|

لباستو به خاطر زردی که زیر بغل و یقش گرفته ننداز دور! آخه با این ترفندا مثل اولش میشن

اگر شما هم از زرد شدن رنگ لباستون به دلیل عرق ناراحت هستین، پس حتما این مطلب رو دنبال کنید تا به برسین به خوشگلیه قبلی که لباستون داشت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا شما هم بیا لباس های خودتون و یا به خصوص همسر و برادر و پدرتون به این مشکل برخورد داشته اید. چرا که می بینیم تابستون با اینکه تموم شده اما همچنان گرمه. یکی میگفت از مهر دوباره بک خوردیم به تیر که خب با وجود اینکه طنز بود اما انگاری واقعیت داره. قطعا میدونید در رابطه با چه موضوعی صحبت می کنیم که خیلی هم رو مخه و اصلا ظاهر زیبایی نداره. بله لباس هایی که به دلیل عرق زیاد تغییر رنگ دادن و حالا می بینیم که به رنگ زرد در اومدن که این اصلا جلوه خوبی نداره و حتی اگه اون لباس همین الان از لباسشویی هم در اومده باشه باز حس کثیفی به خود شخص و اطرافیانش میده.

شاید بعد از دیدن این صحنه به این فکر افتاده باشید که اون لباس رو بندازین دور و یا اینکه خیلی دوستش دارید و دلتون نمیاد این کار رو باهاش کنید و از طرفی هم دلتون باهاش صاف نیست چرا که ظاهرش بد شده و از دید خودتون و اطرافیان زشته.

در این حالت شما راه دیگری هم دارید که میشه برگردوندن اون لباس به حالت اولیه. قطعا با شستن معمولی به این هدف نرسیدین، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با توجه به جنس لباس راه حلی مطمئن داشته باشیم و لباس شما رو به حالت اولیه در بیاریم.

Untitled

اولین روش برای از بین بردن لکه عرق از لباس

این از آسون ترین روش ها برای از بین بردن لکه عرق از روی لباس سفید هستش که شما میتونید با استفاده از اون زردی دور یقه و یا حتی زیر بغل رو از بین ببرید. 

کافیه که شما محل زردی رو زیر آب گرم بگیرید. البته که داغیه آب تا حدی باشه که به لباس آسیبی وارد نکنه. در همین حین به اون تیکه از لباس صابون بزنید و کمی چنگ بزنید تا هم پاک بشه و لباس خراب نشه. 

این روش برای لباس هایی هستش که تازه زردی گرفتن و اونقدر قدیمی و چرک طور نشدن که خب میتونه واستون خوب جواب بده.

روش دوم پاک کردن لکه زرد عرق از لباس زیر و زیرپوش

در این روش به دلیل اینکه از سفیدکننده استفاده میشه باید دقت داشته باشید که برای البسه ای باشه که جنس خیلی حساسی ندارن و مشکلی براشون پیش نمیاد و محلول سفید کننده براشون ضرری نداره و در عوض فوق العاده هم عمل میکنه و حتی سخت ترین لکه ها رو از بین میبره.

اما مواد لازمش چیه؟

  • جوش شیرین خیلی کمک کنندست که 2 تا 3 قاشق غذاخوری باید باشه

  • سفید کننده یک استکان کافیه

  • سرکه هم نصف استکان

  • پودر لباسشویی دستی هم لازمه

  • آب داغ هم میخواد

remove-armpit-www.ehowtodo.ir2325-664x470

لباس هایی که دارای لکه زرد عرق هستند رو داخل یک تشت بریزید و بعد روشون آب داغ بگیرید تا کاملا خیس بشن و آب روشن رو بگیره. سپس جوش شیرین و سرکه و سفید کننده رو به ترتیب روی لباس ها بریزید و کاری کنید تا این مواد به همه لباس ها برسه. به مدت یک ساعت صبر کنید و بعد لباس ها رو آبکشی کنید.

توجه: دقت داشته باشید که قبل از انداختن لباس داخل سفید کننده، به برچسب لباس نگاهی بی اندازید که به این محلول واکنش بدی نداشته باشه. 

برای از بین بردن لکه زرد روی لباس رنگی چه کنیم؟

روشی که بالا گفته شد برای زیرپوش ها و همچنین لباس های سفید به شدت تاثیر گذار هستند و میتونن لباس رو به حالت اولیش برگردونن، اما برای لباس های رنگی ممکنه آسیب زننده باشه چرا که سفید کننده میتونه رنگ لباس رو ببره و لکه ای به شدت سفید و بد روش بندازه. 

پس در این شرایط بهتره که سرکه سفید رو گرم کنید و روی لکه بریزید و بعد از حدودا 5 دقیقه با صابون تمیزش کنید و در نهایت هم تو ماشین لباسشویی با دمای ۴۰ درجه با پودر لباسشویی بشویید و تمام. اینجوری هرکجا، چه یقه و چه زیربغل و چه حتی سرآستین باشه تمیز میشه.

نکته: اگر لکه خیلی قدیمی و پاک نشو هستش، بهتره که بعد از سرکه کمی جوش شیرین هم بزنید و بعد مراحل بعدی رو طی کنید.

354865

و در نهایت

عرق تو حالت عادیش سفید رنگه اما وقتی که روی بدن با ترکیبات آلومینیومی و اسیدی ترکیب میشه به دلیل وجود کمی اوره در عرق، لکه های زرد روی لباس دیده میشه و لباس شما رو خراب میکنه. 

برای کم شدن چنین موضوعی میتونید از مام و یا پماد زینک اکساید استفاده داشته باشید. البته که پماد رو حتما قبلش کمی تست کنید تا بهش آلرژی نداشته باشید. دیده شدن قرمزی و التهاب و جوش نشون دهنده حساسیت به این پما هستش. در میزان استفاده ازش هم دقت کنید که زیاد نشه چرا که نتیجه ای منفی خواهد داشت.

4571865

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی