|

چطور ادویه پلویی خانگی درست کنیم؟ (نسبت دقیق مواد اولیه)

ادویه پلویی خانگی

در شهرها و مناطق مختلف ترکیبات ادویه پلویی متفاوت است اما در همه ترکیبات از پودر گل محمدی، دارچین، زیره، هل و جوز هندی استفاده می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- ادویه ها مهم ترین چاشنی هایی هستند که برای درست کردن همه غذاها به آن ها نیاز داریم در واقع غذا درست کردن بدون ادویه غیر ممکن است. هر چند ادویه‌ها به مقدار کمی در غذا به کار می‌روند، ولی رنگ و طعم فوق العاده‌ای به غذاها می‌بخشند. ادویه‌ها علاوه بر افزودن مقداری املاح، ویتامین و فیبر به غذا، از طریق خنثی کردن رادیکال‌های آزاد به ارتقای سطح سلامت بدن نیز کمک می‌کنند.

به گزارش «شایانیوز»، یکی از ادویه های پر کاربرد در آشپزی ایرانی ادویه پلویی است که معمولا برای تهیه پلوهای مخلوط مثل لوبیا پلو، قنبر پلو، عدس پلو و... به کار می رود. این ادویه از جمله ادویه های ترکیبی است که مزه و عطر بی نظیری به پلوهای مخلوط می دهد. این ادویه را می توانید به صورت آماده از بیرون تهیه کنید اما نوع خانگی آن بسیار خوش عطر تر است بنابراین بهترین کار این است برای تهیه هر ادویه ای دانه های آن را تهیه کنید و خودتان در منزل آسیاب کنید تا متوجه تفاوت آن شوید. همان طور که می دانید ادویه پلویی از ترکیب چندین ادویه معطر تشکیل می شود در شهرها و مناطق مختلف ترکیبات این ادویه متفاوت است اما در همه ترکیبات از پودر گل محمدی، دارچین، زیره، هل و جوز هندی استفاده می شود.

مواد لازم برای تهیه ادویه پلویی 

برگ گل محمدی 3 قاشق غذاخوری

پودر دارچین 2 قاشق غذاخوری

پودر زیره سبز 1 قاشق غذاخوری

پودر تخم گشنیز 1/2 قاشق غذاخوری

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

پودر زنجبیل 1/2 قاشق چایخوری

جوز هندی رنده شده 1/4 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 1/4 قاشق چایخوری

دانه هل سبز 6 عدد

دانه میخک 2 عدد

طرز تهیه ادویه پلویی خانگی

همه مواد را داخل آسیاب بریزید و پودر کنید سپس مخلوط ادویه های پودر شده را از داخل آسیاب خارج کنید و با یک الک زیر الک کنید تا قسمت های اضافی و پوسته های آن جدا شود. در این مرحله ادویه پلویی آماده شده را داخل ظرف شیشه ای بریزید، سپس درب آنرا ببندید و در کابینت نگهداری کنید. بهتر است این ادویه را دور از نور مستقیم خورشید و رطوبت نگهداری کنید تا طعم و عطرش از بین نرود.

12857480_143

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها