|

رایان کاجی ۹ ساله پردرآمدترین اینفلوئنسر یوتیوب در سال ۲۰۲۰

رایان کاجی از طریق کانال خود در یوتیوب با نام Ryan’s World توانسته ۲۹.۵ میلیون دلار درآمد کسب کند و به پردرآمدترین اینفلوئنسر یوتیوب در…

لینک کوتاه کپی شد

یک پسربچه ۹ ساله از جعبه گشایی (unboxing) و بررسی اسباب بازی ها و بازی ها در یوتیوب توانسته در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۰ میلیون درآمد کسب کرده و بدین ترتیب لقب پردرآمدترین یوتیوبر سال را بدست آورد. رایان کاجی (Ryan Kaji) اهل تگزاس است و از طریق کانال خود در یوتیوب با نام Ryan's World توانسته ۲۹.۵ میلیون دلار درآمد کسب کند، در حالی که درآمد او در همین مدت از خط تولید اسباب بازی و لباس برند خاص خود به همین نام، از جمله پیژامه های مارکس اند اسپنسر بیش از ۲۰۰ میلیون دلار دیگر کسب کرده است.

رایان کاجی پردرآمد ترین اینفولوئنسر یوتیوب

کانال یوتیوبی Ryan's World پرطرفدارترین کانال خانوده کاجی

رایان کاجی همچنین یک قرارداد فاش نشده اما چند میلیون دلاری نیز برای ساخت سریال خود با Nickelodeon منعقد کرده است. کاجی که یک «کودک اینفلوئنسر» به شمار می آید، اولین بار در مارس ۲۰۱۵ و بعد از تماشای دیگر کانال های بررسی اسباب بازی در یوتیوب شروع به تولید ویدیوهای یوتیوبی کرد. او آن زمان از مادر خود پرسیده بود: «چطور است من در یوتیوب نیستم در حالی که دیگر بچه ها همه در یوتیوب حضور دارند؟». خانواده رایان کاجی که نام خانوادگی واقعی خود را از گوان به کاجی تغییر داده اند اکنون مدیریت ۹ کانال یوتیوبی را بر عهده دارند. کانال یوتیوبی Ryan's World پرطرفدارترین کانال این خانواده بوده که ۴۱.۷ میلیون مشترک و بیش از ۱۲.۲ میلیارد بازدید دارد.

رایان کاجی پردرامدترین اینفلوئنسر یوتیوب

Huge Eggs Surprise Toys Challenge؛ محبوب ترین ویدیو کاجی

محبوب ترین ویدیو کاجی در این کانال، Huge Eggs Surprise Toys Challenge نام دارد که بیش از ۲ میلیارد بازدید داشته و به یکی از ۶۰ ویدیو تاریخ یوتیوب با بیشترین تعداد بازدید تبدیل شده است. اکنون اما خانواده رایان کاجی و خود او با تهدید تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده به خاطر اتهامات مربوط به مخفی ماندن اسپانسرهای مالی ویدیوهای منتشر شده در کانال یوتیوبی خود مواجه هستند.

بر اساس شکایتی از یک ارگان نظارت بر مصرف کنندگان به نام Truth In Advertising ، نزدیک به ۹ درصد از ویدیوهایی بررسی اسباب بازی های رایان دستکم یک توصیه خرید محصول پولی با هدف ترغیب بچه های پیش دبستانی در خود دارد، گروهی بسیار جوان که فرق بین تبلیغ و بررسی را درک نمی کنند. همچنین به گفته این سازمان، این تبلیغات اغلب خوراکی های ناسالم را به تصویر می کشند.

رایان کاجی پردرآمدترین اینفلوئنسر یوتیوب

بنجامین باروز، استادیار رشته روزنامه نگاری و مطالعات رسانه ای در دانشگاه نوآدا، لاس وگاس، که ترندهای در حال شکل گیری و شبکه های اجتماعی را بررسی می کند هشدار می دهد که این خطر وجود دارد که دیگر کودکان «به شکلی توسط کودک اینفلوئنسرها مورد هدف قرار گرفته باشند که والدین از آن ها مطلع نبوده یا درکی از آن ها نداشته باشند». باروز در ادامه در مورد رایان کاجی می گوید: «به عنوان یک کودک اینفلوئنسر ، [رایان] توسط کمپانی ها ترغیب شده با جدیدترین اسباب بازی ها بازی کند به طوری که دیگر کودکان بتوانند آن ها را ببینند. اما اکنون، خود کودک اینفلوئنسر به یک برند تبدیل شده که در Walmart و Target و Amazon به عنوان قدرت و اثرگذاری خود به کار گرفته شده است».

رایان کاجی ۹ ساله پردرآمدترین اینفلوئنسر یوتیوب در سال ۲۰۲۰

کودک اینفلوئنسرها با پیام مصرف گرایی برای کودکان

باروز می گوید که بعد از اینکه فرزندان خودش از او خواسته اند کارهایی را انجام دهد که خانواده کاجی انجام داده بودند به حوزه کودک اینفلوئنسرها علاقمند شده است: « با خودم گفتم، اوه، اگر فرزندان من انتظار دارند خانواده ما شبیه خانواده رایان باشد اتفاقی در اینجا در حال رخ دادن است. در خانواده رایان، آن ها می توانند به طور دائم محتوا و محصول مصرف کنند. آن ها هر روز در حال باز کردن یک اسباب بازی جدید هستند و متعاقب آن بازی کردن هر روزه با آن اسباب بازی جدید، از این رو یک مصرف گرایی مداوم در اینجا وجود دارد که در قالب این پیام ها برای کودکان قرار داده شده است».

بر اساس گزارش مجله فوربس، در مجموع، تمامی ۱۰ نفر اول فهرست پردرآمدترین یوتیوبرهای سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۱۱ میلیون دلار درآمد داشته اند. بعد از رایان کاجی که به عنوان یک کودک اینفلوئنسر در جایگاه اول پردرآمدترین اینفلوئنسرهای یوتیوبی سال جاری قرار گرفته، جیمی دونالدسون که با نام Mr Beast شناخته می شود توانسته با ۲۴ میلیون دلار در رتبه دوم این فهرست قرار گیرد در حالی که برای اولین بار در این فهرست جای می گرفت. دونالدسون ۲۲ ساله به خاطر بدلکاری هایش شناخته می شود، از جمله قرار گرفتن در یخ و دادن مقادیر زیادی پول به غریبه هایی که در چالش های او شرکت می کنند. او همچنین از طریق فروش کالاها و مشارکت با برندهایی مانند مایکروسافت و Electronic Arts کسب درآمد می کند.

۱۰ یوتیوبر پردرآمد سال ۲۰۲۰

۱- رایان کاجی ( ۲۹.۵ میلیون دلار)

۲- جیمی دونالدسون (Mr Beast) (24 میلیون دلار)

۳- Dude Perfect (23 میلیون دلار)

۴- Rhett and Link (20 میلیون دلار)

۵- Markiplier (19.5 میلیون دلار)

۶- پرستون آرسمنت (۱۹ میلیون دلار)

۷- Nastya (18.5 میلیون دلار)

۸- Blippi (17 میلیون دلار)

۹- دیوید دوبریک (۱۶ میلیون دلار)

۱۰- جفری لین استینینگر (۱۵ میلیون دلار)

منبع: روزیاتو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها