|

طرز تهیه سوسیس بندری به سبک ساندویچی ها؛ رازهای سوسیس بندری خوشمزه

 سوسیس بندری

برای تهیه سوسیس بندری از سوسیس، پیاز، فلفل، رب گوجه فرنگی و تعدادی ادویه استفاده می‌شود که معمولا با نان ساندویچی سرو می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
1

گروه آشپزی- هر چقدر هم که عاشق غذاهای سنتی مثل قورمه سبزی، قیمه، لوبیا پلو، عدس پلو، زرشک پلو با مرغ و ... باشیم خیلی مواقع نمی توانیم دست رد به یک ساندویچ همبرگر، رست بیف، کوکو سیب زمینی، کتلت، مرغ و مهم تر از همه سوسیس بندری بزنیم. سوسیس بندری جزء غذاهای فست فودی جنوب کشور است که ورژن اصلی آن حسابی تند و تیز است.

به گزارش «شایانیوز»، برای تهیه سوسیس بندری از سوسیس، پیاز، فلفل، رب گوجه فرنگی و تعدادی ادویه استفاده می‌شود که معمولا با نان ساندویچی سرو می‌شود؛ هر چند امروزه در مدل خانگی آن، معمولا سیب‌زمینی هم می‌ریزند که اختیاری است. 

 شاید برایتان جالب باشد بدانید که در ایتالیا هم سوسیس بندری یک غذای پرطرفدار است و با نام خوراک سوسیس و فلفل مشهور است. اگر دوست دارید طرز تهیه اصلی سوسیس بندری خانگی به سبک ساندویچی‌های مشهور را یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه سوسیس بندری برای 4 نفر

سوسیس 400 گرم

پیاز بزرگ 4 عدد

سیب زمینی بزرگ 1 عدد (اختیاری)

رب گوجه فرنگی 4 قاشق غذاخوری

آب 1/3 پیمانه

فلفل دلمه ای متوسط 1/2 عدد

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه به میزان لازم

فلفل قرمز به میزان لازم

نمک به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

a3413bc3-29d4-4d11-90f8-8ff3f499495e

طرز تهیه سوسیس بندری

1- ابتدا پیازها را به صورت خلالی خرد کنید خیلی مهم است که همه پیازها به یک اندازه و ضخامت خرد شوند چون در غیر این صورت هم زمان سرخ نمی شوند. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که برای تهیه این غذا از چه پیازی باید استفاده کنید برای پاسخ این سوال و آشنایی با کاربرد انواع پیاز مقاله کاربرد انواع پیاز در آشپزی را از دست ندهید. حالا نوبت خرد کردن فلفل دلمه ای است فلفل ها را خیلی ریز خرد کنید طوری که در نهایت در غذا دیده نشوند.

6671222-2388-b

2- سوسیس ها را به صورت اریب برش بزنید دقت کنید سوسیس ها باید هم اندازه باشند اگر یکی پهن و یکی نازک باشد هم زمان نمی پزند. اریب برش زدن باعث می شود موقع پختن سطح بیشتری از سوسیس بپزد.

3- سوسیس ها را داخل تابه بریزید و تفت دهید سوسیس نباید سرخ شود به اندازه ای باید تفت بخورد که بوی زهم آن گرفته شود اگر خواستید سوسیس بندری را با سیب زمینی درست کنید سیب زمینی ها را آبپز کنید سیب زمینی ها باید کمی سفت تر از حد معمول باشند تا موقع تفت خوردن با سوسیس له نشوند بعد آن ها را خرد کنید.

D8B3D988D8B3DB8CD8B3-D8A8D986D8AFD8B1DB8C_0

4- تابه را روی حرارت قرار دهید تا سطح آن گرم شود سپس روغن اضافه کنید وقتی روغن گرم شد پیازها را به آن اضافه کنید برای تهیه سوسیس بندری همین که پیاز نرم شود کافی نیست بنابراین لازم نیست مثل پیاز داغ پیازها کاملا سرخ شوند. وقتی پیاز نرم شد فلفل دلمه ای را هم اضافه کنید بعد از اینکه تفت خُرد فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را هم اضافه کنید بعد رب را اضافه کنید رب باید خوب سرخ شود تا هم طعم خامی آن گرفته شود هم رنگش خارج شود وقتی رب خوب تفت خُرد کمی آب به آن اضافه کنیدتا بافت رب باز شود و سس کمی رقیقی شود.

5- سوسیس را دوباره روی حرارت قرار دهید کمی که گرم شد مخلوط پیاز و رب + سیب زمینی را به آن اضافه کنید آب دار بودن سس باعث می شود برشتگی سوسیس گرفته شود اگر خواستید از سیب زمینی استفاده کنید باید سس بیشتری درست کنید تا خشکی سیب زمینی را هم بگیرید.

92d78da9-ddb0-41d3-be72-f6fe664cc696

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها