گیاه را خنثی کند. آب مورد استفاده برای تهیه این دمنوش باید گرم باشد . ریشه سنبل الطیب را به آب اضافه کرده و درب قوری خود را بگذارید. اجازه دهید ریشه حداقل ۱۰ دقیقه دم بکشد. می توانید تا ۳۰ دقیقه نیز منتظر بمانید ، تا مطمئن شوید همه مواد مغذی ریشه گیاه در آب آزاد می شوند. مخلوط را صاف کرده و عسل یا شکر به آن اضافه کنید ، زیرا دمنوش ریشه سنبل الطیب بسیار تلخ است.

20

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی